Seat Ibiza III - Cena wymiany świec zapłonowych

Cena wymiany świec zapłonowych w Seat Ibiza III uwzględniająca koszt części i robocizny została przedstawiona w tabeli poniżej. Robocizna określona została na podstawie średniego czasu potrzebnego na wykonanie usługi określonego przez producentów. Wybór świec zapłonowych jest spory, a wyróżnić można taki producentów jak: BOSCH, DENSO, NGK oraz BERU.

Ile kosztuje wymiana świec zapłonowych?

Paliwo

Silnik

Świece zapłonowe
Rekomendowane

Odstęp elektrod [mm]

Liczba elektrod Całkowity koszt z wymianą

Benzyna

1.2 60KM 44kW

87 PLN

1

1

139 PLN

1.2 12V 64KM 47kW
1.4 16V 85KM 63kW

105 PLN

165 PLN

1.4 16V 100KM 74kW
1.4 16V 75KM 55kW
 

Ile trwa wymiana świec zapłonowych?

Czas potrzebny na wykonanie usługi w opisywanym modelu silniku to ok. 30 minut. Cena części oraz robocizny może się różnić w zależności od hurtowni w jakiej zaopatruje się mechanik, standardów warsztatu oraz regionu kraju.

Co to jest świeca zapłonowa?

W przeciwieństwie do silnika Diesla, silnik benzynowy bez sprawnych świec zapłonowych nie da się w ogóle uruchomić. Iskra produkowana przez świecę zapłonową inicjuje zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej znajdującej się w komorze spalania. W odróżnieniu odświecy żarowej, świeca zapłonowa pracuje przez cały okres pracy silnika, a jakiekolwiek jej usterki bezpośrednio wpłyną na osiągi samochodu lub całkowicie uniemożliwią dalszą jazdę.

Seat Ibiza III - Cena wymiany świec zapłonowych

Produkcja trzeciej generacji Seata Ibizy ruszyła w 2001 roku. Jest to samochód osobowy należący do segmentu B. Ibiza III uzyskała tytuł Samochodu Roku 2003, a dwa lata później przeszła facelifting. Do oferty trafiło 10 silników benzynowych od 40KW do 85KW oraz 7 silników diesla od 55KW do 118KW.

Co ile wymieniać świece zapłonowe?

Częstotliwość wymiany świec zapłonowych określana jest przez producentów, jednak współczesne świece są w stanie wytrzymać przebiegi rzędu 30-100 tys. km. w zależności od typu świecy i stylu jazdy. Silniki zasilane LPG wymagają częstszej wymiany świec, lub stosowanie dedykowanych świec do instalacji LPG. Należy pamiętać, że świece muszą pasować do konkretnego silnika pod kątem wymiaru gwintu oraz długości, a czasami nawet ilość elektrod.

Jak wymienić świece zapłonowe?

Wymiana świec zapłonowych wydaje się być z pozoru prostą czynnością, jednak najlepiej gdy wykona ją profesjonalista. Nie dość, że wymiana świec w silniku benzynowym jest stosunkowo tania, to kierowca ma gwarancję na wykonaną usługę. Dobranie nieodpowiednich świec może zaszkodzić silnikowi i wymagać inwestycji w kolejny zestaw, a zbyt mocne dokręcenie świec może uszkodzić głowicę, co wygeneruje już naprawdę duże koszty. Przy okazji wymiany świec zapłonowych warto sprawdzić stan przewodów czy cewki zapłonowej, w zależności od zastosowanej technologii.

Objawy uszkodzenia świec zapłonowych

Głównym z objawów jest nierówna praca silnika spowodowana tzw. wypadaniem zapłonu, czy potocznie mówiąc niepracowaniem na wszystkie gary. Dzieje się tak, ponieważ po sprężeniu mieszanki paliwowo-powietrznej nie następuje jej zapłon, a całe paliwo przedostaje się dalej do układu wydechowego w suwie wydechu. W związku z tym kierowca odczuje także zmniejszenie mocy silnika, z uwagi na mniejszą siłę parcia gazów spalinowych na tłoki. Zjawisko to wpływa także na uszkodzenie katalizatora, do którego dostaje się niespalone paliwo. W wyniku wysokiej temperatury układu wydechowego dochodzi do jego zapłonu i wypalania reaktora katalitycznego.

Sam wygląd świecy zapłonowej może naprowadzić mechanika na rodzaj usterki występującej w danym samochodzie. Czarna mokra świeca świadczyć może o zbyt dużej zawartości paliwa w mieszance, czyli tzw. mieszance bogatej. Biały kolor oznacza zbyt dużą ilość powietrza, charakterystyczną dla mieszanki ubogiej. W celu utrzymania świec zapłonowych w dobrym stanie, warto lać paliwo dobrej jakości.

 


Przeczytaj także

Seat Ibiza III - Cena wymiany sprzęgła

Seat Ibiza III - Cena wymiany sprzęgła

  Produkcja trzeciej generacji Seata Ibizy ruszyła w 2001 roku. Jest to samochód osobowy należący do segmentu B. Ibiza III uzyskała tytuł Samochodu Roku 2003, a dwa lata później przeszła facelifting. Do oferty trafiło 10 silników benzynowych od 40KW do 85KW oraz 7 silników diesla od 55KW do...

więcej

Seat Ibiza III - Cena wymiany tarcz hamulcowych

Seat Ibiza III - Cena wymiany tarcz hamulcowych

  Produkcja trzeciej generacji Seata Ibizy ruszyła w 2001 roku. Jest to samochód osobowy należący do segmentu B. Ibiza III uzyskała tytuł Samochodu Roku 2003, a dwa lata później przeszła facelifting. Do oferty trafiło 10 silników benzynowych od 40KW do 85KW oraz 7 silników diesla od 55KW do...

więcej

Seat Ibiza III - Cena wymiany płynu chłodniczego

Seat Ibiza III - Cena wymiany płynu chłodniczego

Produkcja trzeciej generacji Seata Ibizy ruszyła w 2001 roku. Jest to samochód osobowy należący do segmentu B. Ibiza III uzyskała tytuł Samochodu Roku 2003, a dwa lata później przeszła facelifting. Do oferty trafiło 10 silników benzynowych od 40KW do 85KW oraz 7 silników diesla od 55KW do 118KW.

więcej

Seat Ibiza III - Cena wymiany filtra powietrza

Seat Ibiza III - Cena wymiany filtra powietrza

 Produkcja trzeciej generacji Seata Ibizy ruszyła w 2001 roku. Jest to samochód osobowy należący do segmentu B. Ibiza III uzyskała tytuł Samochodu Roku 2003, a dwa lata później przeszła facelifting. Do oferty trafiło 10 silników benzynowych od 40KW do 85KW oraz 7 silników diesla od 55KW do...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę