"Bardzo rzetelny i dokładny mechanik, który znalazł przyczynę i przyłożył się do jej sprawnej i szybkiej naprawy. Dodatkowo wszystko spokojnie wyjaśnia i cierpliwie odpowiada na każde pytania (zadawane przez kobietę, która średnio się zna na anatomii samochodu). Polecam w 100%. ",
Agnieszka, Opel Corsa
Dobrzecka 77-81, Kalisz
"Profesjonalna obsługa, ceny konkurencyjne.
Polecam ",
Bartek
Autoryzowany serwis BMW, Mini Premium Arena JTB Kalisz
Wrocławska 50a, Kalisz
ul. Podmiejska 22, Kalisz
"Profesjonslisci czysta dobra robota najlepszy warsztat w Kaliszu.
",
Wieslaw
Tomczak Andrzej Zakład Mechaniki Samochodowej
Stanczukowskiego 14, Kalisz
"Dzisiaj korzystałem z tego warsztatu pierwszy raz (myślę że nie ostatni).
Zostawiłem Modusa na kilka godzin, łożysko koła wymienione. Miła, konkretna obsługa - chyba właściciel na miejscu.
Mogę polecić",
Grzegorz, Renault Modus
Auto Serwis P.Mazurkiewicz Tuning Hamownia DPF Elekt. Mech.
ul. Wierzbowa 8a, Kalisz
"Naprawiam u niego każde swoje auto , rzetelna wycena i trafna diagnoza przemawiają na plus tego mechanika. Z czystym sumieniem polecam.",
Łukasz, VW i inne
"Bardzo rzetelny i dokładny mechanik, który znalazł przyczynę i przyłożył się do jej sprawnej i szybkiej naprawy. Dodatkowo wszystko spokojnie wyjaśnia i cierpliwie odpowiada na każde pytania (zadawane przez kobietę, która średnio się zna na anatomii samochodu). Polecam w 100%. ",
Agnieszka, Opel Corsa
Dobrzecka 77-81, Kalisz
"Profesjonalna obsługa, ceny konkurencyjne.
Polecam ",
Bartek
Autoryzowany serwis BMW, Mini Premium Arena JTB Kalisz
Wrocławska 50a, Kalisz
ul. Podmiejska 22, Kalisz
"Profesjonslisci czysta dobra robota najlepszy warsztat w Kaliszu.
",
Wieslaw
Tomczak Andrzej Zakład Mechaniki Samochodowej
Stanczukowskiego 14, Kalisz
"Dzisiaj korzystałem z tego warsztatu pierwszy raz (myślę że nie ostatni).
Zostawiłem Modusa na kilka godzin, łożysko koła wymienione. Miła, konkretna obsługa - chyba właściciel na miejscu.
Mogę polecić",
Grzegorz, Renault Modus
Auto Serwis P.Mazurkiewicz Tuning Hamownia DPF Elekt. Mech.
ul. Wierzbowa 8a, Kalisz
"Naprawiam u niego każde swoje auto , rzetelna wycena i trafna diagnoza przemawiają na plus tego mechanika. Z czystym sumieniem polecam.",
Łukasz, VW i inne
Silnik odpala z oporem, podczas rozruchu przygasają kontrolki, słychać samo cykanie bez reakcji silnika, lub rozrusznik pracuje jeszcze po uruchomieniu się silnika? To jego typowe objawy wskazujące na usterkę. Rozrusznik jest urządzeniem mechaniczno elektrycznym, które odpowiada za wprowadzenie wału korbowego w ruch i pracę tłoków za pomocą koła zamachowego. Potem rolę napędzania wału za pomocą tłoków przejmuje dostarczane i spalane w cylindrach paliwo. Jeżeli silnik nie reaguje na rozrusznik, awaryjną metodą uruchamiania jest odpalanie na tzw. pych. Nie jest to jednak zalecane z uwagi na ryzyko np. przestawienia lub uszkodzenia układu rozrządu.
Cena głównie zależy od elementów, które podlegają wymianie. Zużyciu mogły ulec szczotki węglowe, komutator wirnika, uzwojenie wirnika, łożyska i tuleje, mechanizm sprzęgający, sprzęgło jednokierunkowe czy włącznik elektromagnetyczny. Regeneracja rozrusznika może kosztować w przedziale 150 - 500 zł. Jest to jednak atrakcyjna cena w porównaniu z elementem nowym, a dobrze przeprowadzona regeneracja czyni rozrusznik jakościowo taki sam jak fabrycznie nowy.
Rozrusznik podobnie jak alternator naprawiany jest z reguły przez specjalizujących się w tym fachowców. Standardowy mechanik wymontowuje uszkodzony rozrusznik i oddaje do sprawdzonego przez siebie punktu regeneracji. Może się zdarzyć, że rozrusznik, który zostanie ponownie zamontowany w aucie nie będzie tym samym egzemplarzem, który został oddany. Czasami serwisy takie działają na zasadzie wymiany zużytego rozrusznika na taki sam ale już zregenerowany. Pozwala to zaoszczędzić sporo czasu oczekiwania na naprawę, a części prawidłowo zregenerowane odpowiadają fabrycznej jakości. Aby nie spowodować dodatkowych uszkodzeń, warto zlecić wymianę rozrusznika w doświadczonym i polecanym serwisie samochodowym.
Nasi mechanicy za darmo odpowiadają na pytania związane z serwisowaniem samochodów.
po przekręceniu tylko cyknie i nic się nie dzieje . Mechanik odrzuca możliwość rozrusznika - mówi że sprawdził .. auto raz na kilka dni odpali .
Samochód nie odpala po wymianie sprężarki klimatyzacji dzień wcześniej. W międzyczasie był odpalany kilka razy i przejechałem około 50km. Przy przekręceniu kluczyka słychać kliknięcie lecz nawet nie kręci. Stało się to nagle bez wcześniejszych objawów, akumulator 4 miesięczny.
Zgasiłem auto po krótkiej jeździe i już nie mogłem odpalic. Przekręcam kluczyk do drugiej pozycji i normalnie kontrolki się zapalają i światła a jak przekrece żeby włączyć to tylko zrobi pyk i nic wiecej. To rozrusznik czy co?
Witam. Mieszkam w Anglii. Mam pytanie odnośnie rozrusznika. Posiadam auto marki Toyota. Dokładnie model Corolla Verso 2.2 D4D r 2008. Popsuł mi się rozrusznik. Zakupiłem nowy aby to wymienić. Problem jest w tym iż Stary rozrusznik ma 11 zębów a nowy tylko 8 czy to ma jakieś znaczenie i czy nic...
Seat Toledo był najpierw zaliczany jako auto kompaktowe segmentu C, a potem jako auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 1991 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje...
Seat Toledo II to pojazd wyprodukowany pomiędzy 1999, a 2004 rokiem. W porównaniu do swojej wcześniejszej wersji samochód przybrał bardziej opływowy kształt, znacząco odróżniając się od...
Seat Leon to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1999 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, kombi i sedan. Głównymi...
Citroen C1 to auto klasy najmniejszej segmentu A, które jest produkowane od 2005 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami...