Wykręcanie urwanych wtryskiwaczy

Masz urwany wtryskiwacz w silniku twojego auta? Jest to częsta usterka i niestety dość poważna. Nie poradzi sobie z nią niestety żaden laik. Warto zwrócić się do profesjonalnego mechanika, który za pomocą specjalnego sprzętu szybko usunie pozostałość wtrysku. Dowiedz się, przy pomocy jakich metod można poradzić sobie z takim problemem i ile to kosztuje.

wykręcanie urwanych wtryskiwaczy

Czy wiesz, jak działają wtryskiwacze? Zasada jest bardzo prosta: paliwo dopływa do niego pod wysokim ciśnieniem i dostaje się do zbiorniczka w końcówce rozpylacza. Jej otwór, znajdujący się w komorze spalania silnika jest zamknięty szczelnie przez końcówkę stożkową iglicy. Wzrastające ciśnienie paliwa powoduje podniesienie iglicy i w ten sposób paliwo zostaje wstrzyknięte to cylindra. Jak widać więc, ich działanie jest bardzo ważne, aby silnik mógł prawidłowo pracować.

Wtryskiwacze we współczesnych samochodach muszą podołać naprawdę sporym obciążeniom – w obliczu ciągle zwiększającej się mocy silników, wzrasta także ciśnienie wtrysku. Nic więc dziwnego, że częściej ulegają awariom. Sprawę pogarsza jeszcze dodatkowo jakość paliwa, która w Polsce nadal pozostawia wiele do życzenia. Wszystko to powoduje, że awaria wtryskiwaczy zdarza się nawet w nowych autach.

W przypadku nowych samochodów obowiązuje oczywiście naprawa gwarancyjna, więc nie ma się za bardzo czym przejmować. Gorzej, jeśli usunięcie usterki odbywa się już z budżetu właściciela pojazdu.

Dlaczego tak trudno jest wykręcić zepsute wtryskiwacze? Ich gniazda są dość długie, a do tego dochodzi jeszcze nagar i korozja, które blokują element. Gdy dojdzie do usterki pierścienia uszczelniającego wtryskiwacza, z cylindra wydostaje się mieszanina oleju napędowego, sadzy i spalin. Jeżeli dzieje się tak przez długi czas, szczelina między obudową wtryskiwacza a gniazdem głowicy wypełnia się właśnie twardym nagarem. Sprawa może się jeszcze bardziej pogorszyć, gdy dostanie się tam woda i dochodzi do korozji elektrochemicznej.

Wykręcanie wtryskiwaczy bywa trudnym i długotrwałym procesem, w trakcie którego łamią się narzędzia, sam wtryskiwacz, ale co gorsza, dochodzi też do uszkodzenia głowicy i pokrywy zaworów. Jak więc radzą sobie z takim problemem profesjonalne warsztaty? W serwisach wyspecjalizowanych fachowcy dysponują specjalnymi narzędziami o napędzie hydraulicznym, przy pomocy których są w stanie usunąć każdy wtryskiwacz. Koszt za jedną sztukę wynosi od 300 do 500zł. Cena w dużej mierze zależy od tego, czy urwany element wychodzi w całości, czy w kawałkach. Usługa kończy się na czyszczeniu i frezowaniu gniazda wtryskiwacza oraz wymianie gwintów. Po kilku godzinach samochód wraca do klienta.

Jak widać, wykręcenie uszkodzonego wtryskiwacza nie jest prostym zadaniem i wielu mechaników nie potrafi sobie z nim poradzić. Potrzebny jest do tego specjalistyczny sprzęt, którym nie każdy warsztat dysponuje. Warto więc postawić na profesjonalny serwis, wyposażony w nowoczesne urządzenia i mieć pewność wysokiej jakości obsługi.

WYSZUKAJ NA MAPIE

MIASTA W POBLIŻU

Nasze porady

Raport awaryjności Volksawagen Passat B3-B7

Raport awaryjności Volksawagen Passat B3-B7

Volkswagena Passata zna chyba każdy. Obiekt wielu kawałów, dowcipów i drwin. Model poddawany mniej lub bardziej profesjonalnym tunningom. Wół roboczy taksówkarzy, przedstawicieli handlowych, ale...

więcej

Czy mechanik zregeneruje silnik za 73 zł?

Czy mechanik zregeneruje silnik za 73 zł?

Dobry mechanik to zbawienie każdego kierowcy. Można mu zaufać zarówno pod względem fachowości wykonania naprawy jak i przy uczciwym rozliczeniu. Niestety naprawy związane z silnikiem lub skrzynią...

więcej

Co zrobić, gdy świeci się kontrolka kontroli trakcji TC?

Co zrobić, gdy świeci się kontrolka kontroli trakcji TC?

Jazda z uszkodzonym układem kontroli trakcji stwarza poważne zagrożenie, tym bardziej, że może być to powiązane z układem ABS. Zapalenie kontrolki kontroli trakcji może być spowodowane awarią...

więcej

Jak zabezpieczyć samochód na zimę?

Jak zabezpieczyć samochód na zimę?

Zima jest trudnym okresem dla samochodów, zwłaszcza tych parkowanych na zewnątrz. Negatywnie na poszczególne części auta wpływają niskie temperatury, opady śniegu, szron osadzający się na szybach...

więcej