Dynamiczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów Ford Otwock

Filtry Mapa

  • PK Automat

    Jatne Wilanda 26,  Otwock

    "Super obsługa fachowa pomoc po przejechaniu sie autem trafna diagnoza fachowca sterownik wymiana zajęła kilka godzin bardzo polecam profesjonalne podejścia do klienta myślę że naprawdę warto jechać poza Warszawę zeby naprawić skrzynie w dobrej cenie i przez kompetentnego fachowca który wie co robi. W moim przypadku wcześniej byłem w pewnym...",
    Konrad, Ford

  • PK Automat

    Jatne Wilanda 26,  Otwock

    "Super obsługa fachowa pomoc po przejechaniu sie autem trafna diagnoza fachowca sterownik wymiana zajęła kilka godzin bardzo polecam profesjonalne podejścia do klienta myślę że naprawdę warto jechać poza Warszawę zeby naprawić skrzynie w dobrej cenie i przez kompetentnego fachowca który wie co robi. W moim przypadku wcześniej byłem w pewnym...",
    Konrad, Ford

Nie znalazłeś wizytówki swojego warsztatu? Utwórz go teraz »
<>

Zbliżasz się do kolejnego terminu wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów, bądź będzie to Twoja pierwsza wymiana? Mimo, że wielu producentów mówi o dożywotniej trwałości oleju w ASB, to zaleca się jednak jego wymianę. Pierwsza powinna nastąpić po 60-120 tys. km, a każda kolejna po ok. 40-100 tys. km. Dokładna ilość kilometrów zależy od konkretnej skrzyni biegów. Warto zapytać o opinię obeznanego w tej dziedzinie mechanika. 

Dlaczego warto dynamicznie wymienić olej w skrzyni biegów?

Statyczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów polega na grawitacyjnym spuszczeniu starego oleju korkiem spustowym. Z układu spływa zaledwie ok. 40% oleju, a jego resztki znajdują się w przewodach, konwerterze i sterowniku. Oznacza to uzupełnienie nowym olejem w ilości zalednie 2-5 litrów (zależnie od skrzyni). W przypadku dynamicznej wymiany oleju, cały układ zostaje przepłukany i uzupełniony świeżym olejem. Wiąże się to z wyższym kosztem z racji zużycia dodatkowej ilości oleju i użycia specjalnej maszyny. Dynamiczna wymiana może kosztować nawet 2000 zł, podczas gdy statyczna ograniczyć się do kilkuset złotych.

Gdzie wymienić dynamicznie olej w skrzyni biegów?

Niepoprawnie przeprowadzona dynamiczna wymiana oleju z racji wysokich ciśnień może doprowadzić nawet do uszkodzenia skrzyni biegów. Dlatego niezalecana jest też ona w przypadku skrzyń z większym przebiegiem. Najbezpieczniej jest umówić się na wizytę do rekomendowanego serwisu zajmującego się skrzyniami automatycznymi.

Porady mechaników

Nasi mechanicy za darmo odpowiadają na pytania związane z serwisowaniem samochodów.

ZAPYTAJ MECHANIKA

Skoda Octavia 2, 2012, 2.0 TDI, 200KM.: Czy wymieniać olej dynamicznie w DSG po przejechaniu 360k km?

Skoda Octavia 2012, 2.0 TDI, chip 200km z vRS, skrzynia DSG 6 biegowa. Przebieg 360k km. Olej w skrzyni nigdy nie wymieniany, dwumasa wymieniana przy 180k km. skrzynia działa ok. Nic nie szarpie i płynnie zmienia biegi. Kupiłem w tym stanie. I nie wiem czy dynamicznie wymieniać olej w tym...

Odpowiedzi (3)

Volkswagen Passat b6, 2006: interwał wymiany oleju w skrzyni DSG

Kiedy należy wymienić olej w skrzyni automatycznej Dsg. Volkswagen Passat b6. Jaki jest koszt wymiany tego płynu?

Odpowiedzi (1)

Subaru Legacy V 2011 silnik 2.0 benzyna+LPG, 177tys. przebiegu: Wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów CVT

Nie posiadam informacji czy kiedykolwiek wymieniany był olej w skrzyni biegow. Na chwilę obecną nic złego się nie dzieje. Czy zalecana jest wymiana oleju metoda statyczną czy dynamiczną?

Odpowiedzi (2)

Mercedes. W 211 E320 2004: skrzynia automatyczna rwie

Mercedes w211 E320 automat 2004 r skrzynia biegów rwie, czy trzeba wymienić olej czy jest to też potrzeba naprawy?

Odpowiedzi (1)

Nasze porady

BMW Serii 3 E46 - Cena wymiany rozrządu

BMW Serii 3 E46 - Cena wymiany rozrządu

 Model E46 to czwarty samochód pojawiający się w ofercie BMW Serii 3. Jest następcą bardzo popularnego E36, a jego produkcja rozpoczęła się w 1998 roku. W 2001 roku model przeszedl...

więcej

BMW Serii 3 (E90, F30) - Cena wymiany rozrządu

BMW Serii 3 (E90, F30) - Cena wymiany rozrządu

BMW Serii 3 to auto klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 1975 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstało już 7 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu coupe, hatback, liftback,...

więcej

BMW Serii 1 E81-87 - Cena wymiany rozrządu

BMW Serii 1 E81-87 - Cena wymiany rozrządu

 Produkcję BMW Serii 1 E81-87 rozpoczęto w 2004 roku. To najmniejszy model w ofercie BMW, który stał się najczęściej kupowanym pojazdem tej marki. Jego produkcja zakończyła się w 2013 roku. W...

więcej

BMW Serii 1 F20-21 - Cena wymiany rozrządu

BMW Serii 1 F20-21 - Cena wymiany rozrządu

 BMW Serii 1 F20-21 to kontynuacja modelu E81-87 który odniósł duży sukces. Model urósł w porównaniu do poprzednika nie tylko na zewnątrz. Gama silników benzynowych liczy aż 14 jednostek oraz...

więcej