Nissan Micra (III, IV) - Cena wymiany oleju silnikowego

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w Nissan Micra III i IV to średnio 251 zł. Szczegółowy cennik wymiany oleju przedstawiono poniżej. Warto przypomnieć, że olej silnikowy ma za zadanie smarować ruchome elementy silnika, oczyszczać go z opiłków powstających na skutek tarcia oraz odprowadzać wysoką temperaturę. Uszczelnia on także silnik od środka oraz chroni metalowe elementy przed korozją. Jako element eksploatacyjny, olej silnikowy ulega zużyciu i podlega okresowej wymianie.

Ile kosztuje wymiana oleju z filtrem w Nissan Micra?

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Nissan Micra III i IV przedstawiono poniżej.

Nissan Micra III
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.2 i 16V 65KM 48kW 3,2 5W-30 160 PLN 22 PLN 262 PLN
1.2 i 16V 80KM 59kW 3,4 5W-30 160 PLN 23 PLN 263 PLN
1.4 i 16V 88KM 65kW 3 5W-30 120 PLN 23 PLN 223 PLN
Diesla 1.5 dCi 65KM 48kW 4,6 5W-40 130 PLN 21 PLN 231 PLN
1.5 dCi 86KM 63kW 4,6 5W-40 130 PLN 25 PLN 235 PLN

 

Nissan Micra IV
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.2 80KM 59kW 3,4 5W-40 127 PLN 31 PLN 238 PLN
1.2 DIG-S 98KM 72kW 3,9 5W-40 146 PLN 30 PLN 256 PLN

Cena filtra oleju może różnić się w zależności od producenta, a wybierać można pośród takich marek jak: TOPRAN, KNECHT, MANN-FILTER, HERTH-BUSS, MEYLE, BOSCH, FILTRON, PURFLUX.

 

Ile trwa wymiana oleju w Nissan Micra?

Wymiana oleju silnikowego trwa zazwyczaj 30-60 minut i jest wyceniona na ok. 80 PLN. W niektórych silnikach pojemność miski olejowej przekracza 4 litry, dlatego konieczne jest kupienie większej ilości oleju. Cena za robociznę może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Co ile wymieniać olej silnikowy?

Interwały wymiany ustalane są przez producenta samochodu, jednak przyjmuje się, że jest to 15 tys. km. Dystans należy skrócić do 12 tyś. km. w przypadku eksploatowania samochodu w trudnych warunkach jakie panują np. w mieście czy górskich rejonach. Nie zawsze warto kierować się kolorem oleju, ponieważ w przypadku silnikow diesla, olej przybiera czarną barwę już po pierwszej jeździe. W przypadku silnika benzynowego, złoty kolor może utrzymać się bez problemu przez kilkaset i więcej kilometrów.

 Nissan Micra III i IV - wymiana oleju

Nissan Micra to auto klasy aut miejskich segmentu B, które jest produkowane od 1982 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback i coupe-cabrio. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C3, Fiat Punto, Ford Fiesta, Mazda 2, Opel Corsa, Peugeot 208, Renault Clio, SEAT Ibiza, Skoda Fabia, Toyota Yaris i Volkswagen Polo. Nissan Micra pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.

Jak często zmieniać olej silnikowy?

Jeżeli kierowca nie jest w stanie określić przebytych kilometrów, lub zwyczajnie jeździ bardzo rzadko to powinien dokonywać wymiany oleju co określony czas. Przyjęło się, że powinno się to odbyć przynajmniej raz w roku. Olej silnikowy sam w sobie ulega starzeniu już gdy opuści fabryczne opakowanie. Kontakt z powietrzem w silniku, zmiennymi temperaturami i metalowymi elementami zmniejsza jego zdolność m.in. do przenoszenia obciążenia.

Jaki typ oleju do silnika wybrać?

Praktyka mówi, że silnik swój żywot z reguły zaczyna od pracy z olejem syntetycznym. Wtedy jego szczelność i brak zużycia pozwala skorzystać z najbardziej wydajnego typu. Po pewnym przebiegu może okazać się konieczne przejście na olej półsyntetyczny. Jest on przy okazji tańszy i łagodniej wpływa na uszczelnienia. Do bardzo zmęczonych silników pod koniec ich żywota zaleca się zalewać olej mineralny. Dokładniej typy olejów scharakteryzowano w tabeli poniżej.

