Volkswagen Golf (IV, V) - Cena wymiany alternatora

Cena wymiany alternatora wraz z usługą w Volkswagen Golf IV i V została przedstawiona poniżej. Cena całkowita zawiera koszt nowego alternatora i robociznę wyliczoną na podstawie czasu potrzebnego na wykonanie usługi oraz ogólnie przyjętych stawek roboczogodzinowych. 

Ile kosztuje wymiana alternatora w Volkswagenie Golf?

Volkswagen Golf - cena wymiany alternatora
Generacja Śr. cena alternatora Czas wymiany Cena całkowita
IV 495 zł 55 minut 603 zł
V 452 zł 65 minut 584 zł
 

Ile trwa wymiana alternatora w VW Golfie?

Alternator jest w większości przypadków w łatwo dostępnym miejscu. W najprostszych silnikach demontaż alternatora wprawionemu mechanikowi może zająć nawet kilkanaście minut. Sama usługa wymiany alternator w przypadku Volkswagena Golfa IV zajmuje ok. 55 minut, a w Volkswagenie Golfie V ok. 65 minut. Doliczyć należy czas regeneracji alternatora lub dostarczenia przez kuriera nowego.

vw golf cena wymiany alternatora

Volkswagen Golf to niemiecki samochód osobowy klasy kompaktowej produkowany od 1974 do teraz. Najnowsza generacja to już ósma odsłona jednego z najpopularniejszych aut na rynku. Modele opisywane są przy użyciu cyfr rzymskich Golf I, Golf II ... Golf VII, Golf VIII. Auto produkowane jest w nadwoziu hatchback 3d i 5d, kombi oraz sedan. Sedan występuje także pod nazwą BORA, który jest odzwierciedleniem Golfa w sedanie, jednak z lekko zmienionym przodem i z reguły lepiej wyposażonym wnętrzem.

Co to jest alternator i czym różni się od akumulatora?

Alternator nazywany też prądnicą odpowiada za dostarczanie prądu do układu elektrycznego samochodu w trakcie pracy silnika. Ładuje on w tym czasie także akumulator. Gdy silnik jest wyłączony, prąd pobierany jest z akumulatora, czyli magazynu energii elektrycznej. Przy awarii akumulatora, autem uda się jechać tak długo jak jest włączony silnik i działa prądnica. W przypadku awarii alternatora, jazda możliwa jest tylko tyle na ile wytrzyma energia zgromadzona w akumulatorze.

Sprawdzenie alternatora - prawidłowe wartości

Urządzenia elektryczne można diagnozować za pomocą multimetrów. Ich parametry pracy zmieniają się w przypadku niedomagań czy awarii. W celu sprawdzenia alternatora należy:

  1. uruchomić silnik
  2. wyłączyć wszystkie odbiorniki prądu
  3. ustawić multimetr na pomiar 20 V
  4. Sondą dodatnią dotknąć plusa na akumulatorze, a ujemną minusa
  5. Wartość powinna oscylować ok. 14,4 V

Wszelkie wartości poniżej 13,8 V lub powyżej 14,5 V wskazują na usterkę.

Typowe objawy problemów z alternatorem

  • miganie lub stałe świecenie kontrolki ładowania - wywołuje ją brak ładowania akumulatora na skutek np. luźnego lub zerwanego paska klinowego
  • pogorszenie pracy wyposażenia elektrycznego - na skutek niedoboru prądu niektóre urządzenia elektryczne mogą nie działać
  • mruganie i zmiana natężenia świateł podczas wciskania pedału przyspieszenia - w takiej sytuacji alternator nie ładuje wystarczająco akumulatora na wolnych obrotach. Dostarczenie większej mocy występuje przy szybszym napędzaniu go z wału korbowego
  • hałas i gwizdy podczas dodawania gazu - zużyte szczotki i łożyska

Gdzie oddać samochód do naprawy alternatora?

Alternator można wymienić na nowy, lub oddać na regenerację. Ta druga możliwość bywa bardziej ekonomiczna, ponieważ nowy alternator potrafi kosztować majątek. Wszystko zależy od modelu auta. Większość serwisów z reguły demontuje tylko alternator, a jego regenerację zleca wyszkolonym do tego specjalistom. 

 


Przeczytaj także

BMW X5 (E53, E70) - Cena wymiany alternatora

BMW X5 (E53, E70) - Cena wymiany alternatora

 BMW X5 to niemieckie auto typu SUV klasy wyższej produkowane od 1999 roku do dnia dzisiejszego. W tym czasie powstały cztery generacje modelu. Pierwsza opisana skrótem E53, druga E70, trzecia F15 a czwarta G05. X5 to większy brat modelu X3.

więcej

Citroen Berlingo (I, II) - Cena wymiany alternatora

Citroen Berlingo (I, II) - Cena wymiany alternatora

Citroen Berlingo to francuskie auto osobowo-dostawcze typu kombivan klasy kompaktowej produkowane od 1996 do dnia dzisiejszego. W tym czasie powstały 3 generacje modelu. Bezpośrednią konkurencją modelu jest Fiat Doblo, Peugeot Partner i Volkswagen Caddy.

więcej

Opel Vectra (C) - Cena wymiany alternatora

Opel Vectra (C) - Cena wymiany alternatora

 Opel Vectra to niemiecki samochód klasy średniej produkowany w latach 1988 - 2008. Przez te lata powstały trzy generacje auta opisane jako Vectra A, vectra B oraz Vectra C. Ostatnia generacja produkowana była w latach 2002-2008. Vectra budowana była w nadwoziach kombi, liftback oraz sedan.

więcej

Toyota Avensis (T25, II) - Cena wymiany alternatora

Toyota Avensis (T25, II) - Cena wymiany alternatora

 Toyota Avensis to japońskie auto osobowe klasy średniej produkowane w latach 1997-2018. W tym czasie powstało 5 generacji modelu. Auto występowało w nadwoziu sedan, liftback oraz kombi. Bezpośrednią konkurencją modelu jest Ford Mondeo, Renault Laguna, Volkswagen Passat czy Mazda 6.

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę