Fiat Ducato (II, III, IV) - Cena serwisu klimatyzacji

Serwis klimatyzacji samochodowej powinien odbywać się co najmniej raz w roku, najlepiej na wiosnę. W zależności od miasta i zakresu czynności, podstawowe sprawdzenie szczelności i serwis rozszerzony o wymianę filtra kabinowego oraz odgrzybianie kosztuje 100-600 zł. Wizyta w serwisie potrwa od 1 do 2 godzin.

Ile kosztuje serwis klimatyzacji samochodowej w Fiat Ducato?

Koszt serwisu klimatyzacji samochodowej w Fiat Ducato II, III i IV w Polsce mieści się w przedziale ok. 100-600 zł. Na cenę ostateczną wpływa ilość uzupełnionego czynnika chłodzącego, wymiana filtra kabinowego czy przeprowadzenie odgrzybiania układu klimatyzacji. Ceny różnią się także w zależności od miasta.

 

Ile czynnika wchodzi do układu klimatyzacji w Fiat Ducato? 

W poniższej tabeli przedstawiono orientacyjne pojemności układów klimatyzacji dla najpopularniejszych wersji silnikowych na rynku oraz typ zastosowanego czynnika.

Fiat Ducato II

Paliwo

Silnik Ilość czynnika [g] Typ
Benzyna 2.0 100KM 74kW 550-750 R134a
2.0 109KM 80kW
2.0 LPG 110KM 81kW
2.0 Natural Power 110KM 81kW
Diesel 1.9 TD 82KM 60kW
2.0 JTD 100KM 74kW
2.3 JTD 110KM 81kW
2.5 D 100KM 74kW
2.5 TDI 116KM 85kW
2.8 JTD 128KM 94kW
2.8 TD 122KM 90kW

 

Fiat Ducato III

Paliwo

Silnik Ilość czynnika [g] Typ
Diesel 2.2 Multijet 100KM 74kW 550-950 R134a
2.3 Multijet 120KM 88kW
2.3 Multijet 130KM 96kW
3.0 Multijet Power 157KM 115kW

 

Fiat Ducato IV

Paliwo

Silnik Ilość czynnika [g] Typ
Diesel 2.0 MultiJet 115KM 85kW 550-575 R134a/R1234yf
2.3 MultiJet 130KM 96kW
2.3 MultiJet 148KM 109kW
2.3 Multijet 160KM 118kW
2.3 Multijet 177KM 130kW
3.0 MultiJet 177KM 130kW
Elektryk 47 kWh 122KM 90kW
47kWh 122KM 90kW
79 kWh 122KM 90kW

Co obejmuje standardowy i pełny serwis klimatyzacji samochodowej?

Podstawowy serwis klimatyzacji składa się z:

  • podłączenia maszyny obsługującej układ klimatyzacji,
  • wytworzenia próżni poprzez wypompowanie czynnika chłodzącego i oleju smarującego sprężarkę oraz pomiaru ich ilości,
  • sprawdzenia szczelności układu klimatyzacji i usunięcia wilgoci,
  • napełnienia układu wymaganą ilością czynnika chłodzącego i oleju sprężarkowego.

Uwaga: w trakcie roku naturalny ubytek czynnika wynosi do 10%. Uzupełnienie takiej ilości braków nie powinno niepokoić. W przypadku stwierdzenia większego ubytku, należy przeprowadzić test szczelności i wymienić przepuszczające elementy.

Pełny serwis klimatyzacji zawiera czynności podstawowe poszerzone o:

  • wymianę filtra kabinowego,
  • dezynfekcję układu klimatyzacji.

Różnice między podstawowym i pełnym serwisem klimatyzacji zauważymy w czasie realizacji i cenie usługi, oraz jakości powietrza. Wymiana filtra i dezynfekcja klimatyzacji może wydłużyć pobyt w serwisie o godzinę, a cena wzrosnąć nawet o 100%. Jednak warto wiedzieć, że pełny serwis klimatyzacji powinien być tym najczęściej wykonywanym. Z podstawowego zakresu usług powinny korzystać tylko osoby sporadycznie używające samochodu oraz w ramach kontroli przed zakupem pojazdu używanego.

Fiat Ducato II i IV serwis klimatyzacji samochodowej

Fiat Ducato to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 1981 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu van, pick-up i bus. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Transit, Iveco Daily, Mercedes-Benz Sprinter, Renault Master i Volkswagen Crafter. Fiat Ducato pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz elektrycznym.

Ile trwa serwis klimatyzacji samochodowej?

Czas potrzebny do przeprowadzenia serwisu klimatyzacji samochodowej zależeć będzie od zakresu prac, na jakie zdecydował się kierowca. Obsługa klimatyzacji zajmuje średnio od 1 do 2 godzin. Samo podłączenie urządzenia, sprawdzenie ilości czynnika chłodzącego i oleju sprężarkowego, oraz sprawdzenie szczelności układu trwa do 1 godziny. Zalecana wymiana filtra kabinowego oraz odgrzybianie klimatyzacji mogą potrwać kolejną godzinę.

Gdzie serwisować klimatyzację samochodową?

 

 






Otrzymaj ranking sprawdzonych warsztatów

Przeczytaj także

Fiat Ducato (II, III, IV) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Fiat Ducato (II, III, IV) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Fiat Ducato to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 1981 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu van, pick-up i bus. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Transit, Iveco Daily, Mercedes-Benz Sprinter, Renault Master i Volkswagen...

więcej

Fiat Ducato (II, III, IV) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Fiat Ducato (II, III, IV) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Fiat Ducato to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 1981 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu van, pick-up i bus. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Transit, Iveco Daily, Mercedes-Benz Sprinter, Renault Master i Volkswagen...

więcej

Fiat Ducato (II, III, IV) - Cena wymiany sprzęgła

Fiat Ducato (II, III, IV) - Cena wymiany sprzęgła

Fiat Ducato to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 1981 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu van, pick-up i bus. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Transit, Iveco Daily, Mercedes-Benz Sprinter, Renault Master i Volkswagen...

więcej

Fiat Ducato (II, III, IV) - Cena wymiany rozrządu

Fiat Ducato (II, III, IV) - Cena wymiany rozrządu

Fiat Ducato to auto klasy wyższej segmentu E, które jest produkowane od 1981 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu van, pick-up i bus. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Transit, Iveco Daily, Mercedes-Benz Sprinter, Renault Master i Volkswagen...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Wyszukaj warsztat