Autoprofi Robert Parkitny
al.Wojska Polskiego 21, Ostrzeszów
al.Wojska Polskiego 21, Ostrzeszów
Aktualnie warsztat nie udostępnia kalendarza i nie można się do niego umówić online. Poproś o udostępnienie wolnych terminów na stronie, aby móc zarezerwować wizytę.
Pojazd: Fiat Bravo, Opel Astra
Parę razy naprawiałem swoje auta, i nigdy nie miałem problemów. Czy z naprawą czy z ceną. Wiadomo każdy by chciał mieć auto naprawione w 5 m... Rozwiń
Pojazd: Seat Ibiza 1.2 12V 2004
Samo ustawienie rozrządu ( nie wymiana !! czyli bez części ) z diagnostyką silnika zamknęła się w kwocie 961 zł !!!!!!!!!!! Udało się obniży... Rozwiń
W związku z opinią wystawioną przez klienta sprecyzujmy to zlecenie: Zgłoszenie Klienta: ”Brak mocy, nierówna praca na wolnych obrotach, falują obroty, silnik gaśnie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania. Stuki w silniku, auto jest świeżo po wymianie rozrządu. Wymiana rozrządu nie poprawiła zbytnio pracy silnika.” Stwierdzenie że silnik jest świeżo po wymianie rozrządu znacznie skomplikowało i wydłużyło całą usługę. Samochód nie przyjechał na ustawienie rozrządu ponieważ tą ewentualność Klient już wyeliminował w innym warsztacie lub warsztatach. Standardowo wymiana rozrządu w takim silniku zajęła by 4 do 5 godz. Według AUTODATY 3,5godz. Przy typowych naprawach dla których można skorzystać z norm czasowych usługi kalkulowane są najczęściej z czasu w AUTODACIE mnożone przez stawkę roboczogodziny do wycen tj. 73,17zł netto czyli 90zł brutto. Przy wymianie rozrządu w tym pojeździe kwota ta wynosi 315zł brutto. W tym przypadku trzeba było zweryfikować masę innych podzespołów nie naciągając klienta na wymianę czegokolwiek bez potrzeby. Do wymiany łańcucha w tym silniku wymagane są odpowiednie blokady. Gdyby zostały użyte podczas wymiany zanim auto trafiło do nas , Klient nie miał by tych wszystkich problemów. A teraz parę szczegółów technicznych: Po szczegółowej diagnozie stwierdziliśmy stosunkowo nie duże przestawienie wałka rozrządu po stronie wydechowej. Ponieważ czujniki zamontowane są na wale i wałku ssącym sterownik silnika nie zauważał problemu. Koła zębate wałków rozrządu montowane są na stożku, więc odchyłka ustawienia może być nawet niewielka. Tak było w tym przypadku, więc nie było pewności czy to jest jedyny problem. Łańcuch, ślizgi i napinacz hydrauliczny musiały zostać zdemontowane w celu szczegółowej weryfikacji, bo jeżeli ktoś nie potrafi ustawić rozrządu to, czy w ogóle powymieniał to co miało być wymienione. Zbierając wszystkie czynności w całość koszt wyszedł taki jaki wyszedł. Podsumowując Najpierw samochód naprawia się w garażu a potem takie „zgniłe jajo” podrzuca się do fachowego warsztatu. Z poważaniem Robert Parkitny