BMW Serii 5 G30 - Cena wymiany oleju silnikowego

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w BMW Serii 5 G30 to średnio 425 zł. Szczegółowy cennik wymiany oleju przedstawiono poniżej. Warto przypomnieć, że olej silnikowy ma za zadanie smarować ruchome elementy silnika, oczyszczać go z opiłków powstających na skutek tarcia oraz odprowadzać wysoką temperaturę. Uszczelnia on także silnik od środka oraz chroni metalowe elementy przed korozją. Jako element eksploatacyjny, olej silnikowy ulega zużyciu i podlega okresowej wymianie.

Ile kosztuje wymiana oleju z filtrem w BMW Serii 5 G30?

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach BMW Serii 5 G30 przedstawiono poniżej.

BMW Serii 5 G30
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 520i 184KM 135kW 5,3 5W-30 210 PLN 75 PLN 365 PLN
2.0 530i 252KM 185kW 5,3 5W-30 210 PLN 75 PLN 365 PLN
530i 252KM 185kW 5,3 5W-30 210 PLN 75 PLN 365 PLN
540i 340KM 250kW 6,5 5W-30 278 PLN 71 PLN 429 PLN
550i 462KM 340kW 10 5W-30 400 PLN 87 PLN 567 PLN
4.4 M550i 530KM 390kW 10,5 5W-30 452 PLN 87 PLN 619 PLN
4.4 600KM 441kW 10 5W-30 400 PLN 87 PLN 567 PLN
2.0 520i 184KM 135kW 5,3 5W-30 210 PLN 75 PLN 365 PLN
3.0 540i 333KM 245kW 6,5 5W-30 278 PLN 71 PLN 429 PLN
Diesel 2.0 518d 150KM 110kW 5,5 5W-30 220 PLN 75 PLN 375 PLN
518d 150KM 110kW 5,5 5W-30 220 PLN 75 PLN 375 PLN
520d 190KM 140kW 5 5W-30 205 PLN 75 PLN 360 PLN
520d Efficient Dynamics Edition 190KM 140kW 5,5 5W-30 256 PLN 75 PLN 411 PLN
525d 231KM 170kW 5 5W-30 205 PLN 75 PLN 360 PLN
530d 265KM 195kW 6,5 5W-30 278 PLN 70 PLN 428 PLN
540d 320KM 235kW 6,5 5W-30 278 PLN 70 PLN 428 PLN
M550d 400KM 294kW 6,5 5W-30 278 PLN 70 PLN 428 PLN
3.0 530d 286KM 210kW 6,5 5W-30 278 PLN 70 PLN 428 PLN
3.0 540d 340KM 250kW 6,5 5W-30 278 PLN 70 PLN 428 PLN
Hybryda 530e iPerformance 252KM 185kW 5,3 5W-30 260 PLN 74 PLN 414 PLN
2.0 530e 292KM 215kW 5,5 5W-30 255 PLN 74 PLN 409 PLN
3.0 545e 394KM 290kW 6,5 5W-30 278 PLN 70 PLN 428 PLN

Cena filtra oleju może różnić się w zależności od producenta, a wybierać można pośród takich marek jak: TOPRAN, KNECHT, MANN-FILTER, HERTH-BUSS, MEYLE, BOSCH, FILTRON, PURFLUX.

 

Ile trwa wymiana oleju w BMW Serii 5 G30?

Wymiana oleju silnikowego trwa zazwyczaj 30-60 minut i jest wyceniona na ok. 80 PLN. W niektórych silnikach pojemność miski olejowej przekracza 4 litry, dlatego konieczne jest kupienie większej ilości oleju. Cena za robociznę może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Co ile wymieniać olej silnikowy?

Interwały wymiany ustalane są przez producenta samochodu, jednak przyjmuje się, że jest to 15 tys. km. Dystans należy skrócić do 12 tyś. km. w przypadku eksploatowania samochodu w trudnych warunkach jakie panują np. w mieście czy górskich rejonach. Nie zawsze warto kierować się kolorem oleju, ponieważ w przypadku silnikow diesla, olej przybiera czarną barwę już po pierwszej jeździe. W przypadku silnika benzynowego, złoty kolor może utrzymać się bez problemu przez kilkaset i więcej kilometrów.

 BMW serii 5 G30 - Wymiana oleju

BMW Serii 5 to auto klasy wyższej segmentu E, który produkowany jest od 1972 do dzisiaj. Posiada on 7 generacji modelu, produkowanego w wersji nadwozia sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A6 i Mercedes-Benz klasy E. BMW występuje z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.

Jak często zmieniać olej silnikowy?

Jeżeli kierowca nie jest w stanie określić przebytych kilometrów, lub zwyczajnie jeździ bardzo rzadko to powinien dokonywać wymiany oleju co określony czas. Przyjęło się, że powinno się to odbyć przynajmniej raz w roku. Olej silnikowy sam w sobie ulega starzeniu już gdy opuści fabryczne opakowanie. Kontakt z powietrzem w silniku, zmiennymi temperaturami i metalowymi elementami zmniejsza jego zdolność m.in. do przenoszenia obciążenia.

Jaki typ oleju do silnika wybrać?

Praktyka mówi, że silnik swój żywot z reguły zaczyna od pracy z olejem syntetycznym. Wtedy jego szczelność i brak zużycia pozwala skorzystać z najbardziej wydajnego typu. Po pewnym przebiegu może okazać się konieczne przejście na olej półsyntetyczny. Jest on przy okazji tańszy i łagodniej wpływa na uszczelnienia. Do bardzo zmęczonych silników pod koniec ich żywota zaleca się zalewać olej mineralny. Dokładniej typy olejów scharakteryzowano w tabeli poniżej.

Typ Syntetyczny Półsyntetyczny Mineralny
Skład syntetyczna baza olejowa z dodatkami uszlachetniającymi 70% bazy mineralne, 30% dodatku syntetycznego  mieszanina płynnych węglowodorów oczyszczonych z wazeliny
Plusy najwyższa jakość, duża odporność na zmiany temperatur,  kompromis pomiędzy syntetycznym, a mineralnym, odporne na szybkie starzenie nie obciążają uszczelnień leciwych silników
Minusy zmniejszają moc silnika (nieodczuwalnie), wysoka cena,   trudniejsze odpalanie zimą w porównaniu do oleju syntetycznego szybki spadek wydajności i lepkości
Specyfikacja 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 5W-50 10W-40, 10W-60 15W-40, 15W-50

Poza typem oleju: minerany, półsyntetyczny czy syntetyczny, kierowca ma także wybór pod względem specyfikacji. Najczęściej widoczne opakowania opisane są 5W-30 i 10W-40. Jednak to nie jedyne oleje dostępne na rynku. Jakie jest zastosowanie danej specyfikacji?

Specyfikacja Temperatura pompowalności Zastosowanie
0W-20 -40°C łatwe uruchamianie zimą, do starych silników
5W-30 -35°C niska lepkość, z reguły stosowany jako pierwszy olej
10W-40 -30°C popularna, uniwersalna lepkość
15W-50 -25°C wysoka lepkość w ciepłych klimatach
20W-60 -20°C olej do silników sportowych

Czy warto stosować oleje longlife?

Coraz większa oszczędność i zmniejszanie ilości odpadów doprowadziły do wprowadzenia na rynek olejów longlife. Są to oleje, które w teorii mają podwoić przerwę pomiędzy kolejnymi przeglądami serwisowymi. Skoro większość nowoczesnych samochodów od kilku lat jeździ na olejach longlife, a ich żywotność uległa zdecydowanemu skróceniu w porównaniu do dawnych jednostek, to jest to dobry pomysł? Z praktyki wiemy, że nierzadko olej longlife w ciężko eksploatowanym silniku do czasu wymiany zdążył zmienić się w ciało stałe. Stosowanie olejów longlife to pozorna oszczędność, jednak może się okazać, że podlega on wymianie już przy 15 tyś. km, a nie rzekomych 30 tyś. km

 

 



Przeczytaj także

BMW Serii 5 G30 - Cena wymiany klocków hamulcowych

BMW Serii 5 G30 - Cena wymiany klocków hamulcowych

BMW Serii 5 to auto klasy wyższej segmentu E, który produkowany jest od 1972 do dzisiaj. Obecnie jest 7 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A6, Mercedes-Benz klasy E, Alfa Romeo 166 i Jaguar XF. BMW pojawia się z napędem spalinowym...

więcej

BMW Serii 5 E39 - Cena wymiany filtra paliwa

BMW Serii 5 E39 - Cena wymiany filtra paliwa

 Produkcja BMW Serii 5 E39 rozpoczęła się w 1995 roku i trwała 9 lat. To kolejny pojazd w grupie premium należący do klasy wyższej średniej. Auto występowało w dwóch wersjach nadwozia: sedan i kombi. Topowa wersja określana została legendarnym znaczkiem M, a w ofercie znalazło się 13...

więcej

BMW Serii 5 E39 - Cena wymiany klocków hamulcowych

BMW Serii 5 E39 - Cena wymiany klocków hamulcowych

 Produkcja BMW Serii 5 E39 rozpoczęła się w 1995 roku i trwała 9 lat. To kolejny pojazd w grupie premium należący do klasy wyższej średniej. Auto występowało w dwóch wersjach nadwozia: sedan i kombi. Topowa wersja określana została legendarnym znaczkiem M, a w ofercie znalazło się 13...

więcej

BMW Serii 5 E60 - Cena wymiany filtra powietrza

BMW Serii 5 E60 - Cena wymiany filtra powietrza

 Lata produkcji kolejnej serii 5 pod symbolem E60 przypadają na 2003-2010. Jest to odmłodzona wersja prestiżowej limuzyny BMW klasy średniej wyższej. Ponownie do oferty trafiły nadwozia sedan i kombi oraz topowa wersja M5. Pod maskę trafiło 12 silników benzynowych gdzie topowy rozwijał moc...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę