BMW Serii 3 E90 - Cena wymiany świec zapłonowych

Cena wymiany świec zapłonowych w BMW Serii 3 E90 uwzględniająca koszt części i robocizny została przedstawiona w tabeli poniżej. Robocizna określona została na podstawie średniego czasu potrzebnego na wykonanie usługi określonego przez producentów. Wybór świec zapłonowych jest spory, a wyróżnić można taki producentów jak: BOSCHDENSONGK oraz BERU. 

Ile kosztuje wymiana świec zapłonowych?

Paliwo

Silnik

Świece zapłonowe
Rekomendowane

Odstęp elektrod [mm]

Liczba elektrod Całkowity koszt z wymianą

Benzyna

318i 129KM 95kW

268 PLN

1,1

1

337 PLN 

318i 143KM 105kW 184 PLN

0,5

3

253 PLN
320i 150KM 110kW 272 PLN

1,1

1

341 PLN 

320i 170KM 125kW 184 PLN 0,5 3 253 PLN
325i 218KM 160kW

408 PLN

0,9

1

477 PLN

330i 258KM 190kW 1,1
330i 272KM 200kW 486 PLN 0,9 555 PLN
 

Ile trwa wymiana świec zapłonowych?

Czas potrzebny na wykonanie usługi w opisywanym modelu silniku to ok. 25 minut. Cena części oraz robocizny może się różnić w zależności od hurtowni w jakiej zaopatruje się mechanik, standardów warsztatu oraz regionu kraju.

Co to jest świeca zapłonowa?

W przeciwieństwie do silnika Diesla, silnik benzynowy bez sprawnych świec zapłonowych nie da się w ogóle uruchomić. Iskra produkowana przez świecę zapłonową inicjuje zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej znajdującej się w komorze spalania. W odróżnieniu od świecy żarowej, świeca zapłonowa pracuje przez cały okres pracy silnika, a jakiekolwiek jej usterki bezpośrednio wpłyną na osiągi samochodu lub całkowicie uniemożliwią dalszą jazdę.

BMW Serii 3 E90 - Cena wymiany świec zapłonowych

BMW Serii 3 E90 to następca modelu E46, którego produkcją ruszyła w 2004 roku. W porównaniu do swojego poprzednika auto zwiększyło swoje rozmiary. Nowa trójka w 2006 roku uzyskała tytuł Światowego Samochodu Roku. Do wyboru było 11 silników benzynowych od 316i 122KM do 4.0 V8 420KM oraz 12 silników diesla od 316d 115KM do 335d generującego 286KM.

Co ile wymieniać świece zapłonowe?

Częstotliwość wymiany świec zapłonowych określana jest przez producentów, jednak współczesne świece są w stanie wytrzymać przebiegi rzędu 30-100 tys. km. w zależności od typu świecy i stylu jazdy. Silniki zasilane LPG wymagają częstszej wymiany świec, lub stosowanie dedykowanych świec do instalacji LPG. Należy pamiętać, że świece muszą pasować do konkretnego silnika pod kątem wymiaru gwintu oraz długości, a czasami nawet ilość elektrod.

Jak wymienić świece zapłonowe?

Wymiana świec zapłonowych wydaje się być z pozoru prostą czynnością, jednak najlepiej gdy wykona ją profesjonalista. Nie dość, że wymiana świec w silniku benzynowym jest stosunkowo tania, to kierowca ma gwarancję na wykonaną usługę. Dobranie nieodpowiednich świec może zaszkodzić silnikowi i wymagać inwestycji w kolejny zestaw, a zbyt mocne dokręcenie świec może uszkodzić głowicę, co wygeneruje już naprawdę duże koszty. Przy okazji wymiany świec zapłonowych warto sprawdzić stan przewodów czy cewki zapłonowej, w zależności od zastosowanej technologii.

Objawy uszkodzenia świec zapłonowych

Głównym z objawów jest nierówna praca silnika spowodowana tzw. wypadaniem zapłonu, czy potocznie mówiąc niepracowaniem na wszystkie gary. Dzieje się tak, ponieważ po sprężeniu mieszanki paliwowo-powietrznej nie następuje jej zapłon, a całe paliwo przedostaje się dalej do układu wydechowego w suwie wydechu. W związku z tym kierowca odczuje także zmniejszenie mocy silnika, z uwagi na mniejszą siłę parcia gazów spalinowych na tłoki. Zjawisko to wpływa także na uszkodzenie katalizatora, do którego dostaje się niespalone paliwo. W wyniku wysokiej temperatury układu wydechowego dochodzi do jego zapłonu i wypalania reaktora katalitycznego.

Sam wygląd świecy zapłonowej może naprowadzić mechanika na rodzaj usterki występującej w danym samochodzie. Czarna mokra świeca świadczyć może o zbyt dużej zawartości paliwa w mieszance, czyli tzw. mieszance bogatej. Biały kolor oznacza zbyt dużą ilość powietrza, charakterystyczną dla mieszanki ubogiej. W celu utrzymania świec zapłonowych w dobrym stanie, warto lać paliwo dobrej jakości.

 


Przeczytaj także

BMW Serii 3 E90 - Cena wymiany filtra powietrza

BMW Serii 3 E90 - Cena wymiany filtra powietrza

 BMW Serii 3 E90 to następca modelu E46, którego produkcją ruszyła w 2004 roku. W porównaniu do swojego poprzednika auto zwiększyło swoje rozmiary. Nowa trójka w 2006 roku uzyskała tytuł Światowego Samochodu Roku. Do wyboru było 11 silników benzynowych od 316i 122KM do 4.0 V8 420KM oraz 12...

więcej

BMW Serii 3 E46 - Cena wymiany oleju silnikowego

BMW Serii 3 E46 - Cena wymiany oleju silnikowego

 Model E46 to czwarty samochód pojawiający się w ofercie BMW Serii 3. Jest następcą bardzo popularnego E36, a jego produkcja rozpoczęła się w 1998 roku. W 2001 roku model przeszedl facelifting, aby ostatecznie w 2007 roku zaprzestać produkcji na rzecz nowszej generacji E90. Kierowca do...

więcej

BMW Serii 3 (E46, E90, F30) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

BMW Serii 3 (E46, E90, F30) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

 BMW Serii 3 to niemieckie auto klasy średniej produkowane od 1975 roku do dnia dzisiejszego. W tym czasie powstało 7 generacji modelu. BMW opisuje swoje modele litera i cyfrą. W tym wypadku modele to np. BMW 3 E46, BMW 3 E90. Samochód produkowany jest w nadwoziu hatchback 3d, sedan, kombi...

więcej

BMW Serii 3 E46 - Cena wymiany filtra paliwa

BMW Serii 3 E46 - Cena wymiany filtra paliwa

 Model E46 to czwarty samochód pojawiający się w ofercie BMW Serii 3. Jest następcą bardzo popularnego E36, a jego produkcja rozpoczęła się w 1998 roku. W 2001 roku model przeszedl facelifting, aby ostatecznie w 2007 roku zaprzestać produkcji na rzecz nowszej generacji E90. Kierowca do...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę