Volkswagen Polo (III, IV, V) - Cena wymiany alternatora

Cena wymiany alternatora wraz z usługą w Volkswagenie Polo III, IV i V została przedstawiona poniżej. Cena całkowita zawiera koszt nowego alternatora i robociznę wyliczoną na podstawie czasu potrzebnego na wykonanie usługi oraz ogólnie przyjętych stawek roboczogodzinowych. 

Ile kosztuje wymiana alternatora w Volkswagenie Polo?

Volkswagen Polo - cena wymiany alternatora
Generacja Śr. cena alternatora Czas wymiany Cena całkowita
III 316 zł 175 minut 664 zł
IV 448 zł 60 minut 568 zł
V 682 zł 75 minut 838 zł
 

Ile trwa wymiana alternatora w Volkswagenie Polo?

Alternator jest w większości przypadków w łatwo dostępnym miejscu. W najprostszych silnikach demontaż alternatora wprawionemu mechanikowi może zająć nawet kilkanaście minut. Sama usługa wymiany alternator w przypadku VW Polo III zajmuje ok. 175 minut, w VW Polo IV ok. 60 minut, a w VW Polo V ok. 75 minut. Doliczyć należy czas regeneracji alternatora lub dostarczenia przez kuriera nowego.

vw polo cena wymiany alternatora

Volkswagen Polo to niemiecki model auta klasy miejskiej. Produkowany jest od 1975 roku po dzień dzisiejszy. Obecna najnowsza generacja to już siódma odsłona modelu. Modele Polo oznakowane są cyframi rzymskimi, Polo I, Polo II ... Polo VI, Polo VII. Auto występuje w nadwoziu hatchback 3d i 5d, sedan oraz kombi. W 6 generacji sedan nazwany został Virtus.

Co to jest alternator i czym różni się od akumulatora?

Alternator nazywany też prądnicą odpowiada za dostarczanie prądu do układu elektrycznego samochodu w trakcie pracy silnika. Ładuje on w tym czasie także akumulator. Gdy silnik jest wyłączony, prąd pobierany jest z akumulatora, czyli magazynu energii elektrycznej. Przy awarii akumulatora, autem uda się jechać tak długo jak jest włączony silnik i działa prądnica. W przypadku awarii alternatora, jazda możliwa jest tylko tyle na ile wytrzyma energia zgromadzona w akumulatorze.

Sprawdzenie alternatora - prawidłowe wartości

Urządzenia elektryczne można diagnozować za pomocą multimetrów. Ich parametry pracy zmieniają się w przypadku niedomagań czy awarii. W celu sprawdzenia alternatora należy:

  1. uruchomić silnik
  2. wyłączyć wszystkie odbiorniki prądu
  3. ustawić multimetr na pomiar 20 V
  4. Sondą dodatnią dotknąć plusa na akumulatorze, a ujemną minusa
  5. Wartość powinna oscylować ok. 14,4 V

Wszelkie wartości poniżej 13,8 V lub powyżej 14,5 V wskazują na usterkę.

Typowe objawy problemów z alternatorem

  • miganie lub stałe świecenie kontrolki ładowania - wywołuje ją brak ładowania akumulatora na skutek np. luźnego lub zerwanego paska klinowego
  • pogorszenie pracy wyposażenia elektrycznego - na skutek niedoboru prądu niektóre urządzenia elektryczne mogą nie działać
  • mruganie i zmiana natężenia świateł podczas wciskania pedału przyspieszenia - w takiej sytuacji alternator nie ładuje wystarczająco akumulatora na wolnych obrotach. Dostarczenie większej mocy występuje przy szybszym napędzaniu go z wału korbowego
  • hałas i gwizdy podczas dodawania gazu - zużyte szczotki i łożyska

Gdzie oddać samochód do naprawy alternatora?

Alternator można wymienić na nowy, lub oddać na regenerację. Ta druga możliwość bywa bardziej ekonomiczna, ponieważ nowy alternator potrafi kosztować majątek. Wszystko zależy od modelu auta. Większość serwisów z reguły demontuje tylko alternator, a jego regenerację zleca wyszkolonym do tego specjalistom. 

 


Przeczytaj także

Skoda Octavia (I, II) - Cena wymiany alternatora

Skoda Octavia (I, II) - Cena wymiany alternatora

 Skoda Octavia to czeski samochód klasy aut kompaktowych produkowany od 1996 roku do dzisiaj. Do tej pory powstały 4 generacje modelu. Octavia produkowana jest w nadwoziu liftback 5d, sedan oraz kombi. Jej bezpośrednią konkurencją jest Ford Focus i Opel Astra.

więcej

Toyota Yaris (I, II) - Cena wymiany alternatora

Toyota Yaris (I, II) - Cena wymiany alternatora

  Toyota Yaris to japońskie auto osobowe klasy aut miejskich produkowane od 1999 roku do dzisiaj. W tym czasie powstały 4 generacje modelu. Auto występuje w nadwoziu hatchback 3d i 5d. Bezpośrednią konkurencją modelu jest Opel Corsa, VW Polo, Seat Ibiza czy Nissan Micra.

więcej

Opel Astra (G, H) - Cena wymiany alternatora

Opel Astra (G, H) - Cena wymiany alternatora

 Opel Astra to jeden z najpopularniejszych modeli samochodów klasy kompaktowej, którego produkcja rozpoczęła się w 1991 roku. Obecnie Produkowana jest już piąta generacja modelu opisana literą K. Samochód występował w nadwoziu hatchback 3d i 5d, sedan oraz kombi. 

więcej

Seat Toledo (II, III) - Cena wymiany alternatora

Seat Toledo (II, III) - Cena wymiany alternatora

 Seat Toledo to hiszpańskie auto osobowe klasy aut kompaktowych a później minivan, produkowany w latach 1991-2009 i 2012-2018. W tym czasie powstały 4 generacje modelu. Auto występuje w nadwoziu sedan oraz minivan. Bezpośrednią konkurencją modelu jest Volkswagen Jetta, Opel Astra, Renault...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę