Cena wymiany łańcucha rozrządu w Volkswagenie Golfie VI 1.4 TSI 122KM

Ile trwa wymiana paska rozrządu w Volkswagenie Golfie VI 1.4 TSI 122 KM?

Łańcuch rozrządu w teorii jest bezobsługowy i nie podlega wymianie. Praktycznie może dojść do jego rozciągnięcia lub zerwania, a w przypadku Volkswagena Golfa VI 1.4 TSI montowano fabrycznie wadliwy układ rozrządu. Problemem jest zbyt mała ilość zębów na kołach zębatych. Z uwagi na konieczność demontażu miski olejowej i przeprowadzenia wszystkich procesów towarzyszących wymianie łańcucha, czas potrzebny na wykonanie całej wymiany określono na ok. 3 godziny. Cena jaką może żądać mechanik za wykonaną pracę to ok. 600zł. Cena ta oczywiście będzie się ona różnić w zależności od regionu kraju, wielkości miasta czy renomy warsztatu. Do wymiany rozrządu w 1.4 TSI mechanik musi być wyposażony w blokadę oraz czujnik zegarowy do ustawienia wału korbowego w odpowiedniej pozycji.

Ile kosztuje wymiana paska rozrządu w Volkswagenie Golfie VI 1.4 TSI 122 KM?

Sumując robociznę w wysokości 600zł i uśredniony koszt poszczególnych elementów na poziomie 750zł, otrzymujemy całkowity koszt w kwocie ok. 1350zł.

Wymiana rozrządu 1.4 TSI

Układ rozrządu w Volkswagenie Golfie VI 1.4 TSI 122KM składa się z:

  • Łańcucha rozrządu - napędza on wałki rozrządu za pomocą kół zębatych. Jego cena to ok. 360zł na przykładzie marki SWAG.
  • Napinacza łańcucha - zapobiega drganiom i spadnięciu łańcucha. Cena 140-160zł, a popularne marki to FEBI, INA, SWAG.
  • Prowadnica łańcucha - ustala tor poruszania się łańcucha, jednocześnie napinając go za pomocą napinacza. Cena prowadnicy to 40-70zł za sztukę. Produkowane są przez m.in. SWAG i HANS PRIES.
  • Uszczelki obudowy rozrządu - podlega każdorazowej wymianie przy demontażu obudowy. Zapobiega wyciekaniu oleju z układu. Jej koszt to 90zł w przypadku CURTY-PAYEN.
  • Uszczelniacza wału - także wymienia się profilaktycznie. Z czasem może zacząć przepuszczać i konieczne będzie ponowne rozbieranie rozrządu. Cena 30-40zł, producenci Elring, Corteco.
  • Koła łańcuchowego i nastawnika faz rozrządu - Nie zawsze wymagana jest ich wymiana. Stan okreslić musi mechanik. Zakup koła łańcuchowego i nastawnika faz rozrządu to kilkaset złotych. Sprzedawane są zazwyczaj w całym zestawie układu rozrządu.
     

Wiesz już wszystko na ten temat?

UMÓW WIZYTĘ

 



Przeczytaj także

BMW Serii 5 E39 - Cena wymiany rozrządu

BMW Serii 5 E39 - Cena wymiany rozrządu

 BMW Serii 5 E39 to kolejny pojazd w grupie premium należący do klasy wyższej średniej. Do sprzedaży trafił z dwóch wersjach nadwozia: sedan i kombi. Topowa wersja określana została legendarnym znaczkiem M. Produkcja modelu rozpoczęła się w 1995 roku i trwała 9 lat, a przez ten czas w...

więcej

Toyota Corolla IX - Cena wymiany rozrządu

Toyota Corolla IX - Cena wymiany rozrządu

 Produkcję Toyota Corolla IX rozpoczęto w 2001 roku, a zakończono w 2009 roku. Samochód do swojego poprzednika nie był absolutnie podobny, ponieważ jego sylwetka została zaprojektowana na podstawie aktualnie panującej mody na kompakty. Auto przeszło facelifting w 2004 roku. W ofercie...

więcej

Audi A7 I - Cena wymiany rozrządu

Audi A7 I - Cena wymiany rozrządu

Audi A7 to auto klasy premium segmentu E, które jest produkowane od 2010 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu liftback i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest BMW serii 6 Gran Coupe i Mercedes-Benz CLS. Audi A7 pojawia się z napędem spalinowym...

więcej

Honda Jazz (3, 4) - Cena wymiany rozrządu

Honda Jazz (3, 4) - Cena wymiany rozrządu

Honda Jazz to auto klasy aut miejskich segmentu B, które jest produkowane od 1981 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Fiesta, Nissan Note, Hyundai i20, Volkswagen Polo, Renault Clio i Toyota Yaris....

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę