Samochodowe agregaty chłodnicze

Interesują Cię agregaty chłodnicze do samochodów ciężarowych? Chcesz kupić nowy lub używany sprzęt? A może naprawić ten, który już posiadasz? Zajrzyj na listę sprawdzonych warsztatów oferujących agregaty alternatorowe, z napędem od silnika pojazdu, elektryczne lub naczepowe. Dowiedz się, jak wybrać odpowiedni.

Agregaty chłodnicze wykorzystuje się przede wszystkim w samochodach z chłodnią, aby utrzymać odpowiednią temperaturę pomieszczenia. Rozwiązanie to stosuje się powszechnie przy przewozie żywności na większych dystansach – inaczej nie mogłoby ono przetrwać długotrwałej jazdy i zwyczajnie by się zepsuło. Agregat nie będzie jednak w stanie spełniać swego zadania bez odpowiedniej izolacji chłodni, czego dokonuje się z reguły przy pomocy styropianu. Agregaty są świetnie skonstruowane pod względem zasilania – gdy samochód jedzie, jest ono oparte na pracy silnika. Z kolei w przypadku postoju załącza się oddzielny akumulator – nie trzeba więc się martwić o przewożony towar.

Jak działają agregaty chłodnicze? Za pomocą parownika usuwane jest ciepłe powietrze znajdujące się w pomieszczeniu chłodniczym. Zassane powietrze miesza się z czynnikiem chłodzącym, a następnie jest przetłaczane do skraplacza, w którym oddaje ciepło i chłodzi silnik agregatu. Chłodne już powietrze dostaje się z powrotem do pomieszczenia, z którego zostało pobrane. Cykl ten odbywa się tak długo, aż w chłodni zostanie osiągnięta ustawiona wcześniej temperatura.

Samochodowe agregaty chłodnicze powinny być serwisowane przynajmniej raz w roku w profesjonalnym warsztacie. Co sprawdza się w trakcie takiej rutynowej kontroli? Przede wszystkim szczelność układu chłodniczego. Jeśli parametry nie są zadowalające, urządzenie nie bezie w stanie zapewnić odpowiedniej temperatury dla przewożonego towaru. Poza tym sprawdza się też wyposażenie zabezpieczające.

Jak wybrać odpowiedni agregat? Na co zwrócić uwagę przy zakupie? Jednym z najważniejszych czynników są koszty eksploatacji – nie kupuj urządzenia, które jest tańsze, jeśli jego użytkowanie będzie drogie. Będziesz żałował takiego wyboru już po krótkim czasie eksploatacji. Pod tym względem bardzo dobrą opcją są agregaty z elektrycznym napędem – nie dosyć, że ich praca wychodzi taniej, to o wiele rzadziej ulegają też usterkom. Dodatkowo zapewniają o wiele lepszą skuteczność chłodzenia, a są też bardziej przyjazne dla środowiska. Przed zakupem urządzenia powinieneś zastanawiać się nad jego przeznaczeniem. Przy przewozie żywności z reguły w grę wchodzą rozmaite towary, które wymagają różnych temperatur. Potrzebny będzie więc agregator, który sprosta tak różnym wymaganiom. Nie ma sensu więc na tym oszczędzać.

Ceny agregatów chłodniczych do samochodu nie są niskie i zaczynają się od kilku tysięcy złotych. Kupno takiego urządzenia jest więc sporym obciążeniem dla portfela. Przy przewozie żywności jest to jednak konieczność, dlatego należy stawiać na dobre jakościowo rozwiązania. Może i zapłacisz trochę więcej, ale z pewnością agregat będzie ci służył bezawaryjnie przez długi czas.

WYSZUKAJ NA MAPIE

MIASTA W POBLIŻU

Nasze porady

BMW Serii 5 E60 - Cena wymiany rozrządu

BMW Serii 5 E60 - Cena wymiany rozrządu

  Lata produkcji kolejnej serii 5 pod symbolem E60 przypadają na 2003-2010. Jest to odmłodzona wersja prestiżowej limuzyny BMW klasy średniej wyższej. Ponownie do oferty trafiły nadwozia...

więcej

BMW X3 F25 - Cena wymiany rozrządu

BMW X3 F25 - Cena wymiany rozrządu

  Generacja F25 produkowana była w latach 2010-2017. BMW X3 to pośredni model w gamie SUV pomiędzy mniejszym X1, a większym X5. Z racji zwiększenia rozmiarów samochodu, model upodobnił się do...

więcej

BMW X3 E83 - Cena wymiany rozrządu

BMW X3 E83 - Cena wymiany rozrządu

 Generacja E83 produkowana była w latach 2003-2010 przechodząc facelifting w 2006 roku. BMW X3 to pośredni model w gamie SUV pomiędzy mniejszym X1, a większym X5. W ofercie znalazło się 6...

więcej

BMW X1 I - Cena wymiany rozrządu

BMW X1 I - Cena wymiany rozrządu

 Nowy model X1 I produkowany był w latach 2009-2015. Kolejno na rynek trafił nowszy model X1 II generacji. Auto zakwalifikowano w segmencie SUV, to mniejszy od X3 i jeszcze większego X5...

więcej