Płacimy coraz więcej za naprawy samochodów

Jak wynika z obserwacji serwisu DobryMechanik.pl, ceny napraw samochodów w niezależnych warsztatach systematycznie rosną. W 2019 r. średni koszt wizyty w warsztacie wynosił 505 zł, w 2020 r. było to już 598 zł, a w pierwszym półroczu obecnego roku płaciliśmy już 614 zł.

 
DobryMechanik.pl przeanalizował koszty 21 tys. wizyt w warsztatach umówionych przez portal. Ich średnia cena wzrosła od ubiegłego roku o 2,7%. Najszybciej - aż o 9,9% - drożeją proste usługi sezonowe, takie jak wymiana opon czy serwis klimatyzacji. Koszt napraw niestandardowych wzrósł w tym czasie o 4%. Na typowe naprawy wynikające z eksploatacji samochodu, jak np. wymiana klocków hamulcowych, wydaliśmy o 1,3% mniej niż w poprzednim roku.
 
 
Na koniec pierwszego półrocza Główny Urząd Statystyczny podał, że ceny towarów i usług konsumpcyjnych w czerwcu 2021 r. w porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku wzrosły o 4,4 proc. Wzrost kosztów napraw sezonowych był więc ponad dwukrotnie wyższy od średniej inflacji w analogicznym okresie.
 
Z roku na rok widzimy wyraźny wzrost liczby kierowców, którzy porównują warsztaty na naszym portalu przed umówieniem wizyty. Szybka wycena naprawy przez Internet pozwala zaoszczędzić sporo czasu na telefony do warsztatów, a sprawdzenie opinii i wygodna ścieżka rezerwacji terminu online wyraźnie ułatwia naprawę samochodu w niezależnym warsztacie - komentuje Filip Goździewicz, członek zarządu DobryMechanik.pl.
 
Z raportu Santander Bank Polska oraz SDCM wynika, że coraz więcej kierowców próbuje oszczędzać na naprawie samochodów. 62% mechaników deklaruje, że ich klienci ograniczają zakres zamawianych napraw, nawet tych zalecanych z powodu zużycia podzespołów. 80% mechaników twierdzi też, że kierowcy częściej szukają tańszych części zamiennych. Duży wpływ ma na to obecna pandemia, przez którą sytuacja finansowa w wielu polskich gospodarstwach domowych pogorszyła się.
 
Coraz częściej widzimy tendencję oszczędzania na naprawach przez kierowców. Z jednej strony właściciele aut odwlekają naprawy do momentu, kiedy koszt kompleksowej naprawy czasami przekracza wartość samochodu. Z drugiej strony przy wyborze części, kierowcy decydują się na części zamienne pochodzenia azjatyckiego, których jakość oraz żywotność pozostawia wiele do życzenia - powiedział Tomasz Karmelita, właściciel warsztatu Dr Mechanik w Warszawie.
 
W jaki sposób kierowcy porównują ceny w różnych warsztatach? Polacy coraz częściej sprawdzają ceny usług warsztatów samochodowych w Internecie. DobryMechanik.pl pozwala wycenić online najpopularniejsze naprawy w 230 warsztatach w całej Polsce. Wycena usługi online dla konkretnego modelu samochodu dostępna jest od razu bez konieczności telefonowania do warsztatu.
 
 
 

Przeczytaj także

Co zrobić, gdy nie działa ogrzewanie szyby?

Co zrobić, gdy nie działa ogrzewanie szyby?

System ogrzewania szyb jest kluczowym elementem do bezpiecznego poruszania się samochodem w zimie. Jazda z zaparowaną lub zamrożoną szybą mocno ogranicza widoczność, znacznie podnosząc ryzyko spowodowania wypadku. Przyczyn braku ogrzewania szyby może być wiele, od zablokowanych nawiewów do...

więcej

Citroen C4 Picasso (I, II) - Cena wymiany oleju silnikowego

Citroen C4 Picasso (I, II) - Cena wymiany oleju silnikowego

Citroen C4 Picasso to auto klasy kompaktowej segmentu C, które było produkowane od 2006 do 2018 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest Ford C-Max, Renault Scenic, Opel Zafira i Volkswagen Touran. Citroen C4...

więcej

Mazda CX-7 - Cena wymiany tarcz hamulcowych

Mazda CX-7 - Cena wymiany tarcz hamulcowych

Mazda CX-7 to model należący do klasy crossover SUV, który produkowany był w latach 2007-2012. Jest to pierwsze auto tej klasy produkowane przez Mazdę i zastąpione po 2012 roku przez Mazdę CX-5. W 2009 roku model przeszedł facelifting. Kierowcom do wyboru pozostawiono 2 silniki 2.3 litra o mocy...

więcej

Renault Megane II - Cena wymiany świec zapłonowych

Renault Megane II - Cena wymiany świec zapłonowych

Renault Megane II to następca bardzo popularnego Megane I. Produkowany był w latach 2002-2009 w nadwoziach Cabrio, Sedan, Kombi, Hatchback i Coupe. Dostępne silniki benzynowe rozpoczynały się od pojemności 1.4 82 KM a kończyły na 2.0 135KM. W przypadku diesli było to 1.5 dCi 82 KM kończąc na 1.9...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę