Planowanie i regeneracja głowic, cena

Średnia cena usługi: od 400,00 PLN do 1.400,00 PLN

Ile kosztuje planowanie głowicy?

Sama usługa planowania głowicy kosztuje w granicach 50-150 zł w zależności od ilości cylindrów i skali zniekształcenia powierzchni. Główny koszt stanowi rozebranie silnika i zdjęcie głowicy. W zależności od typu jednostki napędowej, demontaż i montaż może zająć nawet kilka godzin. Koszt takiego kompleksowego zabiegu może wynieść wtedy od 400 do 1000 zł, nie licząc części zniszczonych w trakcie awarii. 

Ile kosztuje regeneracja głowicy?

Regeneracja głowicy to poważniejsza usługa, która realizowana jest na skutek poważnej awarii silnika. Z reguły dochodzi do niej podczas zerwania łańcucha lub paska rozrządu, czy pęknięcia głowicy na skutek silnego przegrzania.

Czynności związane z regeneracją głowicy:

  • spawanie pękniętej głowicy (aluminiowej) - od 300 do 1000 zł w zależności od liczby cylindrów
  • szlifowanie zaworów - ok. 10 zł / sztuka
  • frezowanie lub wymiana gniazd zaworowych - wymiana 50-60 zł / sztuka, frezowanie ok. 15 zł / sztuka
  • wymiana prowadnic i uszczelniaczy zaworowych - ok. 50-80 zł / komplet
  • planowanie głowicy - od 50 do 150 zł w zależności od liczby cylindrów

Ile trwa regeneracja i planowanie głowicy?

Regeneracja głowicy po awarii rozrządu trać może 1-2 dni, a naprawa pęknięcia może wydłużyć się do 3-4 dni. Czas wykonania usługi zależy też od dostępności części zamiennych do danej jednostki napędowej. Samo planowanie głowicy trwa ok. 30 minut. Jednak, aby oddać głowicę do planowania należy ją wydostać z silnika, co wiąże się z kilkugodzinną pracą mechanika.

planowanie głowic Białystok Wybierz serwis
planowanie głowic Bydgoszcz Wybierz serwis
planowanie głowic Gdańsk Wybierz serwis
planowanie głowic Gorzów Wielkopolski Wybierz serwis
planowanie głowic Katowice Wybierz serwis
planowanie głowic Kielce Wybierz serwis
planowanie głowic Kraków Wybierz serwis
planowanie głowic Lublin Wybierz serwis
planowanie głowic Łódź Wybierz serwis
planowanie głowic Olsztyn Wybierz serwis
planowanie głowic Poznań Wybierz serwis
planowanie głowic Szczecin Wybierz serwis
planowanie głowic Toruń Wybierz serwis
planowanie głowic Warszawa Wybierz serwis
planowanie głowic Wrocław Wybierz serwis
planowanie głowic Zielona Góra Wybierz serwis

planowanie głowic

Regeneracja głowicy krok po kroku

  1. mycie i czyszczenie głowicy po dostarczeniu do punktu regeneracji
  2. naprawa pęknięć głowicy
  3. ponowne czyszczenie
  4. spawanie korpusu głowicy
  5. kontrola szczelności
  6. obróbka miejsc spawanych
  7. powtórna kontrola
  8. osadzenie surowych gniazd zaworowych
  9. obróbka gniazd
  10. wykonanie lini wałka
  11. szlifowanie płaszczyzny, końcowe mycie głowicy
  12. uzbrojenie głowicy (montaż uszczelniaczy i zaworów, regulacja mechanicznego luzu zaworowego)
  13. wydanie gotowej głowicy
Zleć planowanie głowicy silnika w Twojej okolicy
Białystok Bydgoszcz Gdańsk
Gorzów Wlkp. Katowice Kielce
Kraków Lublin Łódź
Poznań Szczecin Toruń
Warszawa Wrocław Zielona Góra

Planowanie głowicy a wzrost mocy

Samo planowanie głowicy nie zwiększa mocy silnika ponieważ zebrana zostaje jak najmniejsza ilość materiału potrzebna do wygładzenia powierzchni. Taki proces delikatnego wygładzenia nazywany jest też zabielaniem. W celu zwiększenia mocy należy przeprowadzić szlifowanie, które zbierze więcej materiału z głowicy. Dzięki temu procesowi zmniejsza się komora spalania, zwiększając ciśnienie sprężania. Ciśnienie wpływa na generowaną moc, jednak samo szlifowanie to nie wszystko. Po takim zabiegu dostosować trzeba prawidłowo parametry pracy m.in. rozrządu i układu zapłonowego, aby nie doprowadzić do spalania stukowego.

