Peugeot 307 I - Cena wymiany tarcz hamulcowych

 

W 2001 roku rozpoczęto produkcję pierwszej generacji Peugeota 307, auta należącego do segmentu C (niska klasa średnia). Pojazd szybko zdobył dobrą opinie i w ten sposób otrzymał nagrodę Samochodu Roku 2002. W 2005 roku 307 I poddano faceliftingowi. Produkcję auta zakończono w 2007 roku. W ofercie dostępnych było 5 silników benzynowych od 75KM do 136KM oraz 5 silników diesla od 70KM do 136KM.

Peugeot 307 I - Cena wymiany tarcz hamulcowych

Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy. Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.

Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Peugeot 307 I dla przedniej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. 

Paliwo
 
Silnik
 
Przednia oś
Najtańsze

Rekomendowane

Premium Średni koszt + wymiana
Benzyna
 
1.4 8V 75KM 55kW

 

 

 

192 PLN
(100)

 

 

 

312 PLN
(175)

 

 

 

382 PLN
(306)

 

 

 

595 PLN

1.6 16V 109KM 80kW
2.0 16V 136KM 100kW
Diesel 1.4 HDi 8V 68KM 50kW
1.6 HDi 16V 109KM 80kW
2.0 HDi 8V 90KM 66kW
2.0 HDi 8V FAP 109KM 80kW

Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Peugeot 307 I dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Wyższa cena tylnych tarcz hamulcowych wynika ze zintegrowania tarczy hamulcowej z piastą.

Paliwo
 
Silnik
 
Tylna oś
Najtańsze

Rekomendowane

Premium Średni koszt całkowity
Benzyna
 
1.4 8V 75KM 55kW

 

 

 

458 PLN
(60)

 

 

 

900 PLN
(135)

 

 

 

1044 PLN
(219)

 

 

 

1143 PLN

1.6 16V 109KM 80kW
2.0 16V 136KM 100kW
Diesel 1.4 HDi 8V 68KM 50kW
1.6 HDi 16V 109KM 80kW
2.0 HDi 8V 90KM 66kW
2.0 HDi 8V FAP 109KM 80kW

Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu. Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Peugeot 307 I wymiana tarcz hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi trwa ok 1 godziny. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

 

 




Potrzebujesz więcej informacji na ten temat?

ZAPYTAJ MECHANIKA

Przeczytaj także

CZYTAJ WIĘCEJ

POTRZEBUJESZ MECHANIKA?