Średnia cena usługi: od 363,22 PLN do 851,11 PLN
Czym jest filtr cząstek stałych?
Jest to filtr montowany w silnikach diesla, który ma za zadanie oczyszczać gazy spalinowe z cząstek sadzy. Wprowadzenie filtru DPF pozwoliło wyeliminować emisję czarnego dymu wydzielajacego się z rury wydechowej. Jest to zatem element odpowiedzialny za zmniejszanie emisji szkodliwych substancji zawartych w spalinach.
Co niszczy filtry DPF?
Podczas eksploatacji auta, głównie jeżdżąc tylko po mieście, kanaliki wkładu filtracyjnego zapychają się tym, co się nie dopaliło. Duże znaczenie ma także stosowanie odpowiednich olejów silnikowych. Wpływ na zapychanie się filtra ma również jazda z niedrożnym filtrem powietrza czy tankowanie paliwa o niskiej jakości.
Regeneracja, wypalanie, czyszczenie filtra DPF
Regeneracja filtra cząstek stałych ma na celu przywrócenie pełnej funkcjonalności oraz przepustowości filtra. Proces ten ma spowodować że filtr DPF zostanie oczyszczony z sadzy a także wielu innych zalegających w nim popiołów i osadów. Filtr cząstek stałych nie może zostać zregenerowany tylko wtedy gdy jest uszkodzony mechanicznie. Jeśli filtr DPF jest całkowicie zniszczony, wymieniany zostaje wkład filtra na fabrycznie nowy.
Jakie są objawy zużycia amortyzatorów? Jak wydłużyć ich żywotność? Czym grozi jazda autem, w którym są one skrajnie wyeksploatowane? Ile kosztuje wymiana amortyzatorów w największych...
Choroba lokomocyjna powoduje, że podróż samochodem zamienia się w koszmar i znacznie się wydłuża. Na czym polega? Co wywołuje jej objawy, a co im zapobiega? Podpowiadamy jak jej skutecznie...
Żywotność zawieszenia pneumatycznego przewidziana jest na 10 lat lub na przebieg około 200 000 km. Jednak długość eksploatacji jest w dużej mierze uzależniona od jakości dróg na jakich użytkowane...
Przy coraz większych upałach klimatyzacji w samochodach to absolutna konieczność. Ta przydaje się również w trakcie zimy czy jesienią, aby skutecznie pozbyć się zaparowanych szyb. Jak serwisować...