Volkswagen Polo (V, VI) - Cena wymiany oleju silnikowego

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w Volkswagen Polo V i VI to średnio 307 zł. Szczegółowy cennik wymiany oleju przedstawiono poniżej. Warto przypomnieć, że olej silnikowy ma za zadanie smarować ruchome elementy silnika, oczyszczać go z opiłków powstających na skutek tarcia oraz odprowadzać wysoką temperaturę. Uszczelnia on także silnik od środka oraz chroni metalowe elementy przed korozją. Jako element eksploatacyjny, olej silnikowy ulega zużyciu i podlega okresowej wymianie.

Ile kosztuje wymiana oleju z filtrem w Volkswagen Polo?

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Volkswagena Polo V i VI przedstawiono poniżej.

Volkswagen Polo V
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.2 TSI BlueMotion Technology 90KM 66kW 3,6 5W-30 150 PLN 55 PLN 285 PLN
1.2 TSI 105KM 77kW 3,6 5W-30 150 PLN 58 PLN 288 PLN
1.4 85KM 63kW 3,2 5W-30 150 PLN 37 PLN 267 PLN
Diesel 1.2 TDI CR DPF 75KM 55kW 4,3 5W-30 150 PLN 36 PLN 266 PLN
1.6 TDI CR DPF 90KM 66kW 4,3 5W-30 150 PLN 34 PLN 264 PLN
1.6 TDI-CR DPF 105KM 77kW 4,3 5W-30 150 PLN 33 PLN 263 PLN

 

Volkswagen Polo VI
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.0 MPI 80KM 59kW 3,75 5W-30 188 PLN 35 PLN 303 PLN
1.0 TSI 95KM 70kW 4 5W-30 200 PLN 35 PLN 315 PLN
1.0 TSI 115KM 85kW 4 5W-30 200 PLN 35 PLN 315 PLN
1.5 TSI 150KM 110kW 4,3 5W-30 215 PLN 35 PLN 330 PLN
2.0 TSI 200KM 147kW 5,7 5W-30 285 PLN 38 PLN 403 PLN
Diesel 1.6 TDI 80KM 59kW 4,7 5W-30 235 PLN 42 PLN 357 PLN
1.6 TDI 95KM 70kW 4,7 5W-30 235 PLN 42 PLN 357 PLN

Cena filtra oleju może różnić się w zależności od producenta, a wybierać można pośród takich marek jak: TOPRAN, KNECHT, MANN-FILTER, HERTH-BUSS, MEYLE, BOSCH, FILTRON, PURFLUX.

 

Ile trwa wymiana oleju w Volkswagen Polo?

Wymiana oleju silnikowego trwa zazwyczaj 30-60 minut i jest wyceniona na ok. 80 PLN. W niektórych silnikach pojemność miski olejowej przekracza 4 litry, dlatego konieczne jest kupienie większej ilości oleju. Cena za robociznę może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Co ile wymieniać olej silnikowy?

Interwały wymiany ustalane są przez producenta samochodu, jednak przyjmuje się, że jest to 15 tys. km. Dystans należy skrócić do 12 tyś. km. w przypadku eksploatowania samochodu w trudnych warunkach jakie panują np. w mieście czy górskich rejonach. Nie zawsze warto kierować się kolorem oleju, ponieważ w przypadku silnikow diesla, olej przybiera czarną barwę już po pierwszej jeździe. W przypadku silnika benzynowego, złoty kolor może utrzymać się bez problemu przez kilkaset i więcej kilometrów.

 Volkswagen Polo V i VI - Wymiana oleju

Volkswagen Polo to auto klasy miejskiej segmentu B, który produkowany jest od 1975 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstało 6 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, kombi i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Fiesta, Hyundai i20, Opel Corsa, Peugeot 208, Toyota Yaris i Renault Clio. Volkswagen Polo pojawia się z napędem spalinowym benzynowym oraz diesla.

Jak często zmieniać olej silnikowy?

Jeżeli kierowca nie jest w stanie określić przebytych kilometrów, lub zwyczajnie jeździ bardzo rzadko to powinien dokonywać wymiany oleju co określony czas. Przyjęło się, że powinno się to odbyć przynajmniej raz w roku. Olej silnikowy sam w sobie ulega starzeniu już gdy opuści fabryczne opakowanie. Kontakt z powietrzem w silniku, zmiennymi temperaturami i metalowymi elementami zmniejsza jego zdolność m.in. do przenoszenia obciążenia.

Jaki typ oleju do silnika wybrać?

Praktyka mówi, że silnik swój żywot z reguły zaczyna od pracy z olejem syntetycznym. Wtedy jego szczelność i brak zużycia pozwala skorzystać z najbardziej wydajnego typu. Po pewnym przebiegu może okazać się konieczne przejście na olej półsyntetyczny. Jest on przy okazji tańszy i łagodniej wpływa na uszczelnienia. Do bardzo zmęczonych silników pod koniec ich żywota zaleca się zalewać olej mineralny. Dokładniej typy olejów scharakteryzowano w tabeli poniżej.

Typ Syntetyczny Półsyntetyczny Mineralny
Skład syntetyczna baza olejowa z dodatkami uszlachetniającymi 70% bazy mineralne, 30% dodatku syntetycznego  mieszanina płynnych węglowodorów oczyszczonych z wazeliny
Plusy najwyższa jakość, duża odporność na zmiany temperatur,  kompromis pomiędzy syntetycznym, a mineralnym, odporne na szybkie starzenie nie obciążają uszczelnień leciwych silników
Minusy zmniejszają moc silnika (nieodczuwalnie), wysoka cena,   trudniejsze odpalanie zimą w porównaniu do oleju syntetycznego szybki spadek wydajności i lepkości
Specyfikacja 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 5W-50 10W-40, 10W-60 15W-40, 15W-50

Poza typem oleju: minerany, półsyntetyczny czy syntetyczny, kierowca ma także wybór pod względem specyfikacji. Najczęściej widoczne opakowania opisane są 5W-30 i 10W-40. Jednak to nie jedyne oleje dostępne na rynku. Jakie jest zastosowanie danej specyfikacji?

Specyfikacja Temperatura pompowalności Zastosowanie
0W-20 -40°C łatwe uruchamianie zimą, do starych silników
5W-30 -35°C niska lepkość, z reguły stosowany jako pierwszy olej
10W-40 -30°C popularna, uniwersalna lepkość
15W-50 -25°C wysoka lepkość w ciepłych klimatach
20W-60 -20°C olej do silników sportowych

Czy warto stosować oleje longlife?

Coraz większa oszczędność i zmniejszanie ilości odpadów doprowadziły do wprowadzenia na rynek olejów longlife. Są to oleje, które w teorii mają podwoić przerwę pomiędzy kolejnymi przeglądami serwisowymi. Skoro większość nowoczesnych samochodów od kilku lat jeździ na olejach longlife, a ich żywotność uległa zdecydowanemu skróceniu w porównaniu do dawnych jednostek, to jest to dobry pomysł? Z praktyki wiemy, że nierzadko olej longlife w ciężko eksploatowanym silniku do czasu wymiany zdążył zmienić się w ciało stałe. Stosowanie olejów longlife to pozorna oszczędność, jednak może się okazać, że podlega on wymianie już przy 15 tyś. km, a nie rzekomych 30 tyś. km

 

 



Przeczytaj także

Volkswagen Polo (III, IV, V, VI) - cena wymiany tarcz hamulcowych

Volkswagen Polo (III, IV, V, VI) - cena wymiany tarcz hamulcowych

Volkswagen Polo to auto klasy miejskiej segmentu B, który produkowany jest od 1975 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstało 6 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, kombi i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Fiesta, Hyundai i20, Opel Corsa, Peugeot 208, Toyota Yaris i...

więcej

Volkswagen Polo V - Cena wymiany płynu chłodniczego

Volkswagen Polo V - Cena wymiany płynu chłodniczego

Volkswagen Polo V to niemal najnowszy model małego miejskiego auta tego koncernu. Produkcję rozpoczęto w 2009 roku, a zakończono po ośmiu latach, w roku 2017. VW Polo V generacji w 2010 roku zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku oraz Światowego Samochodu Roku. W ofercie było 11 silników...

więcej

Volkswagen Polo V - Cena wymiany świec zapłonowych

Volkswagen Polo V - Cena wymiany świec zapłonowych

Volkswagen Polo V to niemal najnowszy model małego miejskiego auta tego koncernu. Produkcję rozpoczęto w 2009 roku, a zakończono po ośmiu latach, w roku 2017. VW Polo V generacji w 2010 roku zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku oraz Światowego Samochodu Roku. W ofercie było 11 silników...

więcej

Volkswagen Polo (V, VI) - Cena wymiany rozrządu

Volkswagen Polo (V, VI) - Cena wymiany rozrządu

Volkswagen Polo to auto klasy miejskiej segmentu B, który produkowany jest od 1975 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstało 6 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, kombi i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Fiesta, Hyundai i20, Opel Corsa, Peugeot 208, Toyota Yaris i...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę