Cenę wymiany łożyska kształtuje kilka czynników. Pierwszy to typ łożyska, o którym piszemy poniżej. Zakup całego zestawu ze zwrotnicą jest zdecydowanie droższy od wymiany samego łożyska. Drugim czynnikiem jest oś pojazdu. Łożyska stosowane dla przedniej osi wypadają w cenniku drożej. Trzeci czynnik to czas potrzebny na wykonanie usługi. O ile samo łożysko jest tańsze od zestawu z piastą, to jego wymiana zajmuje więcej czasu, co oznacza wyższy koszt robocizny.
Cena wymiany łożyska koła w Citroen C5 II i III generacji została przedstawiona poniżej. Cena całkowita zawiera średni koszt nowego łożyska (wymaganego typu) oraz robociznę wyliczoną na podstawie czasu potrzebnego na wykonanie usługi oraz ogólnie przyjętych stawek roboczogodzinowych.
Generacja | Śr. cena łożyska przód | Typ łożyska | Czas wymiany | Cena całkowita |
II | 140 zł | samo łożysko | 130 minut | 392 zł |
III | 225 zł | samo łożysko | 145 minut | 477 zł |
Generacja | Śr. cena łożyska tył | Typ łożyska | Czas wymiany | Cena całkowita |
II | 320 zł | z piastą | 90 minut | 584 zł |
III | 285 zł | samo łożysko | 65 minut | 453 zł |
Do wymiany łożyska koła konieczny jest demontaż koła i układu jego układu hamulcowego. Wiele zależy od typu łożyska. Jeżeli będzie to zintegrowany zestaw łożyska z piastą i zwrotnicą, trzeba będzie go uwolnić z układu zawieszenia. W przypadku Citroena C5 III generacji przednie i tylne koła zostały wyposażone w łożyska wymienne. Ich wymiana trwa odpowiednio 145 i 65 minut. Natomiast w Citroenie C5 II generacji na przedniej osi zamontowanoa wymienne łożysko, a na tylnej zintegrowane z piastą. Ich wymiana trwa 145 i 65 minut.
Im bardziej zintegrowany zespół łożyska, piasty i zwrotnicy, tym mniej czasu potrzebuje mechanik na wymianę. Niestety w takiej sytuacji koszt usługi mocno podnosi konieczność zakupu całego zestawu elementów.
Citroen C5 to francuskie auto osobowe klasy średniej produkowane od 2001 do 2020. W tym czasie powstały 3 generacje modelu. Samochód produkowany był w nadwoziu sedan, liftback oraz kombi. Bezpośrednią konkurencją modelu jest Ford Mondeo, Peugeot 407 czy Toyota Avensis.
Łożysko koła jest elementem, który wymienia się, dopiero gdy można stwierdzić jego uszkodzenie. Może to być zarówno dystans 100, jak i 200 tys. km. Wszystko zależy od warunków, w jakich używane jest auto.
Do wymiany łożyska potrzebna jest prasa. Zdecydowana większość serwisów jest w nią wyposażona, jednak nadal trafiają się amatorzy próbujący wymienić łożysko młotkiem. Łatwiej sytuacja wygląda, gdy do wymiany jest cały zespół wraz ze zwrotnicą. W celu zapewnienia sobie bezproblemowego użytkowania auta warto zlecić wymianę łożyska koła specjalistom.
Model zadebiutował na rynku w 2004r. Z wyglądu niewiele różnił się od poprzednika, jednak w znaczącym stopniu zmniejszono awaryjność. Koniec produkcji to rok 2008. Jego następcą jest model C5 III. W ofercie silnikowej były 4 modele benzynowe od 116KM do 211KM oraz silniki diesla od 109KM do 170KM.
Model zadebiutował na rynku w 2004r. Z wyglądu niewiele różnił się od poprzednika, jednak w znaczącym stopniu zmniejszono awaryjność. Koniec produkcji to rok 2008. Jego następcą jest model C5 III. W ofercie silnikowej były 4 modele benzynowe od 116KM do 211KM oraz silniki diesla od 109KM do 170KM.
Zbudowany na platformie podłogowej PSA PF3. Produkcja tego modelu opiewała na lata 2007-2017. W 2011r. przeprowadzono pierwszy face lifting, a rok później kolejny. W ofercie modelu znalazły się 4 silniki benzynowe posiadające moc od 125KM do 211KM oraz 5 silników diesla od 110KM do 241KM.
Zbudowany na platformie podłogowej PSA PF3. Produkcja tego modelu opiewała na lata 2007-2017. W 2011r. przeprowadzono pierwszy face lifting, a rok później kolejny. W ofercie modelu znalazły się 4 silniki benzynowe posiadające moc od 125KM do 211KM oraz 5 silników diesla od 110KM do 241KM.