BMW Serii 5 (E60, F10) - Cena wymiany oleju silnikowego

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w BMW Serii 5 to średnio 428 zł. Szczegółowy cennik wymiany oleju przedstawiono poniżej. Warto przypomnieć, że olej silnikowy ma za zadanie smarować ruchome elementy silnika, oczyszczać go z opiłków powstających na skutek tarcia oraz odprowadzać wysoką temperaturę. Uszczelnia on także silnik od środka oraz chroni metalowe elementy przed korozją. Jako element eksploatacyjny, olej silnikowy ulega zużyciu i podlega okresowej wymianie.

Ile kosztuje wymiana oleju z filtrem w BMW Serii 5?

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach BMW Serii 5 E60 i F10 przedstawiono poniżej.

BMW Serii 5 E60
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja Średnia cena oleju Średnia cena filtra Średni koszt + wymiana
Benzyna
 
 
 
 
 
 
520 i 170KM 125kW 4,3 5W-30 200 PLN 26 PLN 306 PLN
525 i 192KM 141kW 6,5 5W-30 280 PLN 28 PLN 388 PLN
525 i 218KM 160kW 6,5 5W-30 280 PLN 35 PLN 395 PLN
530 i 231KM 170kW 6,5 5W-30 280 PLN 30 PLN 390 PLN
530 i 258KM 190kW 6,5 5W-30 280 PLN 39 PLN 399 PLN
545 i 333KM 245kW 8 5W-30 320 PLN 55 PLN 455 PLN
5.0 V10 507KM 373kW 9,3 5W-30 400 PLN 80 PLN 560 PLN
Diesel
 
 
 
 
520d 163KM 120kW 5,8  5W-30 240 PLN 48 PLN 368 PLN
520d 177KM 130kW 5,2 5W-30 240 PLN 52 PLN  372 PLN
530 d 218KM 160kW 7,7 5W-30 320 PLN 49 PLN  449 PLN
530 d 231KM 170kW 7,7 5W-30 320 PLN 59 PLN 459 PLN
535 d 272KM 200kW 8,5  5W-30 360 PLN 59 PLN 499 PLN

 

BMW Serii 5 F10
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 520i 184KM 135kW 5 5W-30 205 PLN 56 PLN 341 PLN
528i 245KM 180kW 5 5W-30 205 PLN 54 PLN 339 PLN
523i 204KM 150kW 6,5 5W-30 278 PLN 53 PLN 411 PLN
528i 258KM 190kW 6,5 5W-30 278 PLN 52 PLN 410 PLN
535i 306KM 225kW 6,5 5W-30 278 PLN 165 PLN 523 PLN
550i 407KM 299kW 8,5 5W-30 372 PLN 85 PLN 537 PLN
4.4 V8 560KM 412kW 8,5 5W-30 372 PLN 86 PLN 538 PLN
5.0 V10 507KM 373kW 9,9 10W-60 452 PLN 76 PLN 608 PLN
530i 272KM 200kW 6,5 5W-30 277 PLN 50 PLN 407 PLN
Diesel 518d 143KM 105kW 5,2 5W-30 213 PLN 64 PLN 357 PLN
518d 150KM 110kW 5,2 5W-30 213 PLN 75 PLN 368 PLN
520d 184KM 135kW 5,2 5W-30 213 PLN 64 PLN 357 PLN
520d Efficient Dynamics 184KM 135kW 5,2 5W-30 213 PLN 64 PLN 357 PLN
520d 190KM 140kW 5,2 5W-30 213 PLN 75 PLN 368 PLN
525d 218KM 160kW 5,2 5W-30 213 PLN 64 PLN 357 PLN
525d 204KM 150kW 7 5W-30 317 PLN 74 PLN 471 PLN
530d 245KM 180kW 7 5W-30 317 PLN 74 PLN 471 PLN
530d 258KM 190kW 7 5W-30 317 PLN 69 PLN 466 PLN
535d 299KM 220kW 7 5W-30 317 PLN 75 PLN 472 PLN
535d 300KM 221kW 7 5W-30 317 PLN 75 PLN 472 PLN
535d 313KM 230kW 7 5W-30 317 PLN 64 PLN 461 PLN
Hybryda ActiveHybrid 5 340KM 250kW 6,5 5W-30 278 PLN 51 PLN 409 PLN

Cena filtra oleju może różnić się w zależności od producenta, a wybierać można pośród takich marek jak: TOPRAN, KNECHT, MANN-FILTER, HERTH-BUSS, MEYLE, BOSCH, FILTRON, PURFLUX.

 

Ile trwa Wymiana oleju w BMW Serii 5?

Wymiana oleju silnikowego trwa zazwyczaj 30-60 minut i jest wyceniona na ok. 80 PLN. W niektórych silnikach pojemność miski olejowej przekracza 4 litry, dlatego konieczne jest kupienie większej ilości oleju. Cena za robociznę może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Co ile wymieniać olej silnikowy?

Interwały wymiany ustalane są przez producenta samochodu, jednak przyjmuje się, że jest to 15 tys. km. Dystans należy skrócić do 12 tyś. km. w przypadku eksploatowania samochodu w trudnych warunkach jakie panują np. w mieście czy górskich rejonach. Nie zawsze warto kierować się kolorem oleju, ponieważ w przypadku silnikow diesla, olej przybiera czarną barwę już po pierwszej jeździe. W przypadku silnika benzynowego, złoty kolor może utrzymać się bez problemu przez kilkaset i więcej kilometrów.

 BMW serii 5 E60 i F10 - Wymiana oleju

BMW Serii 5 to auto klasy wyższej segmentu E, który produkowany jest od 1972 do dzisiaj. Obecnie jest 7 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A6, Mercedes-Benz klasy E, Alfa Romeo 166 i Jaguar XF. BMW pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.

Jak często zmieniać olej silnikowy?

Jeżeli kierowca nie jest w stanie określić przebytych kilometrów, lub zwyczajnie jeździ bardzo rzadko to powinien dokonywać wymiany oleju co określony czas. Przyjęło się, że powinno się to odbyć przynajmniej raz w roku. Olej silnikowy sam w sobie ulega starzeniu już gdy opuści fabryczne opakowanie. Kontakt z powietrzem w silniku, zmiennymi temperaturami i metalowymi elementami zmniejsza jego zdolność m.in. do przenoszenia obciążenia.

Jaki typ oleju do silnika wybrać?

Praktyka mówi, że silnik swój żywot z reguły zaczyna od pracy z olejem syntetycznym. Wtedy jego szczelność i brak zużycia pozwala skorzystać z najbardziej wydajnego typu. Po pewnym przebiegu może okazać się konieczne przejście na olej półsyntetyczny. Jest on przy okazji tańszy i łagodniej wpływa na uszczelnienia. Do bardzo zmęczonych silników pod koniec ich żywota zaleca się zalewać olej mineralny. Dokładniej typy olejów scharakteryzowano w tabeli poniżej.

Typ Syntetyczny Półsyntetyczny Mineralny
Skład syntetyczna baza olejowa z dodatkami uszlachetniającymi 70% bazy mineralne, 30% dodatku syntetycznego  mieszanina płynnych węglowodorów oczyszczonych z wazeliny
Plusy najwyższa jakość, duża odporność na zmiany temperatur,  kompromis pomiędzy syntetycznym, a mineralnym, odporne na szybkie starzenie nie obciążają uszczelnień leciwych silników
Minusy zmniejszają moc silnika (nieodczuwalnie), wysoka cena,   trudniejsze odpalanie zimą w porównaniu do oleju syntetycznego szybki spadek wydajności i lepkości
Specyfikacja 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 5W-50 10W-40, 10W-60 15W-40, 15W-50

Poza typem oleju: minerany, półsyntetyczny czy syntetyczny, kierowca ma także wybór pod względem specyfikacji. Najczęściej widoczne opakowania opisane są 5W-30 i 10W-40. Jednak to nie jedyne oleje dostępne na rynku. Jakie jest zastosowanie danej specyfikacji?

Specyfikacja Temperatura pompowalności Zastosowanie
0W-20 -40°C łatwe uruchamianie zimą, do starych silników
5W-30 -35°C niska lepkość, z reguły stosowany jako pierwszy olej
10W-40 -30°C popularna, uniwersalna lepkość
15W-50 -25°C wysoka lepkość w ciepłych klimatach
20W-60 -20°C olej do silników sportowych

Czy warto stosować oleje longlife?

Coraz większa oszczędność i zmniejszanie ilości odpadów doprowadziły do wprowadzenia na rynek olejów longlife. Są to oleje, które w teorii mają podwoić przerwę pomiędzy kolejnymi przeglądami serwisowymi. Skoro większość nowoczesnych samochodów od kilku lat jeździ na olejach longlife, a ich żywotność uległa zdecydowanemu skróceniu w porównaniu do dawnych jednostek, to jest to dobry pomysł? Z praktyki wiemy, że nierzadko olej longlife w ciężko eksploatowanym silniku do czasu wymiany zdążył zmienić się w ciało stałe. Stosowanie olejów longlife to pozorna oszczędność, jednak może się okazać, że podlega on wymianie już przy 15 tyś. km, a nie rzekomych 30 tyś. km

 

 






Otrzymaj ranking sprawdzonych warsztatów

Przeczytaj także

BMW Serii 5 E39 - Cena wymiany klocków hamulcowych

BMW Serii 5 E39 - Cena wymiany klocków hamulcowych

 Produkcja BMW Serii 5 E39 rozpoczęła się w 1995 roku i trwała 9 lat. To kolejny pojazd w grupie premium należący do klasy wyższej średniej. Auto występowało w dwóch wersjach nadwozia: sedan i kombi. Topowa wersja określana została legendarnym znaczkiem M, a w ofercie znalazło się 13...

więcej

BMW Serii 5 (E60, F10) - Cena wymiany sprzęgła

BMW Serii 5 (E60, F10) - Cena wymiany sprzęgła

BMW Serii 5 to auto klasy wyższej segmentu E, który produkowany jest od 1972 do dzisiaj. Obecnie jest 7 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A6, Mercedes-Benz klasy E, Alfa Romeo 166 i Jaguar XF. BMW pojawia się z napędem spalinowym...

więcej

BMW Serii 5 E39 - Cena wymiany świec żarowych

BMW Serii 5 E39 - Cena wymiany świec żarowych

Produkcja BMW Serii 5 E39 rozpoczęła się w 1995 roku i trwała 9 lat. To kolejny pojazd w grupie premium należący do klasy wyższej średniej. Auto występowało w dwóch wersjach nadwozia: sedan i kombi. Topowa wersja określana została legendarnym znaczkiem M, a w ofercie znalazło się 13 silników...

więcej

BMW Serii 5 (E60, F10) - Cena wymiany klocków hamulcowych

BMW Serii 5 (E60, F10) - Cena wymiany klocków hamulcowych

BMW Serii 5 to auto klasy wyższej segmentu E, który produkowany jest od 1972 do dzisiaj. Obecnie jest 7 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A6, Mercedes-Benz klasy E, Alfa Romeo 166 i Jaguar XF. BMW pojawia się z napędem spalinowym...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę