Wykręcanie urwanych świec zapłonowych

Świece zapłonowe są niezwykle ważne dla prawidłowego funkcjonowania silnika benzynowego. Kiedy więc ulegną urwaniu, nie pozostaje nic innego, jak zwrócić się do dobrego fachowca, który bez większego wysiłku pozbędzie się problemu. Awarie świec zapłonowych są dość powszechne w przypadku diesla, mimo to nie należy brać się za ich wymianę. Z reguły kończy się to ich pęknięciem i mamy wtedy spory problem. Co robić w takiej sytuacji?

świece zapłonowe

Nie polecamy samodzielnej wymiany świec, ponieważ to właśnie takie zabawy w mechanika często prowadzą do ich urwania. Jeśli źle wykręcisz świecę, możesz złamać izolator ceramiczny, co stanowi spory problem. Jej wykręcenie w takiej sytuacji może być naprawdę trudne. Ważna jest też odpowiednia siła dokręcenia – zbyt mała uszkodzi głowicę, a zbyt duża doprowadzi do pęknięcia stożka świecy. Poza tym istnieje ryzyko uszkodzenia gwintu, co skończy się demontażem całej głowicy w warsztacie i sporymi kosztami.

Świece zapłonowe stanowią standardowe wyposażenie silnika, ponieważ to właśnie one powodują zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrze. Od świec zależy kondycja silnika, a w przypadku ich uszkodzenia dochodzi do nierównej pracy jednostki napędowej, większego spalania paliwa, a nawet niemożności odpalenia samochodu. Aby spełniać swoja funkcję, muszą więc być wytrzymałe na wszystkie obciążenia. Wytrzymałość świec w nowoczesnych autach osiąga imponujące wyniki około 100 tys. km. W standardowych przypadkach wymiany należy jednak dokonywać po przejechaniu 30 tys.

Czy należy samodzielnie wymieniać świece zapłonowe? Otóż nie, ponieważ nieumiejętnie przeprowadzana czynność może doprowadzić do urwania części świecy i wtedy nijak nie uda się nam wyciągnąć reszty. Co w takim przypadku? Nie zwlekaj i od razu dzwoń do sprawdzonego mechanika, który poradzi sobie z wykręceniem uszkodzonej świecy zapłonowej. Część warsztatów oferuje także opcję dojazdu do klienta, nie musisz się więc nigdzie ruszać ze swoim autem. A na przyszłość nie bierz się za samodzielną wymianę świec, jeśli nie chcesz mieć powtórki z rozrywki.

WYSZUKAJ NA MAPIE

MIASTA W POBLIŻU

Nasze porady

Peugeot 307 II - Cena wymiany rozrządu

Peugeot 307 II - Cena wymiany rozrządu

 Drugą generację Peugeota 307 produkowano w latach 2005 – 2012. Samochód należy do segmentu C, czyli niskiej klasy średniej. Auto uzyskało tytuł Samochodu Roku 2002. Wygląd nadwozia 307 II...

więcej

Peugeot 407 - Cena wymiany rozrządu

Peugeot 407 - Cena wymiany rozrządu

 Peugeot 407 to samochód osobowy klasy średniej. Produkcję pojazdu rozpoczęto w 2004 roku. Auto zdobyło w błyskawicznym tempie bardzo silną pozycję na rynku. W porównaniu do wcześniejszej...

więcej

Peugeot 307 I - Cena wymiany rozrządu

Peugeot 307 I - Cena wymiany rozrządu

 W 2001 roku rozpoczęto produkcję pierwszej generacji Peugeota 307, auta należącego do segmentu C (niska klasa średnia). Pojazd szybko zdobył dobrą opinie i w ten sposób otrzymał nagrodę...

więcej

Peugeot 206 - Cena wymiany rozrządu

Peugeot 206 - Cena wymiany rozrządu

 W 2001 roku rozpoczęto produkcję pierwszej generacji Peugeota 307, auta należącego do segmentu C (niska klasa średnia). Pojazd szybko zdobył dobrą opinie i w ten sposób otrzymał nagrodę...

więcej