BMW X6 (E71, F16) - Cena wymiany końcówki drążka kierowniczego

Końcówka drążka kierowniczego nakręcana jest z jednej strony na drążek kierowniczy, a z drugiej mocowana jest w zwrotnicy. Dzięki przegubowi kulowemu pozwala obracać się zwrotnicy zachowując połączenie z kierownicą. Kulowy przegub końcówki drążka to najsłabszy punkt tego układu, stąd nierzadka konieczność jego wymiany. Na szczęście z racji niewielkich gabarytów jest to część tania i szybka w wymianie.

Ile kosztuje wymiana końcówki drążka kierowniczego w BMW X6?

Cena wymiany końcówki drążka kierowniczego w BMW X6 E71 i F16 została przedstawiona poniżej. Cena całkowita za jedną stronę oraz obie strony zawiera cenę części, a także robociznę wyliczoną na podstawie czasu potrzebnego na wykonanie usługi i ogólnie przyjętych stawek roboczogodzinowych.

BMW X6  — wymiana końcówki drążka kierowniczego — Cennik
Generacja Śr. cena końcówki drążka Czas wymiany Cena całkowita Lista serwisów
jedna strona obie strony jedna strona obie strony
E71 150 zł 40 minut 65 minut 230 zł 430 zł Wybierz serwis
F16 160 zł 40 minut 65 minut 240 zł 450 zł Wybierz serwis

 Ile trwa wymiana końcówki drążka kierowniczego?

Końcówka drążka kierowniczego połączona jest ze zwrotnicą za pomocą przegubu kulowego. Elementom układu kierowniczego towarzyszą elementy układu zawieszenia. W zależności od skomplikowania ich konstrukcji, dostęp do końcówki drążka może być łatwiejszy lub trudniejszy. Wyróżnia się także różne kształty końcówki drążka kierowniczego. To co jednak ma największy wpływ na czas wymiany końcówki to stopień jej stopień zużycia i zapieczenia śruby. Nierzadko podczas demontażu końcówki drążka dochodzi do zerwania śruby, lub konieczności jej ucinania z uwagi na zapieczenie. Zakładając, że elementy dają się łatwo rozkręcić, czas wymiany końcówki drążka kierowniczego w BMW X6 E71 i F16 po jednej stronie zajmuje 40 minut, a po obu stronach 65 minut.

bmw x6 cena wymiany koncowki drazka kierowniczego

BMW X6 to niemieckie auto typu SUV Coupe klasy wyższej produkowane od 2007 roku do dnia dzisiejszego. W tym czasie powstały trzy generacje modelu. Pierwsza opisana skrótem E71, druga F16, a trzecia G06. Bezpośrednim konkurentem jest Mercedes-Benz GLE Coupe.

Kiedy wymienić końcówkę drążka kierowniczego?

Dystans jaki uda się pokonać na jednej końcówce drążka kierowniczego jest trudny do oszacowania. Zdarzają się przypadki, gdzie oryginalna końcówka wytrzymuje 150 tys. km., ale zamontowany potem zamiennik już zaledwie 30 tys. km. Końcówka kierownicza potrafi dostać luz nawet już po 10 tys. km., dlatego, że spory wpływ na jej żywotność ma sam kierowca. Jazda gładkimi autostradami najmniej zużywa przegub kulowy. Kręcenie kierownicą podczas postoju i gwałtowne najeżdzanie na krawężniki znacząco skraca jego żywot. Jedynym słusznym wyznacznikiem pory na wymianę końcówki drążka jest zarejestrowanie poniższych objawów usterki.

Objawy

  • Słyszalne stukanie, pukanie z okolic przednich kół podczas kręcenia kierownicą oraz jazdy nawet po delikatnych nierównościach.
  • Luz na kierownicy oraz wibracje wyczuwalne podczas jazdy spowodowane są kasowaniem się luzu w wyrobionym przegubie kulowym końcówki drążka.
  • Zmniejszona precyzja kierowania i myszkowanie powstaje na skutek nieprawidłowej, ciągle zmieniającej się zbieżności. W zależności od luzu jaki wystąpi w przegubie końcówki, tak ustawia się koło.
  • Nierównomierne zużycie opon spowodowane jest nieprawidłową geometrią kół. Auto zachowuje prawidłowe kąty jedynie, gdy elementy układu kierowniczego i zawieszenia są w dobrym stanie.

