Wyciąganie zapieczonych wtryskiwaczy

Nie wiesz, jak wyjąć zapieczony wtryskiwacz z silnika Twojego auta? Próbowałeś już wszystkiego, on nadal ani drgnął? Nie ma w tym nic dziwnego! Wtrysk trzyma się końcówką, zapieczoną w głowicy. Nie puści więc przy pomocy żadnych „domowych” metod. Szkoda twojego czasu i wysiłku – lepiej zleć to zadanie specjaliście.

wyciąganie zapieczonych wtryskiwaczy

Dlaczego zapieczony wtryskiwacz trzyma się tak mocno, że żadnym sposobem nie można go wyjąć? Wtrysk trzyma się końcówką, która została zapieczona w głowicy. Nie dasz więc rady go wyciągnąć przy zastosowaniu żadnych domowych metod – daruj sobie próby z colą, czy podgrzewaniem. Końcówka z pewnością „zespawała” się z głowicą tak mocno, że prędzej ją złamiesz, niż wyciągniesz. Bardzo często do takiej sytuacji dochodzi w samochodach z instalacją gazową, w których wtryskiwacze mają rzadki kontakt z benzyną. Niestety, nie można tego tak zostawić, a jazda z zapieczonymi wtryskiwaczami może prowadzić nawet do unieruchomienia pojazdu. Potrzebna jest więc pomoc specjalisty.

Czy fachowiec poradzi sobie z tak skomplikowanym problemem? Co zrobi, jeśli doszło już do pęknięcia wtryskiwaczy? Nie obawiaj się – na wszystko jest rozwiązanie. Mechanik z prawdziwego zdarzenia dysponuje specjalną prasą hydrauliczną o sile ciągu ok. 20 ton, co pozwala wyciągnąć wtryski z każdego silnika, nawet w kilku częściach. W wielu przypadkach istnieje możliwość dojazdu do klienta. Takie urządzenie specjalistyczne charakteryzuje się sporą ceną (od 2 do 13 tys. zł!), ale efekty są zadziwiająco dobre, więc wiele warsztatów się w nie wyposaża.

Czy można zregenerować zapieczone wtryskiwacze po wyjęciu? W wielu przypadkach tak. Przy zastosowaniu specjalistycznego sprzętu i środków można przeprowadzić z sukcesem ich regenerację, co stanowi niewątpliwą zaletę tego typu usług. Koszt takiej regeneracji jest o wiele mniejszy, niż zakup nowych części, więc jak najbardziej się opłaca.

WYSZUKAJ NA MAPIE

MIASTA W POBLIŻU

Nasze porady

Skoda Superb I - Cena wymiany rozrządu

Skoda Superb I - Cena wymiany rozrządu

 Skodę Superb pierwszej generacji zaprezentowano po raz pierwszy w 2001 roku. Pojazd był dostępny jedynie w wersji sedan. Miał wspólną płytę podłogową koncernu Volkswagen AB razem z...

więcej

Skoda Octavia I - Cena wymiany rozrządu

Skoda Octavia I - Cena wymiany rozrządu

 Produkcję Skoda Octavia I rozpoczęto w 1996 roku. Samochód zaprojektowano w biurach koncernu Volkswagena. Model szybko zyskał na popularności w Europie, przez co nadano mu tytuł bestsellera....

więcej

Skoda Fabia (II, III) - Cena wymiany rozrządu

Skoda Fabia (II, III) - Cena wymiany rozrządu

Skoda Fabia to auto klasy aut miejskich segmentu B, które jest produkowane od 1999 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, sedan i kombi....

więcej

Skoda Fabia I - Cena wymiany rozrządu

  Produkcję Skoda Fabia I rozpoczęto w 1999 roku, a zakończono w 2008. Pojazd zastąpił przestarzały model Felicia. Skoda dostępna była w trzech wariantach: hatchback, kombi oraz sedan. W 2004...

więcej