Cena wymiany alternatora wraz z usługą w BMW X1 I została przedstawiona poniżej. Cena całkowita zawiera koszt nowego alternatora i robociznę wyliczoną na podstawie czasu potrzebnego na wykonanie usługi oraz ogólnie przyjętych stawek roboczogodzinowych.
Generacja | Śr. cena alternatora | Czas wymiany | Cena całkowita |
I (E84) | 780 zł | 35 minut | 850 zł |
Alternator jest w większości przypadków w łatwo dostępnym miejscu. W najprostszych silnikach demontaż alternatora wprawionemu mechanikowi może zająć nawet kilkanaście minut. Sama usługa wymiany alternator w przypadku BMW X1 E84 zajmuje ok. 35 minut. Doliczyć należy czas regeneracji alternatora lub dostarczenia przez kuriera nowego.
BMW X1 to niemieckie auto typu crossover produkowane od 2009 roku do dnia dzisiejszego. W tym czasie powstały dwie generacje modelu. Pierwsza opisana skrótem E84, a druga F48. X1 to najmniejsze auto w serii podniesionych aut BMW. Większe modele to X3 i X5.
Alternator nazywany też prądnicą odpowiada za dostarczanie prądu do układu elektrycznego samochodu w trakcie pracy silnika. Ładuje on w tym czasie także akumulator. Gdy silnik jest wyłączony, prąd pobierany jest z akumulatora, czyli magazynu energii elektrycznej. Przy awarii akumulatora, autem uda się jechać tak długo jak jest włączony silnik i działa prądnica. W przypadku awarii alternatora, jazda możliwa jest tylko tyle na ile wytrzyma energia zgromadzona w akumulatorze.
Urządzenia elektryczne można diagnozować za pomocą multimetrów. Ich parametry pracy zmieniają się w przypadku niedomagań czy awarii. W celu sprawdzenia alternatora należy:
Wszelkie wartości poniżej 13,8 V lub powyżej 14,5 V wskazują na usterkę.
Alternator można wymienić na nowy, lub oddać na regenerację. Ta druga możliwość bywa bardziej ekonomiczna, ponieważ nowy alternator potrafi kosztować majątek. Wszystko zależy od modelu auta. Większość serwisów z reguły demontuje tylko alternator, a jego regenerację zleca wyszkolonym do tego specjalistom.
Akumulator jest jednym z najważniejszych elementów każdego samochodu. Odpowiada za utrzymanie samochodu w ruchu, a także za zasilanie wielu udogodnień w pojeździe. Dzięki niemu możemy używać elektrycznych szyb, klimatyzacji, reflektorów i świateł wewnątrz kabiny a także radia i wiele...
Fiat Bravo to włoskie auto osobowe klasy kompaktowej produkowane w latach 1995-2001 i 2007-2014. W tym czasie powstały dwie generacje modelu. Auto występuje w nadwoziu hatchback 3d i 5d. Bezpośrednią konkurencją modelu jest Ford Focus, Opel Astra czy Honda Civic.
Mazda 6 to japońskie auto osobowe klasy średniej produkowane od 2002 roku do dnia dzisiejszego. W tym czasie powstały 3 generacje modelu. Samochód produkowany jest w nadwoziu sedan, liftback oraz kombi. Bezpośrednią konkurencją modelu jest Citroen C5, Toyota Avensis, Volskwagen Passat czy...
Volkswagen Touran to niemiecki samochód osobowy typu minivan produkowany od 2003 roku do dzisiaj. W tym czasie powstały dwie generacje tego modelu. Bezpośrednią konkurencją dla Tourana jest Ford C-Max, Opel Zafira czy Citroen C4 Picasso.