Honda Jazz (II, III, IV) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Cenę wymiany łożyska kształtuje kilka czynników. Pierwszy to typ łożyska, o którym piszemy poniżej. Zakup całego zestawu ze zwrotnicą jest zdecydowanie droższy od wymiany samego łożyska. Drugim czynnikiem jest oś pojazdu. Łożyska stosowane dla przedniej osi wypadają w cenniku drożej. Trzeci czynnik to czas potrzebny na wykonanie usługi. O ile samo łożysko jest tańsze od zestawu z piastą, to jego wymiana zajmuje więcej czasu, co oznacza wyższy koszt robocizny. 

Ile kosztuje wymiana łożyska w kole w Honda Jazz?

Cena wymiany łożyska koła w Honda Jazz II, III i IV generacji została przedstawiona poniżej. Cena całkowita zawiera średni koszt nowego łożyska (wymaganego typu) oraz robociznę wyliczoną na podstawie czasu potrzebnego na wykonanie usługi oraz ogólnie przyjętych stawek roboczogodzinowych.

Cena wymiany łożyska przód - Honda Jazz
 Generacja  Śr. cena łożyska przód  Typ łożyska Czas wymiany  Cena całkowita
II 170 zł samo łożysko  85 minut 338 zł
III 180 zł samo łożysko  85 minut 348 zł
IV 266 zł samo łożysko  85 minut 436 zł
Cena wymiany łożyska tył - Honda Jazz
 Generacja  Śr. cena łożyska tył  Typ łożyska Czas wymiany  Cena całkowita
II 360 zł z piastą  50 minut 456 zł
III 160 zł samo łożysko  50 minut 256 zł
IV 701 zł z piastą  55 minut 811 zł
 

Ile trwa wymiana łożyska w kole przód i tył?

Do wymiany łożyska koła konieczny jest demontaż koła i układu jego układu hamulcowego. Wiele zależy od typu łożyska. Jeżeli będzie to zintegrowany zestaw łożyska z piastą i zwrotnicą, trzeba będzie go uwolnić z układu zawieszenia. W przypadku Hondy Jazz II, III i IV generacji w przednim kole zastosowano wymienne łożysko. Jego wymiana pochłania 85 minut we wszystkich trzech przypadkach. W tylnym kole Hondy Jazz II i IV zastosowano łożysko zintegrowane z piastą, którego wymiana zajmuje odpowiednio 50 i 55 minut. W przypadku III generacji Jazz'a wrócono do wymiennego łożyska, którego wymiana również zajmuje 50 minut.

Typy łożyska

Im bardziej zintegrowany zespół łożyska, piasty i zwrotnicy, tym mniej czasu potrzebuje mechanik na wymianę. Niestety w takiej sytuacji koszt usługi mocno podnosi konieczność zakupu całego zestawu elementów.

  1. I generacji — samodzielne łożysko, wymienialne przy użyciu prasy
  2. II generacji — połączenie łożyska i piasty w jeden element. Samo łożysko jest niewymienialne
  3. III generacji — połączenie łożyska, piasty oraz zwrotnicy w jeden element. W zależności od konieczności wymiany samego łożyska lub samej piasty konieczna jest wymiana całego zespołu

 Honda Jazz III i IV cena wymiany lozyska

Honda Jazz to japońskie auto osobowe klasy aut miejskich produkowane od 2001 roku do dnia dzisiejszego. W tym czasie powstały 4 generacje modelu. Samochód produkowany jest w nadwoziu hatchback 5d oraz kombi. Bezpośrednią konkurencją modelu jest Renault Clio, Fiat Punto czy Kia Rio.

Kiedy wymienić łożysko koła?

Łożysko koła jest elementem, który wymienia się, dopiero gdy można stwierdzić jego uszkodzenie. Może to być zarówno dystans 100, jak i 200 tys. km. Wszystko zależy od warunków, w jakich używane jest auto.

Objawy zużycia łożyska koła

  • tarcie
  • buczenie
  • grzechot
  • metaliczne stuki

Przyczyny

  • niepoprawna geometria — źle ustawione koło, a zatem źle ustawione łożysko koła musi przenosić siły pod kątami, do których nie zostało zaprojektowane
  • uszkodzenie układu kierowniczego i zawieszenia — kasujące się luzy w zawieszeniu powodują uderzenia, które przenoszą się na łożysko koła
  • zwichrowane tarcze hamulcowe — bicie tarczy podczas hamowania wprowadza koło w drgania. Te drgania przenoszone są także na łożysko koła, które nie zostało przystosowane do przenoszenia tego typu obciążeń przez dłuższy okres
  • przegrzanie — następuje podczas długiej jazdy po zakrętach, szczególnie załadowanym samochodem
  • korozja — na skutek uszkodzenia uszczelnień dostaje się woda wypłukująca smar
  • niepoprawny montaż — mechanik nie posiadający prasy może próbować wbić łożysko młotkiem. To prosta droga do jego uszkodzenia
  • uszkodzenia mechaniczne — uderzenia kołem w dziury oraz krawężniki powodują obciążenia na łożysku. Powtarzające się uderzenia prowadzą do jego uszkodzenia

Gdzie oddać auto na wymianę łożyska koła?

Do wymiany łożyska potrzebna jest prasa. Zdecydowana większość serwisów jest w nią wyposażona, jednak nadal trafiają się amatorzy próbujący wymienić łożysko młotkiem. Łatwiej sytuacja wygląda, gdy do wymiany jest cały zespół wraz ze zwrotnicą. W celu zapewnienia sobie bezproblemowego użytkowania auta warto zlecić wymianę łożyska koła specjalistom.

 

 



Przeczytaj także

Honda Jazz III - Cena diagnostyki komputerowej

Honda Jazz III - Cena diagnostyki komputerowej

 Honda Jazz III była produkowana w latach 2008 - 2014. Posiadała taką samą płyte podłogową co jej poprzednia generacja. w 2011 auto przeszło facelifitng. Gama silnikowa oferowała tylko i wyłącznie benzynowe jednostki o mocy od 90KM do 117KM.

więcej

Honda Jazz II - Cena ustawienia zbieżności kół

Honda Jazz II - Cena ustawienia zbieżności kół

 Honda Jazz II była produkowana w latach 2001 - 2008. Zbudowana na bazie globalnej płyty podłogowej Global Small Car. W 2005 auto przeszło facelifitng. Gama silnikowa oferowała tylko i wyłącznie benzynowe jednostki o mocy od 78KM do 83KM.

więcej

Honda Jazz III - Cena wymiany filtra kabinowego

Honda Jazz III - Cena wymiany filtra kabinowego

Honda Jazz III była produkowana w latach 2008 - 2014. Posiadała taką samą płyte podłogową co jej poprzednia generacja. w 2011 auto przeszło facelifitng. Gama silnikowa oferowała tylko i wyłącznie benzynowe jednostki o mocy od 90KM do 117KM.

więcej

Honda Jazz III - Cena wymiany filtra powietrza

Honda Jazz III - Cena wymiany filtra powietrza

Honda Jazz III była produkowana w latach 2008 - 2014. Posiadała taką samą płyte podłogową co jej poprzednia generacja. w 2011 auto przeszło facelifitng. Gama silnikowa oferowała tylko i wyłącznie benzynowe jednostki o mocy od 90KM do 117KM.

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę