Średnia cena usługi: od 363,22 PLN do 851,11 PLN
Czym jest filtr cząstek stałych?
Jest to filtr montowany w silnikach diesla, który ma za zadanie oczyszczać gazy spalinowe z cząstek sadzy. Wprowadzenie filtru DPF pozwoliło wyeliminować emisję czarnego dymu wydzielajacego się z rury wydechowej. Jest to zatem element odpowiedzialny za zmniejszanie emisji szkodliwych substancji zawartych w spalinach.
Co niszczy filtry DPF?
Podczas eksploatacji auta, głównie jeżdżąc tylko po mieście, kanaliki wkładu filtracyjnego zapychają się tym, co się nie dopaliło. Duże znaczenie ma także stosowanie odpowiednich olejów silnikowych. Wpływ na zapychanie się filtra ma również jazda z niedrożnym filtrem powietrza czy tankowanie paliwa o niskiej jakości.
Regeneracja, wypalanie, czyszczenie filtra DPF
Regeneracja filtra cząstek stałych ma na celu przywrócenie pełnej funkcjonalności oraz przepustowości filtra. Proces ten ma spowodować że filtr DPF zostanie oczyszczony z sadzy a także wielu innych zalegających w nim popiołów i osadów. Filtr cząstek stałych nie może zostać zregenerowany tylko wtedy gdy jest uszkodzony mechanicznie. Jeśli filtr DPF jest całkowicie zniszczony, wymieniany zostaje wkład filtra na fabrycznie nowy.
BMW Serii 3 to auto klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 1975 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstało już 7 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu coupe, hatback, liftback,...
BMW Serii 1 F20-21 to kontynuacja modelu E81-87 który odniósł duży sukces. Model urósł w porównaniu do poprzednika nie tylko na zewnątrz. Gama silników benzynowych liczy aż 14 jednostek oraz...
Produkcję BMW Serii 1 E81-87 rozpoczęto w 2004 roku. To najmniejszy model w ofercie BMW, który stał się najczęściej kupowanym pojazdem tej marki. Jego produkcja zakończyła się w 2013 roku. W...
Model E46 to czwarty samochód pojawiający się w ofercie BMW Serii 3. Jest następcą bardzo popularnego E36, a jego produkcja rozpoczęła się w 1998 roku. W 2001 roku model przeszedl...