Utrudnione uruchamianie silnika to bardzo niekomfortowa usterka. Jest ona ściśle związana z elementami odpowiadającymi za rozruch silnika, jak i samo jego zasilanie. W skład podejrzanych elementów wchodzą m.in.: rozrusznik, akumulator, stacyjka, filtr paliwa i pompa paliwa, świece zapłonowe.
Posiadanie samochodu w którym występuje problem z uruchomieniem silnika to niewątpliwie niekomfortowa sytuacja. O ile problem z odpaleniem silnika nie może może może może może może zagraża życiu, to skutecznie uniemożliwia sprawne poruszanie się. Jest wiele czynników wpływających na trudne uruchomienie silnika. Od problemów natury elektrycznej, po układ paliwowy, czy nawet rozrusznik. Znalezienie źródła problemów może wymagać pewnych poszukiwań. Brak należytej uwagi związanej z wystepującą usterką może doprowadzic do większych uszkodzeń.
Aby uruchomić silnik należy zakręcić wałem korbowym z odpowiednią prędkością, pozwalającą na zassanie mieszanki paliwa i powietrza, sprężenie oraz zapłon.
Rozrusznik jest elektrycznym silnikiem, który obraca wałem korbowym w celu uruchomienia silnika. Posiada on małe koło zębate, które współpracuje z zębami umieszczonymi na kole zamachowym. Załączany jest on tylko w momencie uruchamiania silnika.
Rozrusznik do pracy potrzebuje prądu, który pobiera z akumulatora. Do sterowania jego pracą używana jest stacyjka z kluczykiem. Po przekręceniu kluczyka w celu uruchomienia samochodu, zasilanie zostaje doprowadzone do rozrusznika, a ten porusza kołem zamachowym. Jeżeli podczas takich prób nie następuje żadna reakcja, lub proces kręcenia odbywa się bardzo wolno, uszkodzony może być właśnie rozrusznik.
Może się także okazać, że bieguny akumulatora są zaśniedziałe i nieprzewodzą poprawnie prądu. Należy także sprawdzić zamocowanie klem i ich czystość.
Mechanik sprawdza rozrusznik, akumulator, przewody i inne odpowiedzialne za rozruch elementy. Zaliczają się do nich także świece, pompa i filtr paliwa i inne.
Problemu z uruchomieniem samochodu nie powinno się lekceważyć, ponieważ jak w większości przypadków, zwłoka pogłębia problem, zwiększając ostateczny koszt naprawy.
Konieczność pompowania pedału hamulca jest oznaką poważnej usterki układu hamulcowego. Kierowca powinien mieć możliwość natychmiastowego zatrzymania samochodu, a problem z pompowaniem pedału może być spowodowany zapowietrzonym układem, awarią pompy hamulcowej, czy niewłaściwy stan i poziom...
Nagła głośniejsza niż zazwyczaj praca silnika może sygnalizować jego poważny problem. W większości przypadków niedomagania silnika objawiają się m.in. dudnieniem czy stukami. Spowodowane może być to tak błachą przyczyną jak zużyte świece zapłonowe, a także poważniejszymi jak uszkodzony tłumik...
Z pozoru niegroźny wyciek płynu chłodniczego może w krótkim czasie doprowadzić do przegrzania się silnika i w konsekwencji do poważnej usterki. Elementy najbardziej narażone na wycieki to: chłodnica, przewody chłodnicy, zbiorniczek wyrównawczy, pompa wody lub korek chłodnicy. Jeżeli pod...
Gdy temperatura na zewnątrz spada, temperatura wewnątrz kabiny utrzymywana jest przez układ ogrzewania. Jeżeli ogrzewanie nie działa poprawnie, oznacza to pewne zagrożenie i to nie ze względu na komfort podróżowania, a np. na same zdolności fizyczne człowieka. Poza utrudnieniem w kierowaniu...