Alfa Romeo 159 2.4jtdm 200km 2007r
Witam. Mam problem z samochodem, a konkretnie Alfa Romeo 159 sportwagon 2.4jtdm 200km z końca 2007 roku (automat)
Problem polega na tym że samochód nie odpala, zaczęło się od tego że nie chciał odpalić tylko na ciepłym silniku a finalnie nie odpala w ogóle. Komputer nie pokazywał żadnych błędów, a w związku z tym Że samochód nie odpalał tylko ciepły pierwsze podejrzenie Padło na czujnik położenia wału korbowego, następnie założyłem zaworek zwrotny bo kiedy kręciłem silnikiem to w ogóle nie chciał zaskoczyć i brzmiało to tak jakby nie dostawał paliwa. Pomysł z Zaworkiem wziął się stąd że kiedy Auto już odpaliło i się go zgasiło to odpalał tylko wtedy kiedy po zgaszeniu odpalało się go z powrotem dosłownie w ciągu sekundy, po odczekaniu dłuższej chwili znowu było to samo. Ktoś powiedział mi że Alfy z tym silnikiem są strasznie uczulone na zły akumulator Więc dziś włożyłem nowy ale efektów brak. Brakuje mi już pomysłów, a nie chce ładować w samochód pieniędzy w ciemno. Przez myśl przeszły mi również wtryski, ale nie odpala nawet przy użyciu Plaka, co w mojej ocenie wyklucza problem z wtryskami, ale nie jestem mechanikiem. Dodam tylko, ze jak już uda się odpalić auto, to wszystko jest w jak najlepszym porządku, żadnych zaników mocy, brak kopcenie, żadnego szarpania i pracuje bardzo równo. Z góry dziękuje za pomoc.
Aktualizacja 1
Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie, ale po kilku próbach odpalenia, na plusowej klemie a konkretnie na najgrubszym czerwonym kablu do niej prowadzącym, robi się gorąco, tzn ten kabel robi się gorący.
Aktualizacja 2
Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie, ale po kilku próbach odpalenia, na plusowej klemie a konkretnie na najgrubszym czerwonym kablu do niej prowadzącym, robi się gorąco, tzn ten kabel robi się gorący. Jak zdiagnozować i wyeliminować złą masę
Aktualizacja 3
Może źle to ująłem. Klema jest w porządku, jest zimna. Jedynie kabel który prowadzi do klemy, wydaje mi się że z okolic rozrusznika.
ul. Jana Nowaka Jeziorańskiego 15, Gliwice
Witam ,problem może polegać na złej masie która idzie od sterownika silnika do obudowy silnika ,lokalizacja obok przepustnicy powinien znajdować się komputer ,problem również występował z pętlą immo ,ale powininna zaświecić się na liczniku informacja coode , również proszę sprawdzić bezpieczniki w kabinie lubiały się palić
Przechodnia 14, Węgrów
Oj żadna klema nie powinna się robić gorąca. Kable do przejrzenia, masy, przewody między akumulatorem i rozrusznikiem oraz akumulatorem a alternatorem.
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.