Cena wymiany alternatora wraz z usługą w Volkswagen Golf IV i V została przedstawiona poniżej. Cena całkowita zawiera koszt nowego alternatora i robociznę wyliczoną na podstawie czasu potrzebnego na wykonanie usługi oraz ogólnie przyjętych stawek roboczogodzinowych.
Generacja | Śr. cena alternatora | Czas wymiany | Cena całkowita |
IV | 495 zł | 55 minut | 603 zł |
V | 452 zł | 65 minut | 584 zł |
Alternator jest w większości przypadków w łatwo dostępnym miejscu. W najprostszych silnikach demontaż alternatora wprawionemu mechanikowi może zająć nawet kilkanaście minut. Sama usługa wymiany alternator w przypadku Volkswagena Golfa IV zajmuje ok. 55 minut, a w Volkswagenie Golfie V ok. 65 minut. Doliczyć należy czas regeneracji alternatora lub dostarczenia przez kuriera nowego.
Volkswagen Golf to niemiecki samochód osobowy klasy kompaktowej produkowany od 1974 do teraz. Najnowsza generacja to już ósma odsłona jednego z najpopularniejszych aut na rynku. Modele opisywane są przy użyciu cyfr rzymskich Golf I, Golf II ... Golf VII, Golf VIII. Auto produkowane jest w nadwoziu hatchback 3d i 5d, kombi oraz sedan. Sedan występuje także pod nazwą BORA, który jest odzwierciedleniem Golfa w sedanie, jednak z lekko zmienionym przodem i z reguły lepiej wyposażonym wnętrzem.
Alternator nazywany też prądnicą odpowiada za dostarczanie prądu do układu elektrycznego samochodu w trakcie pracy silnika. Ładuje on w tym czasie także akumulator. Gdy silnik jest wyłączony, prąd pobierany jest z akumulatora, czyli magazynu energii elektrycznej. Przy awarii akumulatora, autem uda się jechać tak długo jak jest włączony silnik i działa prądnica. W przypadku awarii alternatora, jazda możliwa jest tylko tyle na ile wytrzyma energia zgromadzona w akumulatorze.
Urządzenia elektryczne można diagnozować za pomocą multimetrów. Ich parametry pracy zmieniają się w przypadku niedomagań czy awarii. W celu sprawdzenia alternatora należy:
Wszelkie wartości poniżej 13,8 V lub powyżej 14,5 V wskazują na usterkę.
Alternator można wymienić na nowy, lub oddać na regenerację. Ta druga możliwość bywa bardziej ekonomiczna, ponieważ nowy alternator potrafi kosztować majątek. Wszystko zależy od modelu auta. Większość serwisów z reguły demontuje tylko alternator, a jego regenerację zleca wyszkolonym do tego specjalistom.
Mazda 3 to japońskie auto osobowe klasy kompaktowej produkowane od 2003 roku do dnia dzisiejszego. W tym czasie powstało 5 generacji modelu. Samochód produkowany jest w nadwoziu sedan oraz hatchback 5d. Bezpośrednią konkurencją modelu jest Kia Cee'd, Honda Civic, Seat Leon czy Renault Megane.
Peugeot 407 to francuski samochód klasy średniej produkowany w latach 2004-2011. Przez ten czas powstała tylko jedna wersja tego modelu. Auto sprzedawane było w nadwoziu sedan, coupe oraz kombi. Konkurencją dla 407 był Volkswagen Passat i Honda Accord.
Fiat Panda to włoskie auto osobowe klasy aut najmniejszych produkowane od 1980 do dzisiaj. W tym czasie powstały trzy generacje modelu. Auto występuje w nadwoziu minivan 5d, van, podniesiony Cross i 4x4. Bezpośrednią konkurencją modelu jest Ford Ka, Opel Agila oraz Chevrolet Spark.
Toyota Auris to japońskie auto osobowe klasy kompaktowej produkowane w latach 2006-2018. W tym czasie powstały dwie generacje modelu. Auto występuje w nadwoziu hatchback 3d i 5d oraz kombi. Bezpośrednią konkurencją modelu jest Ford Focus, Opel Astra czy Renault Megane.