Volkswagen Passat B6 - Cena wymiany filtra powietrza

Cena wymiany filtra powietrza w Volkswagen Passat B6 wraz z usługą wymiany została przedstawiona poniżej. W ostatecznej wycenie brany był pod uwagę filtr rekomendowany. Wyceny przeprowadzono na najpopularniejszych jednostkach napędowych na rynku.

Ile kosztuje wymiana filtra powietrza?

Paliwo
 
Silnik
 
Filtr powietrza
Najtańszy

Rekomendowany

Średni koszt +
wymiana
Benzyna
 
1.4 TSI 122KM 90kW

 

 

40 PLN

 

 

 

 

65 PLN

 

89 PLN

1.8 TSI 160KM 118kW
2.0 FSI 150KM 110kW

 

90 PLN

2.0 TSI 200KM 147kW

Diesel

1.9 TDI 105KM 77kW

 

24 PLN

 

101 PLN

2.0 TDI 140KM 103kW
2.0 TDI 170KM 125kW

Volkswagen Passat B6 - Cena wymiany filtra powietrza

VW Passat B6 to następca legendarnego Passata B5. Produkowany był w latach 2005-2010. Pojazd zajął drugie miejsce w plebiscycie na Samochód Roku. W ofercie zaoferowano 14 silników diesla oraz 9 silników benzynowych. Silniki zasilane olejem napędowym zawierały się w pojemnościach 1.6 do 2.0, a benzynowe od 1.4 do 3.6.

Ile trwa wymiana filtra powietrza?

Klient wybierać może pośród wielu znanych producentów filtrów takich jak: JC PREMIUM, Purflux, Mann-filter, Filtron oraz Bosch. Średni czas potrzebny na wymianę filtra w omawianym modelu to 15-20 minut. Cena usługi i części może się różnić w zależności od hurtowni w której zaopatruje się mechanik oraz od renomy warsztatu i jego lokalizacji.

Co to jest i do czego służy filtr powietrza?

Silnik spalinowy zbudowany jest z kilku układów, a jednym z nich jest układ dolotowy. Zadaniem układu dolotowego jest doprowadzenie powietrza do komory spalania, które jest niezbędne do zapłonu i spalania paliwa. Problem polega na tym, że środowisko komory spalania jest dość sterylne, podczas gdy powietrze które do niej trafia, pobierane jest z zanieczyszczonego środowiska zewnętrznego. Gdyby samochód nie był wyposażony w filtr powietrza, silnik w krótkim czasie uległ by zniszczeniu. Zadaniem filtra jest oczyszczenie powietrza z wszelkiego pyłu, zanieczyszczeń i mikro obiektów.

Jak działa filtr powietrza?

Filtry powietrza zbudowane są z kilku warstw filtrujących, na które stosowana jest często bawełna, celuloza, a czasami materiały sztuczne. Swoim wyglądem w znakomitej większości przypominają harmonijkę otoczoną gumową uszczelką. Filtry powietrza podzielić można na dwa rodzaje: suche – jednorazowe oraz mokre – wielokrotnego użytku. Te drugie najczęściej kojarzą się z tuningiem i jednocześnie wyższą ceną. Są jednak pewne różnice.

Co ile wymieniać filtr powietrza?

Standardowy filtr powietrza powinno wymieniać się według zaleceń producenta lub po przejechaniu ok. 15-30 tys. km. Jako, że filtr zostanie zapchany dużo szybciej podczas jazdy po zanieczyszczonym terenie, warto kontrolować go co kilka tysięcy kilometrów i na czas podjąć decyzję o jego wymianie.
Inwestycja w mokry filtr powietrza może się w pewnym sensie opłacać, ponieważ nie dość, że filtr ten ulega zapchaniu dużo później, bo po przejechaniu ok. 80 tys. km. to w dodatku można go prać. Do wyczyszczenia takiego filtra należy zakupić odpowiednią chemię. Potrzebny jest środek oczyszczający i rozpuszczający zanieczyszczenia oraz smar w spreyu do ponownego nawilżenia filtra.

Jakie są objawy zużytego filtra powietrza?

Jeżeli zlekceważymy interwały wymiany filtra powietrza, spodziewać się możemy problemów związanych z mocą silnika, wzrostem zużycia paliwa, a w konsekwencji awarii samych elementów jednostki napędowej. Brak mocy wynikający z ograniczonego dostępu do powietrza silnik będzie próbował kompensować zwiększając ilość podawanego paliwa, jednak w efekcie wzrośnie jedynie spalanie, a mocy i tak nie przybędzie. Nieprawidłowy proces spalania paliwa wpłynie wtedy na szybsze zużycie silnika.

Jak wymienić filtr powietrza?

Wymiana filtra powietrza wydaje się czynnością banalną, jednak nawet i tam na kierowcę czyhają pewne pułapki. Źle zamontowany filtr może przepuszczać powietrze nie filtrując go, umożliwiając dostęp zanieczyszczeń do silnika. Dodatkowo jakiekolwiek nieszczelności będą powodowały dostawanie się tak zwanego „lewego powietrza”, które zakłóci pracę przepływomierza i wpłynie na wielkość dawki paliwa. W efekcie silnik nie będzie równo pracował i straci moc. Najbezpieczniej jest zlecić wymianę filtra powietrza wykwalifikowanemu mechanikowi.



Przeczytaj także

Volkswagen Passat (B6, B7, B8) - Cena wymiany tarcz hamulcowych

Volkswagen Passat (B6, B7, B8) - Cena wymiany tarcz hamulcowych

Volkswagen Passat to auto klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 1973 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 8 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu liftback, kombi i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Mondeo, Opel Insigna, Peugeot 508 i Renault Talisman....

więcej

Volkswagen Passat (B6, B7, B8) - Cena wymiany rozrządu

Volkswagen Passat (B6, B7, B8) - Cena wymiany rozrządu

Volkswagen Passat to auto klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 1973 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 8 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu liftback, kombi i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Mondeo, Opel Insigna, Peugeot 508 i Renault Talisman....

więcej

Volkswagen Passat B8 diesel - cena przeglądu okresowego dużego

Volkswagen Passat B8 diesel - cena przeglądu okresowego dużego

 Volkswagen Passat to jeden z najpopularniejszych modeli tego niemieckiego producenta. Obecna jest już ósma generacja modelu, która produkowana jest od 2014 roku. Auto dostępne jest w nadwoziu sedan oraz kombi. Konkuruje z takimi autami jak Ford Mondeo czy Opel Insignia. Do wyboru jest 5...

więcej

Volkswagen Passat B5 - Cena diagnostyki komputerowej

Volkswagen Passat B5 - Cena diagnostyki komputerowej

 VW Passat B5 produkowano w latach 1996-2005. W 2000 roku nudny model B5 przeszedł facelifting. „B5” to dotychczas najpopularniejsza generacja na całym świecie. W swojej ofercie prezentowała 20 silników benzynowych i 13 diesla. Najsłabszy silnik oferowany w Passacie to 1.6 100KM, a...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę