Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
W tabeli poniżej znajduje się cennik wymiany tarcz i klocków. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych. Przy każdorazowej wymianie tarcz hamulcowych należy wymienić również klocki. Cennik uwzględnia najpopularniejsze warianty silnikowe w Mazda 6 II i III.
Mazda 6 II | ||||||
Paliwo |
Silnik |
Przednia oś | ||||
Średnia cena |
Średni koszt + |
|||||
Benzyna |
1.8 MZR 120KM 88kW |
546 PLN |
788 PLN |
|||
2.0 MZR 147KM 108kW | ||||||
2.0 MZR 155KM 114kW | ||||||
2.5 MZR 170KM 125kW | ||||||
Diesel |
2.0 MZR-CD 140KM 103kW | |||||
2.2 MZR-CD 163KM 120kW |
Mazda 6 III | |||||
Paliwo | Silnik | Przednia oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 SKYACTIV-G 146KM 107kW | 353 PLN (225) |
523 PLN | ||
2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW | 354 PLN (280) |
524 PLN | |||
2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW | 434 PLN (307) |
604 PLN | |||
Diesel |
2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 150KM 110kW | 353 PLN (226) |
523 PLN | ||
2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 175KM 129kW | 437 PLN (308) |
607 PLN | |||
2.2 Skyactiv-D 184KM 135kW | 438 PLN (320) |
608 PLN |
Ceny tarcz i klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Mazda 6 II i III dla tylnej osi przedstawiono poniżej. Cena w nawiasie dotyczy klocków hamulcowych.
Mazda 6 II | ||||||
Paliwo |
Silnik |
Tylna oś | ||||
Średnia cena |
Średni koszt + wymiana |
|||||
Benzyna |
1.8 MZR 120KM 88kW |
446 PLN |
694 PLN |
|||
2.0 MZR 147KM 108kW | ||||||
2.0 MZR 155KM 114kW | ||||||
2.5 MZR 170KM 125kW | ||||||
Diesel |
2.0 MZR-CD 140KM 103kW | |||||
2.2 MZR-CD 163KM 120kW |
Mazda 6 III | |||||
Paliwo | Silnik | Tylna oś | |||
Średnia cena | Średni koszt + wymiana |
||||
Benzyna |
2.0 SKYACTIV-G 146KM 107kW | 256 PLN (178) |
426 PLN | ||
2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW | 257 PLN (170) |
427 PLN | |||
2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW | 329 PLN (238) |
499 PLN | |||
Diesel |
2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 150KM 110kW | 258 PLN (178) |
428 PLN | ||
2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 175KM 129kW | 330 PLN (239) |
500 PLN | |||
2.2 Skyactiv-D 184KM 135kW | 329 PLN (255) |
499 PLN |
Cena wymiany tarcz hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje montaż tych samych tarcz hamulcowych bez względu na generowaną moc oraz procedura ich wymiany zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu.
Do wyboru kierowcy udostępniona została szeroka gama produktów, od tych ekonomicznych jak BRECK czy ABE, przez renomowanych w postaci TRW czy FERODO, kończąc na produktach premium jak np. ATE. W przypadku Mazda 6 II i III wymiana tarcz hamulcowych na przedniej osi trwa ok 70 minut. Po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych konieczny jest montaż nowych klocków. Cena usługi może się różnić w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.
Tarcze hamulcowe to element eksploatacyjny układu hamulcowego i tak samo jak klocki hamulcowe podlega okresowej wymianie. Przyjmuje się, że na jedną wymianę tarcz hamulcowych przypada wymiana 2-3 zestawów klocków hamulcowych, które zużywają się dużo szybciej. Na szybsze zużycie tarczy hamulcowych ma wpływ sposób jazdy oraz niewłaściwe zachowanie. Wjeżdżając w kałużę po gwałtownym hamowaniu narażamy tarczę na zdeformowanie spowodowane nagłym chłodzeniem rozgrzanego metalu. Tarcze nadające się do wymiany mogą bić podczas hamowania, co odczuwalne będzie na kole kierownicy, lub posiadać mogą duży rant wynikający z głębokiego zużycia. Przegrzane hamulce ujawnią się poprzez niebieskie odbarwienia na tarczy.
Mazda 6 to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2002 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan, liftback i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C5, Ford Mondeo, Honda Accord, Opel Insignia, Peugeot 508, Renault Talisman, Skoda Superb, Toyota Avensis i Volkswagen Passat. Mazda 6 pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.
Standardowo eksploatowane markowe tarcze hamulcowe powinny wytrzymać ok. 80 tys. km. Tarcze różnią się od siebie ceną oraz budową, gdzie wyróżnić można poza standardowymi takie jak nawiercane, nacinane, wentylowane czy sportowe ceramiczne. Do nowych tarcz hamulcowych nie wolno montować starych klocków hamulcowych. Warto pamiętać także, aby nie hamować gwałtownie zaraz po zamontowaniu nowego zestawu z uwagi na potrzebę dotarcia się elementów.
Mazda 6 I produkowana w latach 2002 - 2007. Zbudowany na platformie podłogwej G-platform ze współpracy z Fordem. W 2005 auto przeszło facelifting. W gamie silnikowej oferowano 4 jednostki benzynowe od 120KM do 166KM oraz 3 silnika diesla od 121KM do 143KM.
Mazda 6 I produkowana w latach 2002 - 2007. Zbudowany na platformie podłogwej G-platform ze współpracy z Fordem. W 2005 auto przeszło facelifting. W gamie silnikowej oferowano 4 jednostki benzynowe od 120KM do 166KM oraz 3 silnika diesla od 121KM do 143KM.
Mazda 6 I produkowana w latach 2002 - 2007. Zbudowany na platformie podłogwej G-platform ze współpracy z Fordem. W 2005 auto przeszło facelifting. W gamie silnikowej oferowano 4 jednostki benzynowe od 120KM do 166KM oraz 3 silnika diesla od 121KM do 143KM.
Mazda 6 II produkowana w latach 2007 - 2012. Zbudowany na platformie podłogowej G-platform ze współpracy z Fordem. W 2010 auto przeszło facelifting. W gamie silnikowej oferowano 4 jednostki benzynowe od 120KM do 170KM oraz 2 silnika diesla od 140KM do 163KM.