« powrót

Sztuka komentowania opinii klientów

jak niwelować efekty negatywnych komentarzy Otrzymałeś negatywny komentarz? No cóż, zdarza się najlepszym. Myślisz, że nie da się nic zrobić? Poradzimy w jaki sposób zmienić wydźwięk negatywnego komentarza na pozytywny.

  1. Odpowiedz

    Najważniejsze, to odpowiedzieć na komentarz - opcję znajdziesz tuż pod komentarzem. Nigdy nie zostawiaj komentarza bez odpowiedzi. Taki komentarz to jasny sygnał, że sytuacja opisana w opinii wyglądała dokładnie tak, jak opisał ją klient. Dlatego odpowiadaj na każdy komentarz.

  2. Trzymaj się faktów

    Ustosunkuj się do wszytkich przedstawionych zarzutów. Opisz spokojnie, bez emocji swój punkt widzenia. Nie obrażaj klienta, to w niczym nie pomoże. Dla czytajacego opinię najważniejsze jest porównanie obu wersji: klienta i Twojej. Dlatego fakty, fakty i jeszcze raz fakty.

  3. Zaproponuj rabat

    Wiesz najlepiej jak różni są klienci. Czasem po prostu mają zły dzień, czasem nie przemyślą tego, co napiszą. Zaproponuj klientowi kontakt i wyjaśnienie sytuacji. Obiecaj mały rabat albo częściowy zwrot kosztów. Klient, który został w ten sposób udobruchany może się sam do nas zwrócić z prośbą o usunięcie komentarza.