Cena wymiany alternatora wraz z usługą w BMW X6 (E71/E72) i F16 została przedstawiona poniżej. Cena całkowita zawiera koszt nowego alternatora i robociznę wyliczoną na podstawie czasu potrzebnego na wykonanie usługi oraz ogólnie przyjętych stawek roboczogodzinowych.
| Generacja | Śr. cena alternatora | Czas wymiany | Cena całkowita |
| E71/E72 | 1138 zł | 70 minut | 1278 zł |
| F16 | 1138 zł | 145 minut | 1428 zł |
Alternator jest w większości przypadków w łatwo dostępnym miejscu. W najprostszych silnikach demontaż alternatora wprawionemu mechanikowi może zająć nawet kilkanaście minut. Sama usługa wymiany alternator w przypadku BMW X6 E71/E72 zajmuje ok. 70 minut, a w BMW X6 F16 ok. 145 minut. Doliczyć należy czas regeneracji alternatora lub dostarczenia przez kuriera nowego.

BMW X6 to niemieckie auto typu SUV Coupe klasy wyższej produkowane od 2007 roku do dnia dzisiejszego. W tym czasie powstały trzy generacje modelu. Pierwsza opisana skrótem E71, druga F16, a trzecia G06. Bezpośrednim konkurentem jest Mercedes-Benz GLE Coupe.
Alternator nazywany też prądnicą odpowiada za dostarczanie prądu do układu elektrycznego samochodu w trakcie pracy silnika. Ładuje on w tym czasie także akumulator. Gdy silnik jest wyłączony, prąd pobierany jest z akumulatora, czyli magazynu energii elektrycznej. Przy awarii akumulatora, autem uda się jechać tak długo jak jest włączony silnik i działa prądnica. W przypadku awarii alternatora, jazda możliwa jest tylko tyle na ile wytrzyma energia zgromadzona w akumulatorze.
Urządzenia elektryczne można diagnozować za pomocą multimetrów. Ich parametry pracy zmieniają się w przypadku niedomagań czy awarii. W celu sprawdzenia alternatora należy:
Wszelkie wartości poniżej 13,8 V lub powyżej 14,5 V wskazują na usterkę.
Alternator można wymienić na nowy, lub oddać na regenerację. Ta druga możliwość bywa bardziej ekonomiczna, ponieważ nowy alternator potrafi kosztować majątek. Wszystko zależy od modelu auta. Większość serwisów z reguły demontuje tylko alternator, a jego regenerację zleca wyszkolonym do tego specjalistom.
Skoda Fabia to czeski samochód klasy aut miejskich produkowany od 1999 roku do dzisiaj. Do tej pory powstały 3 generacje modelu. Fabia produkowana jest w nadwoziu hatchback 5d, sedan oraz kombi. Jej bezpośrednią konkurencją jest Volkswagen Polo i Seat Ibiza.
BMW Serii 3 to niemieckie auto klasy średniej produkowane od 1975 roku do dnia dzisiejszego. W tym czasie powstało 7 generacji modelu. BMW opisuje swoje modele litera i cyfrą. W tym wypadku modele to np. BMW 3 E46, BMW 3 E90. Samochód produkowany jest w nadwoziu hatchback 3d, sedan, kombi...
BMW X3 to niemieckie auto typu SUV klasy średniej produkowane od 2003 roku do dnia dzisiejszego. W tym czasie powstały trzy generacje modelu. Pierwsza opisana skrótem E83, a druga F25 a trzecia G01. X3 to mniejszy brat modelu X5. W 2020 roku zaprezentowano elektryczną wersję iX3.
Skoda Octavia to czeski samochód klasy aut kompaktowych produkowany od 1996 roku do dzisiaj. Do tej pory powstały 4 generacje modelu. Octavia produkowana jest w nadwoziu liftback 5d, sedan oraz kombi. Jej bezpośrednią konkurencją jest Ford Focus i Opel Astra.