Opel insignia 2.0 cdti 131KM
Problem występuje gdy temp. na dworze wynosi powyżej 20 stopni. Silnik zaczyna głośno klekotać, ale po rozgrzaniu się hałas ucicha. Po podpięciu pod komputer nie pokazuje żadnych błędów. Czyszczenie EGR, przepustnicy i przepływomierza dało efekt na 2-3 tygodnie. Na biegu jałowym widać delikatne wahania obrotów. Czasami zatelepie silnikiem w rytm tego klekotania. Jakieś sugestie co jeszcze mogę sprawdzić?
Jana Sobieskiego 12, Józefów
EGR oraz czyszczenie przeplywomierza i poprawa pracy może być tutaj zbiegiem okoliczności. W przypadku zatelepania silnikiem oraz wahania obrotów skupilbym się tutaj na badaniu prawidłowośći ciśnienia paliwa na listwie common rail. Nie należy opierać się na samej diagnozie kodów błędów gdyż błąd aby się pojawił, parametr pracy silnika musi przekroczyć pewną granicę. Proszę skupić się na regulatorze ciśnienia paliwa. Jest on zamontowany na pompie wysokiego ciśnienia lub na samej szynie common rail. Powodując chwilowy spadek ciśnienia lub jego wzrost mogą przy tym odzywać się same klekoczące wtryskiwacze. Pragnę podkreślić , iż jest to tylko moje wstępne przypuszczenie i nie należy się tym sugerować bez konkretnych badań. Tego typu usterki są bardzo trudne do znalezienia oraz większość warsztatów nie chętnie podejmuje się takich diagnoz.
Pozdrawiam
Kamil Pabich
Łęgowa 11, Tychy
Objaw bardzo dobrze pasuje do zaburzeń w regulacji ciśnienia common rail. Polecam umówić się do zaufanego warsztatu samochodowego na diagnostykę. Na początku polecam sprawdzić czy wskazania czujnika ciśnienia paliwa są prawidłowe a w drugiej kolejności zawór regulacji ciśnienia common rail.
UL.WOJSKA POLSKIEGO 48A, ORZESZE
Witam proponuję sprawdzić ciśnienie oleju,tevsilniku mają właśnie taką wade wraz z olejem zaciąga powietrze co powoduje niedobór ę górnych partiach silnika (popychacze) pozdrawiam
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.