Średnia cena usługi: od 44,74 PLN do 186,84 PLN
Awarie układu wydechowego nie są niczym niespotykanym. W niektórych autach zastosowano stal lepszej jakości, pozwalając oddalić problemy kierowcy na późniejszy okres. Jeżeli Twoje auto nie jest wyposażone w wydech ze stali nierdzewnej, prędzej czy później musisz liczyć się z wymianą np. tłumika końcowego. Jeżeli uszkodzenia są nieznaczne, być może wystarczy spawanie.
Spawanie tłumika, jeżeli jest on wykonany ze standardowej stali, jest procesem stosunkowo szybkim i niedrogim. Cena spawania tłumika zawiera się w kwocie 40 - 130 zł, w zależności od dostępu spawanego elementu i ilości wykonanej pracy. Za samo spawanie tłumika rozumiemy tutaj miejscowe zaspawanie nieszczelności. Spawanie całego układu od początku do końca to zdecydowanie większy wydatek.
Spawanie nieszczelności w tłumiku jest rozwiązaniem doraźnym i nie gwarantuje spokoju na lata. Może jedynie odsunąć w czasie konieczną wizytę w serwisie i pozwoli w sposób zaplanowany odłożyć pieniądze. Nie każdy tłumik także da się spawać. Jeżeli korozja będzie mocno rozwinięta, może się okazać, że nie ma do czego przyspawać świeżej blachy. Wtedy konieczna jest wymiana tłumika na nowy.
W układzie wydechowym znajduje się sonda lambda. To element mierzący zawartość tlenu w spalinach i na podstawie uzyskanego wyniku wysyła sygnał do sterownika silnika. Sterownik następnie dobiera odpowiednią dawkę podawanego paliwa do cylindrów. Jako element elektryczny, może ulec uszkodzeniu na skutek spawania. Dla bezpieczeństwa warto przed spawaniem wydechu wykręcić sondę. W przeciwnym wypadku doprowadzić można do przepalenia przewodów lub wtyczki oraz przegrzania samej sondy z uwagi na sąsiedztwo bardzo wysokiej temperatury. Sonda jest podatna także na wstrząsy i uderzenia, dlatego podczas demontażu wydechu z pojazdu należy zachować szczególną ostrożność.
Układ wydechowy, wykonany w całości z metalu ma połączenie z resztą samochodu za pomocą kolektora wydechowego i silnika. Oznacza to, że spawanie łukiem elektrycznym mogłoby w teorii doprowadzić do zwarcia w instalacji elektrycznej. Jeżeli nieszczelność znajduje się od spodu wydechu i jest do niej łatwy dostęp, można dokonać zaspawania otworu bez demontażu układu wydechowego. Warto jednak wcześniej odłączyć akumulator. Jeżeli auto jest wiekowe, należy uważać na lecące iskry i ewentualne nieszczelności w układzie paliwowym, aby nie doprowadzić do pożaru.
Wydechy ze stali nierdzewnej cechują się wysoką jakością nie tylko zastosowanej stali, ale także kształtu i wykonania. W związku z zastosowaniem stali nierdzewnej, nie każda spawarka jest w stanie dokonać prawidłowego połączenia elementów. Do spawania układu z tzw. kwasówki najlepiej zastosować metodę TIG. Pozostawia ona estetyczny i precyzyjny i trwały spaw. NIeobojętny jest także dobór gazu osłonowego. Powinien być to mix 80% wagowego Argonu oraz 20% wagowego Dwutlenku węgla. Drut naturalnie do spawania stali nierdzewnej. W samym procesie używa się minimalnej ilości drutu, a daje dużo gazu osłonowego.
Zobacz, gdzie naprawisz tłumik w Twojej okolicy | ||
Białystok | Bydgoszcz | Gdańsk |
Gorzów Wlkp. | Katowice | Kielce |
Kraków | Lublin | Łódź |
Poznań | Szczecin | Toruń |
Warszawa | Wrocław | Zielona Góra |
Jakie są objawy zużycia amortyzatorów? Jak wydłużyć ich żywotność? Czym grozi jazda autem, w którym są one skrajnie wyeksploatowane? Ile kosztuje wymiana amortyzatorów w największych...
Choroba lokomocyjna powoduje, że podróż samochodem zamienia się w koszmar i znacznie się wydłuża. Na czym polega? Co wywołuje jej objawy, a co im zapobiega? Podpowiadamy jak jej skutecznie...
Żywotność zawieszenia pneumatycznego przewidziana jest na 10 lat lub na przebieg około 200 000 km. Jednak długość eksploatacji jest w dużej mierze uzależniona od jakości dróg na jakich użytkowane...
Obecność spalin w kabinie jest niebezpieczna dla zdrowia oraz wskazuje na problem występujący w samochodzie. Jeżeli kierowca lub pasażerowie odczuwają swędzenie oczu związane z gazami spalinowymi,...