Chiptuning Nysa - Sebastian Iżycki - HAZZAX

ul. Świętojańska 7, 48-303 Nysa

****** 5.9 (3 opinie)

O warsztacie

ul. Świętojańska 7, 48-303, Nysa

Poniedziałek od 09:00 do 18:00
Wtorek od 09:00 do 18:00
Środa od 09:00 do 18:00
Czwartek od 09:00 do 18:00
Piątek od 09:00 do 18:00
Sobota od 09:00 do 14:00

Gotówka

W przypadku, jeśli nie będziemy mogli odebrać, zostaniesz połączony z Doradcą Serwisowym DobryMechanik.pl, który umówi Cię na wizytę w naszym warsztacie.

* dzwoniąc pod wskazany numer warsztatu, Twój numer telefonu automatycznie zapisuje się w bazie danych portalu DobryMechanik.pl. Szczegółowe zasady przetwarzania Twojego numeru telefonu opisaliśmy w Polityce prywatności.

 

Chiptuning jest modyfikacją oprogramowania sterownika elektronicznego silnika. Nazwa „chip” pochodzi od układu pamięci. Modyfikacje oprogramowania w swoich początkach wiązały się z zabiegiem wymiany pamięci na inny zaprogramowany z poprawioną zawartością oryginału. Program przechowywany był w pamięciach, których kasowanie przeprowadzać można jedynie promieniami UVC. Nowsze sterowniki zamiast pamięci EPROM wykorzystują nośniki typu FLASH, pozwalające na ich wielokrotne programowanie. Często za pomocą złącza diagnostycznego. W najnowszych typach sterowników z rodziny EDC17 firmy Bosch, dane zapisane są w pamięci wewnętrznej mikrokontrolera. Chiptuning jest modyfikacją tablic danych pomiarowych służących do odczytu i kontroli parametrów, a także zarządzania elementami wykonawczymi. Z założenia parametry, na których bazuje sterownik są tak skonfigurowane, aby silnik był w stanie znieść określony czas eksploatacji niezgodnie z warunkami gwarancji. Co znaczy że są tak dobrane, by krótkotrwałe niesprawności oraz trudne warunki eksploatacyjne nie miały bezpośredniego wpływu na jego kondycję. Kolejną kwestią jest ekologia i coraz to wyżej stawiana poprzeczka co do zawartości gazów wydechowych. Progi fiskalne w zachodniej Europie w zależności od mocy pojazdów, wymuszają na producentach poszerzenie palety silników pod kątem mocy. Margines bezpieczeństwa, o którym mowa zwykle wynosi zależnie od sposobu zasilania powietrzem między 15% do nawet 40%. Te wszystkie ograniczenia zwykle stanowią furtkę do wykrzesania z silnika tego, czego nie chciała lub nie mogła fabryka.

 

W chiptuningu liczy się doświadczenie, zaplecze sprzętowe oraz merytoryczne. Praktyka, samozaparcie, zdolność logicznego myślenia i kojarzenia, w epoce corocznych nowości liczą się najbardziej.Obecna technika nie wybacza błędów. Stosowana niegdyś przez wielu metoda chybił trafił, „wszystko w górę o 10%” może nieść za sobą tragiczne w skutkach efekty. Zanim zdecydujecie się powierzyć swoje auto, pierwszej lepszej-tańszej w usługach osobie, dowiedzcie się czy ma ona pojęcie o tym co robi, czy bierze odpowiedzialność za efekty swojej pracy. Plaga amatorów szybkiego pieniądza, preferująca działanie p.t. „pakuję wsad, może pojedzie” niesie za sobą smutne żniwo unieruchomionych samochodów, jak i uszkodzonych sterowników. Wystrzegać się należy modyfikowanych wsadów nieznanego pochodzenia jak te np. dołączane często do interfejsów na allegro, które również znalazły swoje miejsce na portalach służących do wymiany i udostępniania plików.

 

Chiptuning nie musi być złem, jeśli zostanie wykonany rzetelnie, rękoma osoby o odpowiednim doświadczeniu w zawodzie.  

Więcej

Opinie (3)

Dodaj opinię
5.9 ******
Ocena wystawiona na podstawie 3 opinie.

Ogólne

******

Czas naprawy

******

Ceny usług

******

Jakość usług

******
  • S
    ******
    • czas naprawy

      ******
    • ceny usług

      ******
    • jakość usług

      ******

    Auto zostało poddane optymalizacji z 145KM oraz 218Nm na 190KM i 300NM, zostały również usunięte sondy i zrobiony mały bonusik delikatnego strzelania z wydechu co w połączeniu z charakterystycznym świstem turbo zmieniając blowoff'a uzyskaliśmy efekt przewyższający moje oczekiwania dodając do tego korzystną cenę czego nie można było doświadczyć u konkurencji.


    Audi A4 B6 2003

  • K
    ******
    • czas naprawy

      ******
    • ceny usług

      ******
    • jakość usług

      ******

    Zleciłem podniesienie mocy w BMW E46 330D , czytałem o tym zabiegu "chip tuning".
    Pojechałem zapytać o szczegóły do Hazzax Chiptuning Nysa. Pan Sebastian , zrobił diagnostykę samochodu ,podłączając auto do komputera, sprawdził turbinę , wtryski i jeszcze jakieś inne podzespoły na szynie CR. Następnie wjechał autem na hamownię podwoziową, nawet nie wiedziałem że w Nysie ktoś ma taką 4x4. Widać że warsztat doinwestowany, właściciel komunikatywny , wszystko wyjaśnił ,pokazał . Usługa wykonana w 45minut , w mojej ocenie bardzo profesjonalne podejście do klienta i swojej pracy.Wracając do domu nie mogłem uwierzyć że jadę swoim autem , przyrost 45 koni spowodował że auto stało się bardzo dynamiczne ,byłem w szoku !!. Wiem że w tym modelu można więcej , Pan Sebastian powiedział że zawsze mogę wrócić po "dokładkę".
    Pięknie dziękuje , gorąco polecam.
    Krzysiek


    bmw e46 330d eu4

  • w
    ******
    • czas naprawy

      ******
    • ceny usług

      ******
    • jakość usług

      ******

    Usunięcie filtra DPF i chiptuning w pakiecie. Usługa wykonana w jeden dzień. Co do jakości usługi to wszystko tak jak być powinno. Nawet spawy na filtrze są ładne, a Pan z wykształcenia jest informatykiem programistą i robi wszystko sam. Także można? Można :) Cena w porównaniu do Wrocławia czy Opola dużo niższa, a dysponuje tak samo profesjonalnym sprzętem i hamownią.


    BMW 535D

Nasze porady (1)

Witam. Jestem posiadaczem Mazdy 6 z 2004 roku z manualna skrzynia biegow i silnikiem 2.3 benzyna. Kilka dni temu pojawil sie problem...Rano po odpaleniu samochodu chcialem wbic wsteczny bieg, niestety nie moglem.. Z pozostalymi biegami bylo podobnie. Zgasilem auto. Sprobowalem wbic ktorys z biegow-bez problemu.. Zapalilem ponownie.. I nic z tego, znowu nie wxhodza biegi.. Kiedy auto yroche sie zagrzalo, udalo mi sie ruszyc. Przsz kilka kilometrow byl problem ze zmiana biegow. Ale potem wszystko wrocilo do normy.. Niestety po wyjsciu z pracy wieczorem, problem powrocil.. Wymienilem olej w skrzyni ale to nic nie dalo.. Czy macie Panstwo jakis pomysl co to moze byc? Dziekuje za pomoc. Krzysztof

Podobne warsztaty