Volkswagen Golf (IV, V) - Cena wymiany alternatora

Cena wymiany alternatora wraz z usługą w Volkswagen Golf IV i V została przedstawiona poniżej. Cena całkowita zawiera koszt nowego alternatora i robociznę wyliczoną na podstawie czasu potrzebnego na wykonanie usługi oraz ogólnie przyjętych stawek roboczogodzinowych. 

Ile kosztuje wymiana alternatora w Volkswagenie Golf?

Volkswagen Golf - cena wymiany alternatora
Generacja Śr. cena alternatora Czas wymiany Cena całkowita
IV 495 zł 55 minut 603 zł
V 452 zł 65 minut 584 zł
 

Ile trwa wymiana alternatora w VW Golfie?

Alternator jest w większości przypadków w łatwo dostępnym miejscu. W najprostszych silnikach demontaż alternatora wprawionemu mechanikowi może zająć nawet kilkanaście minut. Sama usługa wymiany alternator w przypadku Volkswagena Golfa IV zajmuje ok. 55 minut, a w Volkswagenie Golfie V ok. 65 minut. Doliczyć należy czas regeneracji alternatora lub dostarczenia przez kuriera nowego.

vw golf cena wymiany alternatora

Volkswagen Golf to niemiecki samochód osobowy klasy kompaktowej produkowany od 1974 do teraz. Najnowsza generacja to już ósma odsłona jednego z najpopularniejszych aut na rynku. Modele opisywane są przy użyciu cyfr rzymskich Golf I, Golf II ... Golf VII, Golf VIII. Auto produkowane jest w nadwoziu hatchback 3d i 5d, kombi oraz sedan. Sedan występuje także pod nazwą BORA, który jest odzwierciedleniem Golfa w sedanie, jednak z lekko zmienionym przodem i z reguły lepiej wyposażonym wnętrzem.

Co to jest alternator i czym różni się od akumulatora?

Alternator nazywany też prądnicą odpowiada za dostarczanie prądu do układu elektrycznego samochodu w trakcie pracy silnika. Ładuje on w tym czasie także akumulator. Gdy silnik jest wyłączony, prąd pobierany jest z akumulatora, czyli magazynu energii elektrycznej. Przy awarii akumulatora, autem uda się jechać tak długo jak jest włączony silnik i działa prądnica. W przypadku awarii alternatora, jazda możliwa jest tylko tyle na ile wytrzyma energia zgromadzona w akumulatorze.

Sprawdzenie alternatora - prawidłowe wartości

Urządzenia elektryczne można diagnozować za pomocą multimetrów. Ich parametry pracy zmieniają się w przypadku niedomagań czy awarii. W celu sprawdzenia alternatora należy:

  1. uruchomić silnik
  2. wyłączyć wszystkie odbiorniki prądu
  3. ustawić multimetr na pomiar 20 V
  4. Sondą dodatnią dotknąć plusa na akumulatorze, a ujemną minusa
  5. Wartość powinna oscylować ok. 14,4 V

Wszelkie wartości poniżej 13,8 V lub powyżej 14,5 V wskazują na usterkę.

Typowe objawy problemów z alternatorem

  • miganie lub stałe świecenie kontrolki ładowania - wywołuje ją brak ładowania akumulatora na skutek np. luźnego lub zerwanego paska klinowego
  • pogorszenie pracy wyposażenia elektrycznego - na skutek niedoboru prądu niektóre urządzenia elektryczne mogą nie działać
  • mruganie i zmiana natężenia świateł podczas wciskania pedału przyspieszenia - w takiej sytuacji alternator nie ładuje wystarczająco akumulatora na wolnych obrotach. Dostarczenie większej mocy występuje przy szybszym napędzaniu go z wału korbowego
  • hałas i gwizdy podczas dodawania gazu - zużyte szczotki i łożyska

Gdzie oddać samochód do naprawy alternatora?

Alternator można wymienić na nowy, lub oddać na regenerację. Ta druga możliwość bywa bardziej ekonomiczna, ponieważ nowy alternator potrafi kosztować majątek. Wszystko zależy od modelu auta. Większość serwisów z reguły demontuje tylko alternator, a jego regenerację zleca wyszkolonym do tego specjalistom. 

 


Przeczytaj także

BMW X6 (E71/E72, F16) - Cena wymiany alternatora

BMW X6 (E71/E72, F16) - Cena wymiany alternatora

BMW X6 to niemieckie auto typu SUV Coupe klasy wyższej produkowane od 2007 roku do dnia dzisiejszego. W tym czasie powstały trzy generacje modelu. Pierwsza opisana skrótem E71, druga F16, a trzecia G06. Bezpośrednim konkurentem jest Mercedes-Benz GLE Coupe.

więcej

Opel Vectra (C) - Cena wymiany alternatora

Opel Vectra (C) - Cena wymiany alternatora

 Opel Vectra to niemiecki samochód klasy średniej produkowany w latach 1988 - 2008. Przez te lata powstały trzy generacje auta opisane jako Vectra A, vectra B oraz Vectra C. Ostatnia generacja produkowana była w latach 2002-2008. Vectra budowana była w nadwoziach kombi, liftback oraz sedan.

więcej

Seat Toledo (II, III) - Cena wymiany alternatora

Seat Toledo (II, III) - Cena wymiany alternatora

 Seat Toledo to hiszpańskie auto osobowe klasy aut kompaktowych a później minivan, produkowany w latach 1991-2009 i 2012-2018. W tym czasie powstały 4 generacje modelu. Auto występuje w nadwoziu sedan oraz minivan. Bezpośrednią konkurencją modelu jest Volkswagen Jetta, Opel Astra, Renault...

więcej

Citroen C4 (I, II) - Cena wymiany alternatora

Citroen C4 (I, II) - Cena wymiany alternatora

 Citroen C4 to francuskie auto osobowe klasy kompaktowej produkowane od 2004 roku po dzień dzisiejszy. W tym czasie powstały 3 generacje modelu. Samochód produkowany był w nadwoziu hatchback 5d, coupe oraz sedan. Bezpośrednią konkurencją modelu jest Ford Focus, Honda Civic czy Volkswagen Golf.

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Sprawdź polecane warsztaty