Usunięcie filtra cząstek stałych DPF FAP, cena

Średnia cena usługi: od 642,48 PLN do 1.359,98 PLN | sprawdź w okolicy

usunięcie filtra cząstek stałych DPF FAP

 Usunięcie filtra cząstek stałych DPF FAP, to nietypowa usługa z uwagi na jej niezgodność z prawem. Filtr DPF podlega różnym typom regeneracji, od pasywnej do wymuszonej komputerem serwisowym, jednak ma on też swoją granicę użyteczności. Uśredniając filtr DPF pozwoli na przejechanie 200 tys. km. Po tym czasie kupno nowego filtra cząstek stałych jest tak dużym wydatkiem, że kierowcy decydują się złamać prawo i wyciąć filtr DPF. Samo wycięcie nie rozwiązuje problemu, z uwagi na elektronikę sterującą silnikiem i filtrem, dlatego do skutecznego usunięcia DPF należy wprowadzić zmiany w sterowniku. Wycięcie filtra z układu wydechowego może nieznacznie zmniejszyć zużycie paliwa. Sam zabieg dla doświadczonego mechanika trwa kilka godzin w zależności od dostępu do układu wydechowego.

Twoje auto z silnikiem Diesla straciło moc i jeździsz w trybie awaryjnym? Wciąż wyświetla Ci się błąd filtra cząstek stałych, pomimo regeneracji lub czyszczenia? Być może warto pomyśleć o usunięciu filtrów DPF i FAP. Wielu posiadaczy aut z silnikiem wysokoprężnym skarży się na ogromne problemy z tym podzespołem, co uniemożliwia praktycznie normalne użytkowanie auta. Są zarówno zwolennicy, jak i przeciwnicy tego rozwiązania, warto więc poznać ich opinie i dopiero wtedy podjąć ostateczną decyzję.

usunięcie filtra cząstek stałych DPF FAP

Usuniecie filtra cząstek stałych od lat stanowi temat licznych dyskusji. Wiele osób wskazuje, że nie powinno się tego robić ze względu na ekologiczność rozwiązania. Niestety, podejście to nie do końca jest słuszne, ponieważ niesprawny filtr szkodzi środowisku o wiele bardziej, niż jego brak.

Filtr DPF/FAP montowany jest w większości nowych samochodów z silnikiem diesla, a jego zadaniem jest oczyszczanie spalin z cząstek sadzy. Znajduje się on w układzie wydechowym i mocno przypomina tłumik. W środku tego urządzenia znajduje się duża liczba tzw. ścianek, na których to właśnie osiadają cząstki sadzy.

Niestety, elementy te po pewnym czasie użytkowania zapychają się, a przez to tracą swoją skuteczność. Na desce rozdzielczej samochodu powinna pojawić się wtedy kontrolka sygnalizująca awarię tego układu, a silnik będzie powoli tracił moc. Producenci w celu zapobieżenia takim sytuacjom wprowadzili mechanizm samooczyszczenia filtra, który odbywa się poprzez wypalenie cząstek sadzy. Istnieją dwa sposoby wypalenia: poprzez specjalny tryb silnika lub dodanie do paliwa specjalnej cieczy. Pierwszy z nich opiera się na podwyższonych obrotach podczas pracy jednostki napędowej, przy zachowaniu prędkości nie większej, niż 80km/h - w efekcie zwiększa się emisja dwutlenku węgla, który powoduje wypalanie sadzy. Druga metoda opiera się na dodatkach do paliwa, które podwyższają temperaturę spalin i tym samym usuwają nagromadzone w filtru cząsteczki.

Warunkiem udanego przeprowadzenia takiej operacji jest przejechanie dystansu 20-30 km ze stałą prędkością. Jeśli kontrolka załączy się nam w trasie, to nie mamy właściwie czym się przejmować. Gorzej, gdy jesteśmy akurat w mieście – wtedy zastosowanie się do zaleceń takiego trybu wydaje się wręcz niemożliwe do zrealizowania. Filtr z czasem będzie się coraz bardziej zapychał, a silnik tracił swą moc. W ostateczności czeka nas wymiana filtra, a to koszt rzędu 8-10 tys. zł! Niestety, na tym wyliczanka się nie kończy, ponieważ zapchany filtr wpłynie negatywnie na układ paliwowy, co może się skończyć nawet zatarciem silnika.

Nic więc dziwnego, że coraz więcej osób decyduje się na usunięcie filtra, gdy zaczyna sprawiać problemu. Niestety, nie da się tego zrobić w warunkach garażowych, ponieważ urządzenie jest połączone z komputerem sterującym silnikiem. Koniecznością jest więc zastąpienie go specjalnym emulatorem lub wgranie nowego programu do komputera. Cena w przypadku obu rozwiązań, wraz z usunięciem filtra kosztuje około 1500-2000 zł.

WYSZUKAJ NA MAPIE

Nasze porady

Jak wykryć i naprawić usterkę dwumasowego koła zamachowego ?

Jak wykryć i naprawić usterkę dwumasowego koła zamachowego ?

Dwumasowe koło zamachowe jest jednym z ważniejszych elementów wyposażenia nowoczesnych samochodów. Wpływa na prawidłową pracę silnika oraz układu zmiany biegów. Warto, zatem wyjaśnić kilka kwestii...

więcej

Przewóz zwierząt w samochodzie

Przewóz zwierząt w samochodzie

Bardzo często wiele osób w okresie letnim lub też wiosennym decyduje się na wyjazd w celu odpoczynku. Warto pamiętać, iż taka weekendowa podróż niesie za sobą konieczność zabrania również do...

więcej

Jak korzystnie sprzedać auto?

Jak korzystnie sprzedać auto?

Handlarze samochodowi, aby ubić jak najlepszy interes, stosują szereg trików, które znacznie uatrakcyjniają ofertę. I bardzo często klienci łapią się na takie sztuczki, nie zdając sobie sprawy z...

więcej

Azot w oponach – czy warto?

Azot w oponach – czy warto?

Coraz więcej posiadaczy aut decyduje się wypełniać opony samochodu azotem, zamiast powietrzem atmosferycznym. Skąd taki pomysł? Zwolennicy rozwiązania twierdzą, że jest to opcja bezpieczniejsza,...

więcej