Mycie podwozia

Podwozie Twojego samochodu wymaga mycia, ale nie wiesz, jak się za to zabrać? Zdecyduj się na mycie ręczne w profesjonalnym serwisie! Po zimie we wszelkich zakamarkach znajduje się wiele zabrudzeń, których nie umyje żaden automat. Jeśli zaniedbasz tę sprawę, wkrótce może dojść do korozji. Zobacz, jak można doprowadzić podwozie do porządku bez niepotrzebnego marnowania czasu.

mycie podwozia ręczne

Mycie podwozia po zimie to absolutna konieczność. Ciężko jednak przeprowadzić je samemu, zwłaszcza, gdy nie mamy odpowiedniego najazdu lub kanału z odprowadzaniem wody. Przy pomocy zwykłego podnośnika nie mamy szans na dokładne umycie „spodu” auta, więc taka czynność mija się z celem.


Najlepszym rozwiązaniem są myjnie ręczne, które oferują dokładne czyszczenie podwozia. Po ciężkiej zimie, gdy na drogach pełno jest soli i innych środków chemicznych, zabrudzenia znajdują się we wszelkich zakamarkach samochodu. Nie pozbędziesz się ich w myjni automatycznej – ta sprawdzi się tylko w obliczu wyjątkowo łagodnej zimy. Koniecznością jest więc gruntowne czyszczenie chociaż raz w roku. Jeśli o nim zapomnisz, prędzej, czy później pojawi się korozja, a to już spory problem.


Myjnia automatyczna także ma swoje zalety. Po pierwsze, jest zdecydowanie szybszym rozwiązaniem. Po krótkim czasie mamy czyste auto i możemy ruszać w drogę. Po drugie, koszty są o wiele mniejsze. Możesz z niej spokojnie skorzystać, jeśli dbasz o swoje auto i myjesz co jakiś czas podwozie. Wtedy zabieg przy pomocy maszyny w zupełności wystarczy. Po zimie decyduj się jednak na mycie ręczne, które choć droższe, to dokładnie wypłukuje wszystkie zabrudzenia. Cena takiej usługi to koszt około 50 zł – nie jest to więc majątek, a znacznie przedłuży żywotność auta.


W Polsce zupełną nowością są myjnie laserowe, które nie dość, że szybko, to w bardzo intuicyjny sposób czyszczą auta. Najpierw cały samochód jest skanowany przez lasery, następnie dysza ustawia się w odpowiedniej odległości i pod najlepszym kątem. Pojazd mytym jest wodą z proszkiem, a także pianą, która rozmiękcza brud. Później następuje płukanie i osuszanie. Niewątpliwą zaletą tego rozwiązania jest to, że auto nie jest w ogóle dotykane przez żadne przyrządy. Tym bardziej, że kosztuje stosunkowo niedużo. A mycie podwozia wchodzi w skład pakietu, warto więc z niego skorzystać.


Mycie podwozia to coroczny obowiązek każdego posiadacza samochodu. Zlekceważenie tego zadania prowadzi do rdzewienia elementów stalowych, a w konsekwencji do licznych dziur, których naprawienie sporo kosztuje. Nie wspominając o już estetyce. Możesz tego uniknąć, jeśli będziesz konsekwentny i co jakiś czas sam dokonasz samodzielnego czyszczenia. W ten sposób na bieżąco usuniesz większość zabrudzeń. Co jakiś czas wystarczy odwiedzić wtedy myjnię automatyczną. Nic jednak nie zastąpi ręcznego mycia i należy o tym pamiętać.

 

WYSZUKAJ NA MAPIE

MIASTA W POBLIŻU

Nasze porady

Mycie podwozia po zimie

Mycie podwozia po zimie

Zima to najbardziej obciążająca samochód pora roku. Wtedy najcześciej występują usterki związane z elektryką i uruchamianiem samochodu, a wpływ na to mają niekorzystne warunki atmosferyczne....

więcej

Kia Ceed (I, II, III) - Cena wymiany rozrządu

Kia Ceed (I, II, III) - Cena wymiany rozrządu

Kia Ceed to auto kompaktowe segmentu C, które jest produkowane od 2006 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback i kombi. Głównymi konkurentami...

więcej

Nissan Note (I, II) - Cena wymiany rozrządu

Nissan Note (I, II) - Cena wymiany rozrządu

Nissan Note to auto klasy aut miejskich segmentu B, które jest produkowane od 2006 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan i hatchback. Głównymi...

więcej

Suzuki SX4 (I, II) - Cena wymiany rozrządu

Suzuki SX4 (I, II) - Cena wymiany rozrządu

Suzuki SX4 to auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 2006 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu crossover. Głównymi konkurentami...

więcej