Kobieta u mechanika samochodowego

Każde odwiedziny warsztatu samochodowego to dla większości pań duży stres. Poza pewnymi wyjątkami, z reguły wszystkie mamy problem z rozróżnieniem poszczególnych części naszego auta. Nic w tym dziwnego, szczegółowa wiedza na ten temat to domena mężczyzn. Podczas wizyt u mechanika często całkowicie mu zawierzamy, co czasem bywa wykorzystywane. Jak więc temu zapobiec?

Kiedy należy udać się do warsztatu?

Wizyta w zakładzie mechanika samochodowego czeka nas najczęściej w dwóch przypadkach: kiedy coś niespodziewanie się zepsuje lub gdy auto ulegnie stłuczce. W pierwszym przypadku zazwyczaj szwankuje nam elektryka oraz silnik, przyczyną awarii pojazdu bardzo często są również opony. Pamiętajmy więc, aby mieć stan naszego samochodu pod kontrolą, robić regularnie przegląd techniczny i nie zapominać o zmianie opon w zależności od sezonu. Oczywiście ważne jest, by podczas jazdy nie szarżować (choć paniom raczej się to nie zdarza) i uważnie prowadzić nasz mobil. Najlepiej unikać jezdni w gorszym stanie – z dużą ilością dziur, ponieważ zawieszenie jest wówczas silnie narażone na uszkodzenia. Przy stanie polskich autostrad ciężko temu zapobiec, ale starajmy się omijać trudniejsze fragmenty na trasie.

Spokój naszą siłą

Jeśli już zdarzy nam się stłuczka postarajmy się nie panikować. Kobiety z natury są bardziej emocjonalne i często w takich przypadkach nie potrafią powstrzymać nerwów. Efektem tego bywają problemy w dogadaniu się z obsługującym nas mechanikiem. Będąc jeszcze wstrząśnięte tym co się nam przydarzyło, nie jesteśmy w stanie powiedzieć dokładnie jak doszło do wypadku. Mając w głowie sumy pieniędzy, które trzeba będzie poświęcić na naprawę, często wpadamy w stan bliski histerii, co nieuczciwy mechanik zechce wykorzystać. Zanim więc udamy się do warsztatu, warto ochłonąć i odetchnąć przy kubku herbaty, następnie rozważyć jaki zakład wybrać. Ten, do którego mamy najbliżej nie zawsze okazuje się najlepszym rozwiązaniem. Możemy zajrzeć do rankingu warsztatów, który znajdziemy na tej stronie i zdecydować się na najbardziej dla nas odpowiedni, czyli posiadający doświadczenie oraz specjalistyczny sprzęt.

Dobry mechanik to dobry doradca

Podczas rozmowy w serwisie nie spieszmy się. Dokładnie wypytajmy obsługującego nas mechanika o zakres naprawy, a także wstępny kosztorys (aby później cena nie była zaskoczeniem). Ważne jest, by zaznaczyć, że wszelkie dodatkowe usługi, które ewentualnie mogą wyniknąć w trakcie przeglądu, powinny być wcześniej skonsultowane. Wyznacznikiem godnego zaufania profesjonalisty jest to, że nie będzie nas próbował straszyć konsekwencjami rezygnacji z jakiejś uzupełniającej naprawy. Powinien raczej doradzić nam, co ewentualnie zrobić, aby uniknąć kolejnych problemów. Jeśli sugerowana cena wyda nam się zbyt wysoka, zawsze możemy skonsultować się z innym mechanikiem. Należy uważać, żeby nie zostać oszukaną. Nie zapominajmy również o gwarancji na nowe części do naszego auta. Dobrze jest również, gdy przy odbiorze auta serwisant zaproponuje nam zwrot starych części. Oczywiście nadmierna ostrożność i nieustanne zasypywanie pytaniami nie są wskazane, jednak warto pozostać czujną. Wówczas będziemy miały pewność, że zapłaciłyśmy za to, co zostało wykonane. Pamiętajmy, że nasz spokój jest najważniejszy.

Przeczytaj także

Skoda Octavia III benzyna - cena przeglądu okresowego dużego

Skoda Octavia III benzyna - cena przeglądu okresowego dużego

 Skoda Octavia III osadzona jest na płycie podłogowej wspólnej z VW Golfem, Audi A4 czy Seatem Leonem, zatem jest to auto kompaktowe. Trzecia generacja produkowana była w latach 2012-2020, zatem można ją kupić jeszcze z niewielkim przebiegiem. Nadwozia kombi i liftback wyposażane były w...

więcej

Peugeot 208 I - Cena wymiany rozrządu

Peugeot 208 I - Cena wymiany rozrządu

Peugeot 208 to auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 2012 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat Punto, Mazda 2, Opel Corsa, Renault Clio, SEAT Ibiza, Toyota Yaris i Volkswagen Polo....

więcej

Opel Astra G - Cena wymiany klocków hamulcowych

Opel Astra G - Cena wymiany klocków hamulcowych

 Opel Astra G oferowany był w nadwoziach coupe, cabrio, kombi, hatchback oraz sedan. Pojazd produkowano w latach 1998-2009. To jeden z najpopularniejszych modeli Opla, który w swojej ofercie silników benzynowych zaprezentował aż 17 możliwości do wyboru, gdzie silników diesla było dostępnych...

więcej

Audi A4 B8 - Cena wymiany filtra kabinowego

Audi A4 B8 - Cena wymiany filtra kabinowego

 Audi B8 jest kolejnym rozwinięciem swoich poprzedników, ponownie zwiększono rozmiar auta i dostosowano je do panujących trendów. Produkcja rozpoczęła się w 2007 roku, a zakończyła osiem lat później w roku 2015. Model B8 poddano liftingowi w 2012 roku. Oferowany był z silnikami benzynowymi...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę