Audi A5 I - Cena wymiany klocków hamulcowych

Wymiana klocków hamulcowych to jeden z najpopularniejszych elementów obsługi eksploatacyjnej. Klocki hamulcowe zużywają się szybciej od tarczy hamulcowej, dlatego wymiana samych klocków hamulcowych może przypaść 2-3 razy na jedną wymianę tarcz hamulcowych. Szybkość zużycia klocków hamulcowych zależy od stylu jazdy kierowcy oraz ukształtowania terenu i rodzaju dróg na jakich auto jest używane.

Ile kosztuje wymiana klocków hamulcowych?

Cena wymiany klocków hamulcowych w Audi A5 I wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach dla przedniej osi przedstawiono poniżej.

Paliwo
 
Silnik
 
Przednia oś 
Najtańsze

Rekomendowane

Premium Średni koszt +
wymiana
Benzyna
 
1.8 TFSI 170KM 125kW

 

 

 

 

 

176 PLN

 

 

372 PLN

 

 

597 PLN

 

 

456 PLN

2.0 TFSI 180KM 132kW
2.0 TFSI 211KM 155kW
2.0 TFSI 225KM 165kW
3.0 TFSI 333KM 245kW 413 PLN

 

467 PLN

497 PLN
4.2 354KM 260kW

 

 

372 PLN

 

 

 

456 PLN

Diesel 2.0 TDI 170KM 125kW

 

 

597 PLN

2.0 TDI 177KM 130kW
2.7 TDI 190KM 140kW
3.0 TDI 240KM 177kW

Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Audi A5 I dla tylnej osi przedstawiono poniżej.

Paliwo
 
Silnik
 
Tylna oś 
Najtańsze

Rekomendowane

Premium Średni koszt +
wymiana
Benzyna
 
1.8 TFSI 170KM 125kW

 

 

 

 

 

147 PLN

 

 

260 PLN

 

 

415 PLN

 

 

344 PLN

2.0 TFSI 180KM 132kW
2.0 TFSI 211KM 155kW
2.0 TFSI 225KM 165kW
3.0 TFSI 333KM 245kW 278 PLN

 

406 PLN

362 PLN
4.2 354KM 260kW

 

 

 

260 PLN

 

 

 

344 PLN

Diesel 2.0 TDI 170KM 125kW

 

 

415 PLN

2.0 TDI 177KM 130kW
2.7 TDI 190KM 140kW
3.0 TDI 240KM 177kW
 

Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.

Ile trwa wymiana klocków hamulcowych?

Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Audi A5 I wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 50 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Audi A5 I - Cena wymiany klocków hamulcowych

Audi A5 I generacji można porównać do Audi A4 w nadwoziu coupe i liftback. Jego produkcja rozpoczęła się w 2007 i trwała do 2016, przechodząc facelifting w 2011 roku. W ofercie znalazło się 11 silnikow benzynowych o mocach od 144KM do 450KM oraz 11 silników diesla od 136KM do 245KM.

Kiedy wymienić klocki hamulcowe?

Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. Piszczące hamulce to również sygnał, że pora na serwis układu hamulcowego. Niektóre klocki hamulcowe posiadają wbudowane blaszki, które po osiągnięciu minimalnej grubości okładziny zaczynają trzeć o tarczę generując pisk. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania.

Co ile wymieniać klocki hamulcowe?

Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.

 

 



Przeczytaj także

Audi A5 I - Cena wymiany płynu hamulcowego

Audi A5 I - Cena wymiany płynu hamulcowego

 Audi A5 I generacji można porównać do Audi A4 w nadwoziu coupe i liftback. Jego produkcja rozpoczęła się w 2007 i trwała do 2016, przechodząc facelifting w 2011 roku. W ofercie znalazło się 11 silnikow benzynowych o mocach od 144KM do 450KM oraz 11 silników diesla od 136KM do 245KM.

więcej

Audi A5 I - Cena wymiany filtra kabinowego

Audi A5 I - Cena wymiany filtra kabinowego

 Audi A5 I generacji można porównać do Audi A4 w nadwoziu coupe i liftback. Jego produkcja rozpoczęła się w 2007 i trwała do 2016, przechodząc facelifting w 2011 roku. W ofercie znalazło się 11 silnikow benzynowych o mocach od 144KM do 450KM oraz 11 silników diesla od 136KM do 245KM.

więcej

Audi A5 I - Cena wymiany płynu chłodniczego

Audi A5 I - Cena wymiany płynu chłodniczego

Audi A5 I generacji można porównać do Audi A4 w nadwoziu coupe i liftback. Jego produkcja rozpoczęła się w 2007 i trwała do 2016, przechodząc facelifting w 2011 roku. W ofercie znalazło się 11 silnikow benzynowych o mocach od 144KM do 450KM oraz 11 silników diesla od 136KM do 245KM.

więcej

Audi A5 I - Cena serwisu klimatyzacji

Audi A5 I - Cena serwisu klimatyzacji

 Audi A5 I generacji można porównać do Audi A4 w nadwoziu coupe i liftback. Jego produkcja rozpoczęła się w 2007 i trwała do 2016, przechodząc facelifting w 2011 roku. W ofercie znalazło się 11 silnikow benzynowych o mocach od 144KM do 450KM oraz 11 silników diesla od 136KM do 245KM.

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę