Usunięcie filtra cząstek stałych DPF FAP, cena

Średnia cena usługi: od 601,26 PLN do 1.332,03 PLN

Twoje auto z silnikiem Diesla straciło moc i jeździsz w trybie awaryjnym? Wciąż wyświetla Ci się błąd filtra cząstek stałych, pomimo regeneracji lub czyszczenia? Być może warto pomyśleć o usunięciu filtrów DPF i FAP. Wielu posiadaczy aut z silnikiem wysokoprężnym skarży się na ogromne problemy z tym podzespołem, co uniemożliwia praktycznie normalne użytkowanie auta. Są zarówno zwolennicy, jak i przeciwnicy tego rozwiązania, warto więc poznać ich opinie i dopiero wtedy podjąć ostateczną decyzję.

usunięcie filtra cząstek stałych DPF FAP

Usuniecie filtra cząstek stałych od lat stanowi temat licznych dyskusji. Wiele osób wskazuje, że nie powinno się tego robić ze względu na ekologiczność rozwiązania. Niestety, podejście to nie do końca jest słuszne, ponieważ niesprawny filtr szkodzi środowisku o wiele bardziej, niż jego brak.

Filtr DPF/FAP montowany jest w większości nowych samochodów z silnikiem diesla, a jego zadaniem jest oczyszczanie spalin z cząstek sadzy. Znajduje się on w układzie wydechowym i mocno przypomina tłumik. W środku tego urządzenia znajduje się duża liczba tzw. ścianek, na których to właśnie osiadają cząstki sadzy.

Niestety, elementy te po pewnym czasie użytkowania zapychają się, a przez to tracą swoją skuteczność. Na desce rozdzielczej samochodu powinna pojawić się wtedy kontrolka sygnalizująca awarię tego układu, a silnik będzie powoli tracił moc. Producenci w celu zapobieżenia takim sytuacjom wprowadzili mechanizm samooczyszczenia filtra, który odbywa się poprzez wypalenie cząstek sadzy. Istnieją dwa sposoby wypalenia: poprzez specjalny tryb silnika lub dodanie do paliwa specjalnej cieczy. Pierwszy z nich opiera się na podwyższonych obrotach podczas pracy jednostki napędowej, przy zachowaniu prędkości nie większej, niż 80km/h - w efekcie zwiększa się emisja dwutlenku węgla, który powoduje wypalanie sadzy. Druga metoda opiera się na dodatkach do paliwa, które podwyższają temperaturę spalin i tym samym usuwają nagromadzone w filtru cząsteczki.

Warunkiem udanego przeprowadzenia takiej operacji jest przejechanie dystansu 20-30 km ze stałą prędkością. Jeśli kontrolka załączy się nam w trasie, to nie mamy właściwie czym się przejmować. Gorzej, gdy jesteśmy akurat w mieście – wtedy zastosowanie się do zaleceń takiego trybu wydaje się wręcz niemożliwe do zrealizowania. Filtr z czasem będzie się coraz bardziej zapychał, a silnik tracił swą moc. W ostateczności czeka nas wymiana filtra, a to koszt rzędu 8-10 tys. zł! Niestety, na tym wyliczanka się nie kończy, ponieważ zapchany filtr wpłynie negatywnie na układ paliwowy, co może się skończyć nawet zatarciem silnika.

Nic więc dziwnego, że coraz więcej osób decyduje się na usunięcie filtra, gdy zaczyna sprawiać problemu. Niestety, nie da się tego zrobić w warunkach garażowych, ponieważ urządzenie jest połączone z komputerem sterującym silnikiem. Koniecznością jest więc zastąpienie go specjalnym emulatorem lub wgranie nowego programu do komputera. Cena w przypadku obu rozwiązań, wraz z usunięciem filtra kosztuje około 1500-2000 zł.

WYSZUKAJ NA MAPIE

Nasze porady

Audi A4 B6 - Cena wymiany rozrządu

Audi A4 B6 - Cena wymiany rozrządu

Generacja B6 produkowana była w latach 2000 - 2006. Stylistyka nie zmieniła się znacząco, ale samochód upodobnił się do większego i bardziej prestiżowego modelu A6. Do dyspozycji było 12 silników...

więcej

Audi A4 B7 - Cena wymiany rozrządu

Audi A4 B7 - Cena wymiany rozrządu

  Generacja B7 to ponowne odmłodzenie sprawdzonego modelu Audi A4. Produkcja rozpoczęła się w 2004 roku i trwała 4 lata. Samochód wyposażano w silniki benzynowe o pojemnościach od 1.6 102KM...

więcej

Audi A4 B8 - Cena wymiany rozrządu

Audi A4 B8 - Cena wymiany rozrządu

  Audi B8 jest kolejnym rozwinięciem swoich poprzedników, ponownie zwiększono rozmiar auta i dostosowano je do panujących trendów. Produkcja rozpoczęła się w 2007 roku, a zakończyła osiem lat...

więcej

Audi A4 B5 - Cena wymiany rozrządu

Audi A4 B5 - Cena wymiany rozrządu

 Produkcję Audi A4 B5 rozpoczęto w 1994, a zakończono 7 lat później, w 2001 roku. W międzyczasie w 1998 roku auto poddano faceliftingowi, gdzie zmieniono wygląd nadwozia. Audi A4 B5 dostępne...

więcej