Jak włączam klimatyzację to z jednej strony kabiny leci chłodne powietrze, a z drugiej ciepłe (bez schłodzenia). prosze o pomoc. pozdrawiam
Witam. Posiadam samochód marki Renault Scenic Megane rocznik 1998 i mam takie pytanie co może być powodem mocnych drgań przy dużej prędkości około 120 km/h ?
Witam, takie trzy pytania - pacjent Audi A3 8L 1,8 turbo 98 rok. 1) co jest potrzebne do wymiany płynu chłodniczego? Oczywiście sam płyn zdaje się 5 litrów? + woda destylowana też? coś jeszcze? 2) mam lekkie zapocenie na węzyku od wspomagania, to jest taki hydrauliczny wężyk, tutaj pod tym linkiem można to obejrzeć jak to wygląda: https://avatars.zapodaj.net/images/f53dddc068bb.jpg Pytanie czy można to wymienić? Pewnie w całości? Czy sam wężyk też da rade? Czy jak nie cieknie to zostawić w spokoju? 3) Ostatnie pytanie - być może dla bardziej wtajemniczonych - jeśli auto z tym silnikiem (20 V turbo 1,8 poj.) jest nieco słabsze na dole - tzn kiedyś lepiej się zbierał od dołu + przy zmianie biegów II na III albo III na IV przez chwilę jakby nie miał siły - może to być ten zawór turbiny tzw wastegate? Wymienia się go czy reguluje? On nie musi ciśnienia odpowiedniego dawać takie jakie podaje sterownik? Jak to wygląda?
Witam serdecznie. Nie wiem czy dokładnie chodzi tu o to żeby pisać w tym miejscu o problemach, ale zaryzykuję. A mianowicie borykam się od dłuższego czasu tj ok 6 miesięcy z moim autem Opel Insignia cosmo 2.0 cdti 160KM automat kombi. Chodzi o To, Ze wyczuwam problem tego typu, Ze podczas postoju kiedy przelaczam między P-R-D nieważne w jakiej kolejności słyszę dosyć głośne stukniecie w okolicy skrzyni i podczas jazdy kiedy puszczę pedały gazu jest to samo i kiedy wcisnę jest to samo, a ponadto przeciaga biegi (rzadko) ale sie zdarzy. Olej w skrzyni wymieniany i półosie z przegubami bo stwierdził mechanik, ze sa wybite. I dalej to samo. Zawieszenie dobre i nie ma luzów. Gdzie szukać problemu ? Bardzo bym prosił o pomoc.
Witam, mam problem ze Skodą Octavią - grupa VW silnik 1,8 turbo AGU, rocznik 99. Co jakiś czas na letnim lub ciepłym silniku auto nie odpala, kręci jak oszalały, natomiast nie chce zapalić. Po podpięciu komputera oprócz zaniżonego napięcia z uwagi na kręcenie rozrusznikiem występuje też błąd 16706 - Czujnik obrotów silnika/brak sygnału/ nie związany ze sprzętem/błąd sporadyczny. Rozumiem że chodzi o czujnik położenia wału? Czy da się go jakoś sprawdzić? I czy też tak jak w przypadku np. przepływomierza należy zakupić taki sam po nr? Czy to może w tym tkwić problem? ale dziwne że brak jakichkolwiek innych objawów, a sam problem z odpalaniem dzieje się na razie czasem ale na zasadzie "nie znasz dnia ani godziny" i auto nie odpala, mimo że w danym dniu jeździło wielokrotnie. Czy Bosch będzie najlepszym producentem tego czujnika? Czy Febi albo Delphi tez ujdzie?
Silnik mimo że benzynowy, pracuje jak diesla (hałas). Był wymieniany rozrząd, a teraz czytam że jest coś takiego jak wariator. Czy to przez niego ten hałas, jeżeli go nie wymieniałem?
Czy wyząbkowane opony przednie mogą powodować lekkie wibracje samochodu podczas jazdy w przedziale prędkości obrotowej w moim przypadku 1600-2300? Ale tylko przy wyższych biegach (większe prędkości)
Witam,mam problem ze spadkiem mocy w Peugeot 807. Podobno za mało płynu w układzie wydechowym w specjalnym zbiorniczku. Ten płyn czyści katalizator. Na konsoli świeci lampka i komputer wyświetla defekt wydechu. Co mam zrobić ?
Witam, podczas jazdy po przekroczeniu ok 100 km/h, jak zacząłem zwalniać to wskazówka prędkościomierza zaczęła spadać, po czym zatrzymała się przy ok 90 i podskakiwała lekko w góre, tak jak by coś blokowało ją i uniemożliwiało dalsze spadanie wraz z prędkością. W efekcie kolejne przyspieszenia doprowadziły do wskazywania prędkości np. 210 km/h podczas jazdy 130. Po kilku zmianach prędkości wskazówka zupełnie opadła na dół w pozycję poniżej zero. Podnosi się lekko podczas przyspieszania ale potem znowu opada poniżej zera, lub w ogóle się nie podnosi. Wiem, że w tych zegarach jest silniczek prędkościomierza, czy to właśnie on się uszkodził? Podobno popularna usterka w tym modelu (tak wyczytałem). Czy jednak to mógł być czujnik prędkości koło skrzyni biegów? Pozdrawiam
Czy od zepsutej turbiny może ciężko odpalać samochód?
Witam, w zbiorniczku wyrównawczym zauważyłem olej silnikowy. Pojechałem do mechanika a ten stwierdził, że uszczelka nie puściła i chłodniczka oleju też jest szczelna. Skoro dwa główne podejrzenia się nie sprawdziły, to co jeszcze można podejrzewać?
Miałem wyciek z chłodnicy - minimalny ale był. Nalałeś środka uszczelniającego do układu i od tego czasu nie działa mi ogrzewanie w samochodzie. W ogóle nie reaguje na ustawienie temperatury. Co się stało?
Muszę kupić piastę z łożyskami do wymiany. Firmę SKF znam z widzenia, ale znalazłem jeszcze do Skody piastę firmy FAG. Którą z nich polecacie, jak to jest z tym FAGiem? Dziękuję za informacje.
Witam, chcę wymienić filtr kabinowy, ale nie wiem którą stroną go włożyć. Czy ma to znaczenie? Z obu wygląda podobnie. Zamówiłem jakiś tani filtr i nic nie jest napisane czy strzałki też brak.
Pytanie teoretyczne, czy każdy silnik czeka wymiana uszczelki pod głowicą prędzej czy później? Czy trzeba ku temu “specjalnie” traktować samochód i się doprosić takiej naprawy?
Oddałem samochód do płukania nagrzewnicy ponieważ był brak ogrzewania kabiny i mechanik odkrył olej w układzie. Nagrzewnica po płukaniu teraz grzeje przez jakiś czas a potem temperatura spada i wieje chłodne powietrze. I tak co odpalenie samochodu. W czym może być problem?
Z nawiewów cały czas leci maksymalnie gorące powietrze. Włączenie klimatyzacji czy inne regulacje nic nie dają. Co się stało?
Witam samochód - VW Golf silnik 1,8L rok 99, mam taki problem z climatronikiem, że latem podczas pracy na klimie gdy ustawi się temperaturę "LO" czyli najniższa wartość oczywiście dmucha mroźnym powietrzem ale przy zmianie na 18..19 czy 20 stopni nadal leci zimne powietrze, praktycznie bez zmian. Z kolei zimą ustawiamy temperaturę np na 26 st, zaczyna robić się gorąco dmucha gorące powietrze, po czym nie reaguje kompletnie na zmianę temperatury i można zejść do 20 st a i tak dmucha gorącym powietrzem. Co ciekawe po jeździe np godzinnej autem przy tych 26 stopniach nagle zaczyna lecieć letnie powietrze już nie takie gorące i żeby znowu grzało konkretnie trzeba ustawić na "HI" czyli najwyższą wartość. Takie jakieś fiksacje ma to urządzenie i nie wiem jaki jest problem. Termostat wymieniony, ładnie zwiększa się temperatura, silnik się nie przegrzewa, chodzi równo, nie wiem czy coś "padło" w tym urządzeniu? Pozdrawiam!
Podczas hamowania silnikiem czuć wyraźne drgania na drążku zmiany biegów podczas hamowania na 3 biegu. Co może być przyczyną?
Witam jakoś tak zaprojektowali tego qashqaia że klapa bagażnika bardzo nisko się otwiera. Podczas wyciągania zakupów łatwo uderzyć głową. Czy jest szansa, na zamocowanie tam jakiś dłuższych siłowników i klapa podniesie się wyżej? Ktoś przerabiał w swoim warsztacie? Pozdrawiam
ul.Faszynowa 8
61-361 Poznań