Lakierowanie błotnika, cena

Średnia cena usługi: od 316,92 PLN do 456,54 PLN

Uszkodzony błotnik? Na pewno przyda się pomoc sprawdzonego lakiernika. Profesjonalny warsztat blacharsko-lakierniczy gwarantuje sprawną obsługę i brak niepożądanych efektów, czyli wtrąceń, cieni, czy oczek oleju. Naprawa uszkodzeń lakieru wymaga wprawy i precyzji – trzeba się na tym dobrze znać. Jeśli wiec twój błotnik wymaga malowania, pozostaw tę czynność specjaliście.


Najczęściej na wykonanie takiej usługi decydujemy się w wyniku uszkodzeń lakieru lub po kolizji. W przypadku elementów, które można bez problemu zdemontować, takich jak lusterka, czy przedni błotnik, nie ma z naprawą większego problemu. Wystarczy odłączyć je od reszty pojazdu i wykonać niezbędne czynności. Nieco inaczej sytuacja wygląda w przypadku części trudnych do odseparowania – wtedy lakierowanie wykonuje się bezpośrednio na pojeździe. Szkopuł tkwi w tym, żeby zabezpieczyć sąsiadujące z nimi fragmenty karoserii i szyby przy pomocy specjalnej folii oraz taśmy samoprzylepnej (ale takiej, która nie zostawia kleju po oderwaniu). Dzięki temu nie uszkodzisz nic, a ponadto będziesz miał o wiele mniej sprzątania na końcu.

Jak wygląda lakierowanie samochodu? Aby w ogóle przystąpić do tego procesu, należy pozbyć się najpierw warstwy starego lakieru, czego dokonuje się z użyciem papieru ściernego. W przypadku uszkodzonego podkładu, należy go tak samo zeszlifować. Po tym zabiegu myjemy i odtłuszczamy powierzchnię. Teraz można już nałożyć podkład – powinien być jak najlepszy, wraz z właściwościami antykorozyjnymi i izolacyjnymi. Czekamy do całkowitego wyschnięcia, po czym należy jeszcze raz całość wygłaszamy. I w końcu przychodzi moment na nałożenie lakieru bazowego – dla pewności dobrze jest nałożyć go na małym fragmencie powierzchni, by porównać kolor z resztą karoserii. Jeśli wszystko jest w porządku, przystępujemy do malowania. Po wyschnięciu nakładamy lakier bezbarwny i znowu czekamy. Na końcu wystarczy przy pomocy pasty polerskiej wykończyć zabieg, aby osiągnąć estetyczny wygląd i pozbyć się wtrąceń w lakierze.

W przypadku błotnika z reguły mamy ułatwione zadanie, ponieważ jest to element, który bez trudu można zdemontować. Bardzo często ulega on uszkodzeniom mechanicznym, w wyniku czego lakier potrafi odpryskiwać. W przypadku wgnieceń, konieczne jest ich wyklepanie w pierwszej kolejności, do czego potrzeba wyczucia – inaczej blacha pognie się jeszcze bardziej.. Przy szlifowaniu nie wykonujemy ruchów kolistych, tylko na przemian poziome i pionowe, co pomaga usunąć rysy. Później proces jest analogiczny do opisanego wyżej.

Na rynku istnieje wiele typów lakieru, a także metod ich nakładania. Dla amatora takich zabiegów może to być więc nie lada wyzwaniem. Żeby uniknąć uchybień i niezadowalającego efektu końcowego, lepiej postawić na profesjonalny serwis blacharsko-lakierniczy, gdzie kolor zostanie dobrany odpowiednio, a cały proces wykonany prawidłowo. W takich kwestiach nie warto ryzykować.

WYSZUKAJ NA MAPIE

Nasze porady

Peugeot 307 II - Cena wymiany rozrządu

Peugeot 307 II - Cena wymiany rozrządu

 Drugą generację Peugeota 307 produkowano w latach 2005 – 2012. Samochód należy do segmentu C, czyli niskiej klasy średniej. Auto uzyskało tytuł Samochodu Roku 2002. Wygląd nadwozia 307 II...

więcej

Skoda Superb (I, II, III) - Cena wymiany rozrządu

Skoda Superb (I, II, III) - Cena wymiany rozrządu

Skoda Superb to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2001 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu liftback i kombi. Głównymi...

więcej

Peugeot 206 - Cena wymiany rozrządu

Peugeot 206 - Cena wymiany rozrządu

 W 2001 roku rozpoczęto produkcję pierwszej generacji Peugeota 307, auta należącego do segmentu C (niska klasa średnia). Pojazd szybko zdobył dobrą opinie i w ten sposób otrzymał nagrodę...

więcej

 Jak prawidłowo dbać o lakier samochodowy?

Jak prawidłowo dbać o lakier samochodowy?

Wyjeżdżając z salonu nowym samochodem cieszymy się nie tylko z jego wyposażenia i komfortu jazdy, ale także z pięknie błyszczącego lakieru. Jeżeli chcemy, by zachował jak najdłużej swój wygląd,...

więcej