Typ Syntetyczny Półsyntetyczny Mineralny
Skład syntetyczna baza olejowa z dodatkami uszlachetniającymi 70% bazy mineralne, 30% dodatku syntetycznego  mieszanina płynnych węglowodorów oczyszczonych z wazeliny
Plusy najwyższa jakość, duża odporność na zmiany temperatur,  kompromis pomiędzy syntetycznym, a mineralnym, odporne na szybkie starzenie nie obciążają uszczelnień leciwych silników
Minusy zmniejszają moc silnika (nieodczuwalnie), wysoka cena,   trudniejsze odpalanie zimą w porównaniu do oleju syntetycznego szybki spadek wydajności i lepkości
Specyfikacja 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 5W-50 10W-40, 10W-60 15W-40, 15W-50

Poza typem oleju: minerany, półsyntetyczny czy syntetyczny, kierowca ma także wybór pod względem specyfikacji. Najczęściej widoczne opakowania opisane są 5W-30 i 10W-40. Jednak to nie jedyne oleje dostępne na rynku. Jakie jest zastosowanie danej specyfikacji?

Specyfikacja Temperatura pompowalności Zastosowanie
0W-20 -40°C łatwe uruchamianie zimą, do starych silników
5W-30 -35°C niska lepkość, z reguły stosowany jako pierwszy olej
10W-40 -30°C popularna, uniwersalna lepkość
15W-50 -25°C wysoka lepkość w ciepłych klimatach
20W-60 -20°C olej do silników sportowych

Czy warto stosować oleje longlife?

Coraz większa oszczędność i zmniejszanie ilości odpadów doprowadziły do wprowadzenia na rynek olejów longlife. Są to oleje, które w teorii mają podwoić przerwę pomiędzy kolejnymi przeglądami serwisowymi. Skoro większość nowoczesnych samochodów od kilku lat jeździ na olejach longlife, a ich żywotność uległa zdecydowanemu skróceniu w porównaniu do dawnych jednostek, to jest to dobry pomysł? Z praktyki wiemy, że nierzadko olej longlife w ciężko eksploatowanym silniku do czasu wymiany zdążył zmienić się w ciało stałe. Stosowanie olejów longlife to pozorna oszczędność, jednak może się okazać, że podlega on wymianie już przy 15 tyś. km, a nie rzekomych 30 tyś. km

 

 



Przeczytaj także

Nissan Micra V - Cena wymiany sprzęgła

Nissan Micra V - Cena wymiany sprzęgła

Nissan Micra V to auto klasy aut miejskich segmentu B, które jest produkowane od 2016 roku. Produkowane jest w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C3, Ford Fiesta, Mazda 2, Opel Corsa, Peugeot 208, Renault Clio, SEAT Ibiza, Skoda Fabia, Toyota Yaris i Volkswagen Polo....

więcej

Nissan Micra (III, IV) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Nissan Micra (III, IV) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Nissan Micra to auto klasy aut miejskich segmentu B, które jest produkowane od 1982 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback i coupe-cabrio. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C3, Fiat Punto, Ford Fiesta, Mazda 2, Opel Corsa, Peugeot 208,...

więcej

Nissan Micra V - Cena wymiany klocków hamulcowych

Nissan Micra V - Cena wymiany klocków hamulcowych

Nissan Micra V to auto klasy aut miejskich segmentu B, które jest produkowane od 2016 roku. Produkowane jest w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C3, Ford Fiesta, Mazda 2, Opel Corsa, Peugeot 208, Renault Clio, SEAT Ibiza, Skoda Fabia, Toyota Yaris i Volkswagen Polo....

więcej

Nissan Micra (III, IV) - Cena wymiany rozrządu

Nissan Micra (III, IV) - Cena wymiany rozrządu

Nissan Micra to auto klasy aut miejskich segmentu B, które jest produkowane od 1982 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback i coupe-cabrio. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C3, Fiat Punto, Ford Fiesta, Mazda 2, Opel Corsa, Peugeot 208,...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę