POWRÓT

Problem Passat

Dzień Dobry,
Mój problem dotyczy VW Passata B5 FL z 2001 r. Silnik 1984 cm³ (115 KM) z 3 letnią instalacją gazową firmy STAG (po pełnym serwisie). Problem z autem mam od samego początku od zakupu auta, ale z racji przypadłości trudno było to zauważyć od razu, ale do przechodząc do konkretów, autko kręci i odpala normalnie za pierwszym razem po dosłownie sekundzie, nie ma żadnych drgań "budą" ani silnikiem, po odpaleniu jadę około 60 km w jedną stronę do pracy czasem gdzieś jeszcze zahaczę i zero niepokojących objawów podczas jazdy (zima, lato /mróz, upał), wszystko ok, przyśpiesza normalnie, nie muli się, "bajka", spalanie w normie, ale problem zaczyna się po przejechaniu 100/130 km (sprawdzałem wielokrotnie w różnych warunkach min 100 max 130 km) lub po około godzinie jazdy po mieście (bez wyłączania silnika) i po zatrzymaniu np. na pierwszych lepszych światłach, lub przepuszczając kogoś na pasach itd. wtedy autko dostaje "świra" podczas jazdy jest ok, płynie redukcja biegów bez problemów, dynamika też, ale ruszenie samochodem po całkowitym zatrzymaniu nawet po kilku sekundach jest mistrzostwem świata, auto zachowuje się tak jakby za moment silnik miał wyjść z komory i iść swoją drogą, podczas puszczania sprzęgła i ruszania na pierwszym biegu cały samochód wpada w niesamowite wibracje a silnik zachowuje się jakby do karoserii był przykręcony jedną śróbą, jak się uda już ruszyć co jest masakryczne trudne, żeby nie zgasł wszystko wraca do normy, do kolejnego zatrzymania i kolejnej próby ruszenia, wszystko się powtarza do momentu wyłączenia silnika i postoju minimum 3 do 4 godzin. Odwiedziłem już nie małą ilość mechaników nikt nic nie wie nikt nie jest w stanie pomóc bo nie ma czasu na jazdę w tą i tamtą po 100 km. W aucie cały czas wyskakuje Check engine po zaczytaniu błędów raz wyskakuje bo za uboga mieszanka, raz czujnik temperatury, raz usterka klimatyzacji, innych nie było, te same się powtarzają, po skasowaniu dwa do trzech dni jest spokój i check się nie pali ale autko i tak wariuje bez względu na jego wyświetlanie. Wymieniłem dwa razy w ciągu tygodnia czujnik temperatury, dodatkowo wymieniłem przewody , wymieniłem świece, podpinałem u mechanika na próbę inną przepływkę, bawiło się kilku mechaników czujnikiem sterowania silnika, zero rezultatów. Wszystko dalej tak samo. Cóż zostało mi szukać dalej i błagać w tym miejscu o pomoc

Jeśli chcesz odpowiedzieć jako mechanik musisz się zalogować.

Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?

ZADAJ NOWE PYTANIE

INFO

7 tysięcy mechaników

Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.


Darmowa wiedza

Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.