Land Rover Freelender I 1999 rok
Witam. Mam problem z samochodem LR Freelander rocznik 99, silnik 1.8 benzyna + gaz. Auto jest po wymianie silnika, zaraz po wymianie strzeliła uszczelka pod głowicą. Po tej naprawie systematycznie zaczęlo ubywać płynu chlodniczego, a cały samochód wyraźnie się przegrzewał. Mimo tego wskazówka temperatury nie wskazywala nic niepokojącego. Obecnie stwierdzono, ze kanaly wydechowe głowicy pękły pod wpływem temperatury. Mechanik twierdzi, że niby wszystko jest w porządku z ukladem chłodzenia, mimo ze po przejechaniu ledwo 10 km dotknięcie maski grozi poparzeniem, a ścianka oddzielająca silnik od wnętrza auta jest gorąca. Co może być przyczyną tego zachowania auta ? Z góry dziękuję za odpowiedź.
ul. Ogińskiego 12, Koszalin
NAJBARDZIEJ PRAWDOPODOBNA PRZYCZYNA TO ŹLE ZAŁOŻONA NOWA USZCZELKA POD GŁOWICĄ LUB USZCZELKA NIE OD TEGO SILNIKA I PRZEZ TO SĄ NIEDROŻNE KANAŁY PŁYNU CHŁODZĄCEGO W SILNIKU
ul. Bokserska 9, Warszawa
Proszę sprawdzić za pomocą pirometru temperaturę płynu w chłodnicy oraz w przewodach doprowadzających i odprowadzających płyn do chłodnicy. Proszę również sprawdzić czy sprawny jest termostat i wentylator chłodnicy.
Lniana 33, Koszalin
Szanowny Panie ,
Po przeczytaniu Pańskiego opisu problemu z silnikiem i zachodzących objawów muszę stwierdzić że mechanik który wydał panu samochód po naprawie zapewne nie sprawdził swojej pracy pod kątem poprawności działania całego silnika jak i wspomnianego układu chłodzenia . Mniemam że również nie wykonał jazdy próbnej a co za tym idzie wydał Panu samochód niesprawny . Biorąc pod uwagę podejście do swojej pracy mechanika wszelkie stwierdzenia fachowca należałoby wyrzucić do kosza i dokładnie sprawdzić działanie wszystkich elementów odpowiedzialnych za poprawną pracę silnika a właściwie utrzymania prawidłowej temperatury. Sam wskaznik na desce rozdzielczej to jeszcze nie wszystko.
Więcej mógłbym powiedzieć po przeprowadzeniu kontroli silnika
Pozdrawiam
F. Philipsa 8, Piła
witam - proszę najpierw sprawdzić te ubytki płynu chłodzącego, gdzieś ten płyn znika - co ma bezpośrednie przełożenie na przegrzewanie się silnika, do sprawdzenia oczywiście pompa wody i termostat, być może faktycznie mechanik dokonujący naprawy spartaczył swoją pracę , pęknięcie kanałów wydechowych w głowicy też jest dziwną sprawa, - proponują udać się po diagnozę do innego mechanika, tak na początek
ul. Kaliska 13, Warszawa
Koledzy mechanicy :) czy pamiętacie, że ten silnik ma mokre tuleje ? Wystarczy, że poprzeni mechanik nie zadał sobie trudu sprawdzenia wystawania tulei ponad blok i ciąg dalszy taki jak w opisie własciciela.
Warszawska 91, Lubiczów
Czy korek na zbiorniczku wyrównawczym trzyma ciśnienie? Może korek nie trzyma ciśnienia i to jest winowajca. Trzeba pomiętać, że jest to układ cisnieniowy i wentylator włącza się przy temperaturze 104 lub 106 st. C (nie pamiętam). Równie dobrze może to być zacięty termostat. Równie dobrze mogą to być gazy wydechowe w dostające się do układu chłodzenia... lub po prostu zapowietrzony układ, zagięty przewód lub zakamieniona chłodnica (bo ileż może uszczelniacza znieść układ chłodzenia :) . Bardzo istotna (jeśli nie istotniejsza) to ubytki płynu chłodzącego. To jest niedopuszczalne w tych silnikach, a powód często może być prozaiczny (n.p. uszczelka pod kolektorem ssącym za 15 zł.).
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.