Kiedy planować głowicę i czy jest to konieczne?

Przestrzeń między głowicą a blokiem silnika wypełniona jest uszczelką. Awaria uszczelki pod głowicą to dość częsta przypadłość, która zdarzyć się może w każdym aucie. Na skutek przegrzania silnika dochodzi do przepalenia, wydmuchnięcia lub uszkodzenia metalowej uszczelki. Podczas pracy w wysokiej temperaturze powierzchnie głowicy i bloku mogą ulec deformacji. Przed ponownym montażem nowej uszczelki konieczne jest ich wygładzenie. Pomijając ten proces jest prawie pewne, że uszczelka będzie nadal przepuszczać m.in. płyn chłodniczy do układu smarowani, czy olej silnikowy do środowiska naturalnego. Planowanie głowicy także powinno się wykonywać po każdym jej demontażu z silnika. Wtedy także nie powinno się montować starej uszczelki pod głowicą. Samo planowanie nie jest bardzo drogą usługą, a wykonywana jest podczas poważniejszych napraw silnika, dlatego nie warto pomijać tego procesu.

Ile razy można planować głowicę?

Ile razy można planować głowicę nie określa powtarzalność czynności, a ilość zebranego materiału podczas każdego planowania. Naddatek materiału, który można zebrać ma określoną grubość, której nie można przekraczać. Zatem można np. 4 razy delikatnie planować głowicę (zabielić), lub 2 razy zdjąć grubszą warstwę materiału. Wszystko zależy od danego przypadku i wielkości deformacji.

Czy planując głowicę trzeba też planować blok silnika?

W większości przypadków wystarcza planowanie głowicy. Może jednak dojść do sytuacji, gdzie deformacji uległa także powierzchnia bloku silnika. Wtedy również ten element trzeba oddać do planowania. Planowanie bloku jest także konieczne po wymianie tulej.

Gdzie oddać głowicę do regeneracji?

Planowanie głowicy mimo, że wykonywane jest przez precyzyjną maszynę, to ważny jest również operator. Bardzo ważne jest odpowiednie zebranie jak najmniejszej warstwy materiału koniecznej do wygładzenia powierzchni, zachowując zapas na ewentualne kolejne planowania. Niedokładne planowanie przyniesie ten sam efekt co jego brak, dalsze przedmuchy i wycieki oraz brak kompresji w cylindrach. Dlatego zaleca się korzystać tylko z usług rekomendowanych serwisów samochodowych.

Znajdź serwis głowic w Twojej okolicy
Białystok Bydgoszcz Gdańsk
Gorzów Wlkp. Katowice Kielce
Kraków Lublin Łódź
Poznań Szczecin Toruń
Warszawa Wrocław Zielona Góra

WYSZUKAJ NA MAPIE

Nasze porady

Seat Leon (II, III) - Cena wymiany rozrządu

Seat Leon (II, III) - Cena wymiany rozrządu

Seat Leon to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1999 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, kombi i sedan. Głównymi...

więcej

Seat Toledo (III, IV) - Cena wymiany rozrządu

Seat Toledo (III, IV) - Cena wymiany rozrządu

Seat Toledo był najpierw zaliczany jako auto kompaktowe segmentu C, a potem jako auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 1991 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje...

więcej

Citroen C1 (I, II) - Cena wymiany rozrządu

Citroen C1 (I, II) - Cena wymiany rozrządu

Citroen C1 to auto klasy najmniejszej segmentu A, które jest produkowane od 2005 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami...

więcej

Seat Toledo II - Cena wymiany rozrządu

Seat Toledo II - Cena wymiany rozrządu

 Seat Toledo II to pojazd wyprodukowany pomiędzy 1999, a 2004 rokiem. W porównaniu do swojej wcześniejszej wersji samochód przybrał bardziej opływowy kształt, znacząco odróżniając się od...

więcej