Czy trzeba ustawić zbieżność po wymianie końcówki drążka?

Ustawienie zbieżności po wymianie końcowki drążka kierowniczego jest konieczne. Ingerencja w którykolwiek element układu kierowniczego wymaga poźniejszej regulacji. Obracając drążkiem kierowniczym, na który nakręcona jest końcówka drążka mechanik ustawia koło. Poprawnie ustawiony kąt jest zablokowany nakrętką kontrującą. Jeżeli podczas naprawy auta nakrętka zostanie odkręcona a drążek lub końcowka poruszona, ustawione wcześniej kąty koła zostają zmienione. Dlatego do kosztu wymiany końcówki drążka warto doliczyć sobie kwotę potrzebną na ustawienie zbieżności. Z reguły ok. 80 - 120 zł.

Czy końcówki drążka trzeba wymieniać parami?

 Formalnie obowiązku wymiany obu końcówek drążków kierowniczych nie ma, jednak przemawiają za tym względy ekonomiczne. Po wymianie elementu układu kierowniczego należy wykonać ustawienie geometrii kół czy zbieżności. Końcówki drążków z racji swojej trudnej do określenia żywotności, sięgającej czasem zaledwie 10 tys. km. oraz niskiej ceny nawet na poziomie 40 zł za sztukę zachęcają do wymiany kompletu po obu stronach. Jeżeli jedna niewymieniona końcówka ulegnie awarii w krótkim czasie, ponownie będzie trzeba odstawić auto do serwisu tracąc czas i pieniądze oraz znowu wykonać ustawienie geometrii za kolejne 80 - 120 zł.

Gdzie oddać auto na wymianę końcówki drążka kierowniczego?

Wymiana końcówki drążka nie jest operacją skomplikowaną, jednak w niektórych przypadkach potrzeby może być ściągacz. Po wymianie konieczne jest ustawienie geometrii kół, dlatego wizyta w serwisie tak czy inaczej kierowcy nie ominie. Zapieczone śruby potrafią stawiać opór, dlatego warto oddać auto do doświadczonego serwisu. 

 






Otrzymaj ranking sprawdzonych warsztatów

Przeczytaj także

Honda CR-V (II, III)  - Cena wymiany końcówki drążka kierowniczego

Honda CR-V (II, III) - Cena wymiany końcówki drążka kierowniczego

 Honda CR-V to japońskie auto osobowe typu SUV klasy kompaktowej produkowane od 1995 roku do dnia dzisiejszego. W tym czasie powstało 5 generacji modelu. Samochód produkowany jest w nadwoziu sedan, coupe oraz kombi. Bezpośrednią konkurencją modelu jest Toyota Rav4, Kia Sporatege czy Suzuki...

więcej

Audi A3 (8L, 8P) - Cena wymiany końcówki drążka kierowniczego

Audi A3 (8L, 8P) - Cena wymiany końcówki drążka kierowniczego

 Audi A3 to niemiecki samochód klasy kompaktowej produkowany od 1996 roku do teraz. Obecna generacja to już czwarta odsłona modelu. Audi A3 opisywane jest cyfrą 8 i literą. Np. Audi A3 8L, Audi A3 8P itd. Auto występuje w nadwoziu hatchback 3d i 5d, sedan, kombi oraz kabriolet.

więcej

Volkswagen Golf (IV, V) - Cena wymiany końcówki drążka kierowniczego

Volkswagen Golf (IV, V) - Cena wymiany końcówki drążka kierowniczego

 Volkswagen Golf to niemiecki samochód osobowy klasy kompaktowej produkowany od 1974 do teraz. Najnowsza generacja to już ósma odsłona jednego z najpopularniejszych aut na rynku. Modele opisywane są przy użyciu cyfr rzymskich Golf I, Golf II ... Golf VII, Golf VIII. Auto produkowane jest w...

więcej

Fiat Punto (II)  - Cena wymiany końcówki drążka kierowniczego

Fiat Punto (II) - Cena wymiany końcówki drążka kierowniczego

 Fiat Punto to włoskie auto osobowe klasy kompaktowej produkowane w latach 1993-2018. W tym czasie powstały trzy generacje modelu. Auto występuje w nadwoziu hatchback 3d i 5d, sedan oraz kabriolet. Bezpośrednią konkurencją modelu jest Opel Corsa, Renault Clio czy Nissan Micra.

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę