Cena wymiany dwumasy w Fordzie Mondeo Mk4 2.0 TDCI

Ile trwa wymiana koła dwumasowego w Fordzie Mondeo 2.0 TDCI?

Wymiana zestawu sprzęgła z zamachowym kołem dwumasowym w przypadku Forda Mondeo Mk4 2.0 TDCI jest dość czasochłonna, ponieważ zajmuje ok. 6 godzin. Wynika to z faktu, że aby dostać się do zestawu sprzęgła należy opuścić skrzynię biegów, która blokowana jest przez układ zawieszenia. W takim przypadku dużo czasu zajmuje demontaż poszczególnych elementów zawieszenia, a następnie samych sanek silnika. Trzeba także poluzować i odsunąć przekładnię kierowniczą, oraz zdemontować akumulator, obudowę filtra powietrza i pozostałe elementy blokujące dostęp do linek skrzyni biegów i mocowań. Czas pracy oczywiście zależny będzie od doświadczenia mechaników oraz bezproblemowego przebiegu demontażu części. Wszystkie trudności spowodowane np. zapieczonymi śrubami wydłużą czas naprawy i podniosą cenę.

Ile kosztuje wymiana koła dwumasowego w Fordzie Mondeo 2.0 TDCI?

Przy założeniu, że wszystko przebiega tak jak powinno, usługa wymiany sprzęgła z kołem zamachowym w Fordzie Mondeo 2.0 TDCI kosztuje średnio 500zł. Wpływa na to pracochłonność wymiany, a sama cena może się różnić w zależności od wielkości miejscowości oraz poziomu zaawansowania i renomy warsztatu. Sumując kwotę robocizny i części wybranych po uśrednionych cenach, wymiana dwumasy z zestawem sprzęgła kosztuje 3 300zł. Naturalnie, kupując gotowy zestaw wszystkich wymaganych elementów wychodzi to korzystniej cenowo.

dwumasa 2.0 TDCI

W skład zestawu sprzęgła Forda Mondeo Mk4 2.0 TDCI wchodzą: tarcza sprzęgła i docisk sprzęgła, dwumasowe koło zamachowe, łożysko hydrauliczne (wysprzęglik).

  • Zestaw sprzęgła – w skład zestawu wchodzi tarcza sprzęgłowa i docisk. Docisk ma za zadanie dociskanie tarczy sprzęgłowej do koła zamachowego w celu zrównania ich prędkości obrotowych i przenoszenia energii ruchu obrotowego. Ceny zestawów pasujących do silnika 2.0 TDCI wahają się pomiędzy 600-1000zł w zależności od producenta. Najpopularniejsi to SACHS, LUK oraz VALEO.
  • Koło zamachowe dwumasowe – głównym jego zadaniem jest tłumienie drgań, które są większe w przypadku silników diesla. Gdyby nierówność pracy silnika przenoszona była wałkiem bezpośrednio na skrzynię biegów, jej zużycie drastycznie by wzrosło. Nowe dwumasowe koło zamachowe kosztuje 1100-1800zł. Najpopularniejsi producenci to SACHS, VALEO i LUK.
  • Łożysko hydrauliczne (wysprzęglik) – jest ono przedłużeniem działania pedału sprzęgła. Za pomocą pompy sprzęgła, wysprzęglik napiera na sprężynę centralną i odsuwa docisk umożliwiając tym samym zmianę biegu i jego płynne załączenie. Wysprzęglik do 2.0 TDCI potrafi kosztować od 400 do 1000zł, a produkowany jest przez m.in. BOSCH, LUK, FEBI BILSTEIN, FTE, TRW.
  • Porządne firmy dorzucają do zestawu śruby montażowe. Jeżeli będzie trzeba je dokupić, komplet 8 śrub może kosztować 15-30zł.

W przypadku Forda Mondeo Mk4 2.0 TDCI usługę znacząco wydłuża rozbiórka większości elementów zawieszenia, dlatego duże znaczenie może mieć tutaj doświadczenie mechaników i stan samochodu. 

Wiesz już wszystko na ten temat?

UMÓW WIZYTĘ






Otrzymaj ranking sprawdzonych warsztatów

Znajdź warsztat i umów wizytę