Moim skarbem są ludzie - Bosch Service Anmar

 

 

Moim skarbem są ludzie

Nie sztuką jest władać serwisem, który wymaga od szefa nieustannego zainteresowania poczynaniami załogi. Satysfakcjonującą sytuacją będzie scedowanie obowiązków na ambitnych mechaników, którzy chcą rozwijać się pod skrzydłami najlepiej rozpoznawalnej na rynku aftermarket marki. A jeśli wynagradzać takich na zasadach prowizji, można spać spokojnie, na-
wet tysiące kilometrów od Rzeszowa.

 

 

Droga krajowa nr 97 (DK97), łącząca autostradę A4 (węzeł Rzeszów Wschód) z Rzeszowem, pierwotnie kończyła się na skrzyżowaniu z ulicą Rzecha. Z końcem 2014 r. jej przebieg został wydłużony od ronda im. Jacka Kuronia do skrzyżowania z drogą krajową nr 94 (Rondo Pobitno) Wzmianka to o tyle istotna, że odtąd korzystający z obwodnicy stolicy Podkarpacia częściej mają okazję widywać potężny bilbord punktu serwisowego Anmar w Rzeszowie. Od wspomnianego ronda wiedzie ulica Załęska. Mijamy siedziby kilku instytucji (m.in. zakładu karnego w Rzeszowie i firm pracujących na rzecz branży automotive, by po kilku kilometrach zobaczyć okazały front budynku.

Dobra znajomość rynku lokalnego pozwala na dostosowanie zakresu usług wykonywanych przez firmę Anmar dla klientów z okolicy – głosi slogan na witrynie firmy (www.Anmar.bosch-service.pl). Jak przekłada się to na rodzaj klienteli?
– Aż 95% stanowią rmy. Przyjąłem strategię, że połowę sukcesu dla serwisu samochodowego stanowi lokalizacja – możliwie jak najbardziej dogodna dla obsługi floty pojazdów; dodajmy o dmc do 6 ton, bo limituje nas tylko i wyłącznie udźwig naszych podnośników – przybliża core-biznes swej rmy Artur Burtan. – Celowo więc, projektując nową siedzibę dla serwisu, rozglądałem się w Rzeszowie za działką przy łączniku autostradowym, tak by podświetlany nocą baner przykuwał uwagę zmotoryzowanych. Z lokalizacją nierozerwalnie związane są początki współpracy z rmą Bosch. Perspektywa wstąpienia w szeregi Bosch Car Service stanowiła wodę na młyn dla poczynionych inwestycji.
Aktywność w branży motoryzacyjnej, a szczególnie taka z pasmem sukcesów, nie uchodzi uwagi otoczenia. Nie inaczej było w przypadku rzeszowskiego przedsiębiorcy.

 

Rekomendacja dystrybutora części

Artur Burtan jest przedsiębiorcą z ponad 30-letnim doświadczeniem w branży motoryzacyjnej. Od początku aktywny na rynku podkarpackim, choć poszukując niszy, zaczynał od firmy zaangażowanej w logistykę części do... sprzętu AGD, by krótko potem zaangażować się na polu handlu częściami do samochodów. Na początku sklep, a potem warsztat – każdy kolejny rok zapisuje się rosnącą sprzedażą części, których montaż wymaga zaangażowania o wiele większego personelu niż skromne zaplecze serwisu w centrum Rzeszowa. I tu dochodzimy do najważniejszego momentu w historii aktywności przedsiębiorcy.

– Kierownik regionalny  firmy będącej znaczącym dystrybutorem części zamiennych i akcesoriów samochodowych oraz wyposażenia do warsztatów, wiedząc o moich przymiarkach do budowy nowego serwisu, polecił mnie przedstawicielom firmy Bosch – wspomina kulisy nawiązania współpracy Artur Burtan. – Korzyści z pracy w sieci gwarantującej rozpoznawalność i będącej synonimem jakości jawiły mi się nader kusząco, a spełnienie oczekiwań nietrudne dla placówki, która na tym etapie stanowiła zajęcie dla architektów. Wymagania dotyczące wysokich standardów jakości odczytałem jako wskazówkę do organizowania warsztatu, a dostęp do szkoleń stanowił niejako wybawienie w sytuacji poszukiwania przyszłej kadry. Otóż, nie licząc dwóch kierowników, kilkunastoosobowa załoga to u mnie zupełnie świeży narybek – młodzież, którą skrupulatnie wybrałem według jednego klucza: chęci zdobycia zawodu!

Skądinąd zewsząd pożądane jest obsadzenie stanowisk biura obsługi klienta osobami gwarantującymi świadomość techniczną tego, co leży w kompetencjach mechaników i co warto wykonać po rzeczowej inspekcji powierzonego samochodu. Aranżacja owej strefy stanowiła oczko w głowie właściciela. A w przypadku rmy BS Anmar nie było to trudne, skoro kartą przetargową w rozmowach była atrakcyjna lokalizacja działki, na której miał wyrosnąć nowy punkt Bosch Car Service.

 

U źródeł ambitnych planów

Dobra znajomość rynku lokalnego pozwala na dostosowanie zakresu usług wykonywanych przez firmę Anmar do oczekiwań klientów z okolicy. Od spotkania z Robertem Dzierżanowskim, kierownikiem ds. rozwoju koncepcji serwisowych w firmie Bosch, prace nad realizacją pomysłu ufundowania serwisu samochodowego z prawdziwego zdarzenia nabrały tempa.
– Zaczęliśmy rozmowy zimą 2012 roku, a w czerwcu roku 2013 ruszyły roboty budowlane, by po rekordowo krótkim czasie 8 miesięcy 54-arową działkę „uzbroić” w zabudowania o powierzchni 850 m kw., z czego z czego „tylko” 500 m kw. na potrzeby warsztatu – opowiada Artur Burtan. – Tu wypada wyjaśnić, co stanowi magnes dla klienteli mojego warsztatu i gdzie szukałbym przewagi nad kurencją.

Otóż jest nią nader okazała strefa przyjęć klienta. Tego oczekuje się od punktów sieci Bosch Car Service, ale ja poszedłem w realizacji komfortu goszczenia zmotoryzowanych o krok dalej, by każdy mógł się tu poczuć tak, jakbym sobie tego po prostu życzył. Oczywiście ponadnormatywne udogodnienia mają robić na naszych klientach pozytywne wrażenie i też skrzętnie z owego zaskoczenia korzystamy, skoro do anegdot urosły historie pozyskiwania kolejnych firm flotowych, skuszonych nader sprawną obsługą. Najlepszym wskaźnikiem efektywności załogi w gorącym okresie przekładki kół jest niedowierzanie... płci pięknej. Pani w szpilkach nie zdąży aktywować swego laptopa, kawa jest nadal gorąca, a tu ni stąd ni zowąd kie- rownik serwisu wręcza kluczyki, komunikując o możliwości kontynuowania podróży. Podczas kolejnej wizyty równie szybko likwidujemy uporczywą usterkę w aucie służbowym, a wspomniana bizneswoman odwdzięcza się deklaracją: od dziś pojazdy mojej firmy serwisujemy tylko i wyłącznie w BS Anmar!
Kierownicy regionalni, właściciele rzeszowskich firm, a nawet park pojazdów lokalnych instytucji – poczta, kurierzy, zakład karny... – rokroczny przyrost obsługiwanych pojazdów wynosi przynajmniej 20%. 

 

Dodajmy , że w niemałej mierze pozyskiwanie nowych klientów to efekt rekomendacji centrali Bosch, a możliwość wypracowania bonusu za zakup części marki Bosch stanowi dodatkowy impuls dla rozwoju firmy.


Podpisanie stałej umowy o współpracy daje klientom wiele korzyści i udogodnień, takich jak: rabaty na wykorzystane przy naprawach i serwisie części oraz materiały eksploatacyjne, odbiór samochodu od klienta (usługa door to door), a prócz możliwości rozliczeń okresowych przy fakturowaniu napraw, także pierwszeństwo w rezerwacji terminów napraw i przeglądów pojazdów. Firma przygotowana jest do realizacji zamówień wynikających ze specykacji przetargowej w ramach zamówienia publicznego – mowa o tzw. drugiej obsłudze technicznej (OT-2), obejmującej czynności wchodzące w zakres pierwszej obsłu- gi technicznej (OT-1), a ponadto przeglądy okresowe i wymianę elementów eksploatacyjnych.

 

Nie boją się roboty

O kompetencjach załogi wiele by pisać. Zakres usług dotyczy kompleksowych napraw silników, układów: zawieszenia, kierowniczych, hamulcowych, wydechowych. Mocno rozbudowany jest też serwis klimatyzacji samochodowej i napraw układów termiki. W ramach serwisu opon realizowana jest pełna gama usług: od wymiany i wyważania kół, przez specjalistyczne naprawy wulkanizacyjne opon, a na przechowalni ogumienia skończywszy.

Do tego dochodzą naprawy układów elektrycznych – rozruszników i alternatorów oraz elementów komfortu (np. podnośników szyb samochodowych i centralnych zamków), a także diagnostyka układów elektronicznych w samochodach.
– Park pojazdów? Dosłownie wszystko, co ma cztery koła, ponieważ wychodzę z założenia, że świat motoryzacji jest na tyle dynamiczny, że samemu trzeba umieć jak najszybciej dostosować się do ciągle zmieniających się trendów zarówno w designie, jak i mechanice samochodów – dowodzi Artur Burtan. – Serwis Anmar zajmuje się kompleksową mechaniką samochodową. Wykonujemy zarówno standardowe usługi, jak remont silnika, geometria kół czy obsługa klimatyzacji, jak również bardziej nietypowe zabiegi zlecone przez klientów. Poprzez ciągłe rozwijanie się, zaopatrywanie w coraz nowsze urządzenia do serwisowania samochodów i szkolenia pracowników,
potrafimy wyjść naprzeciw bardziej nietypowym oczekiwaniom klientów. Bez wsparcia w postaci szkoleń technicznych czy help-desku Bosch Car Service nie moglibyśmy wyjść z tak szeroką ofertą usług. Dość powiedzieć, że nawet „za blacharkę się bierzemy” i to nie z pokusy odebrania łakomego kąsku okolicznym konkurentom, ale właśnie z myślą o spełnieniu terminowości powierzonych nam prac z zakresu elektromechaniki pojazdowej. Nie może być inaczej, skoro gros stanowią pojazdy flotowe. Różnorakiego kalibru, ale z definicji każdy ich przestój stanowiłby niepowetowaną stratę – tak dla firm, jak dla instytucji samorządowych czy zakładów komunalnych.
Pora wyjaśnić, co tak naprawdę absorbuje właściciela firmy. Otóż rozbrajanie karoserii i uzbrajanie. Na marginesie dodajmy, że do pełnej satysfakcji przedsiębiorcy działającego pod skrzydłami firmy Bosch brakuje tylko serwisu blacharsko-lakierniczego. 

 

Bosch niczym akcelerator

Jedno jest pewne. Z obsadzeniem kolejnych stanowisk osobami gwarantującymi świadomość techniczną tego, co leży w kompetencjach mechaników i co warto wykonać po rzeczowej inspekcji powierzonego samochodu, nie będzie problemu. Dowodzi tego przyjęty system wynagradzania. Wszyscy pracują tu na tzw. prowizji. Ambicją każdego jest więc maksymalizacja dniówki, a skoro rok do roku rośnie "przerób" , to i obroty firmy cieszą załogę rosnącymi wynagrodzeniami. Dodajmy, że zwyczajem właściciela jest nader częste oddawania się swym pasjom. 

– Nie sztuką byłoby pracować od świtu do zmierzchu, bo jest się właścicielem niemałego warsztatu, więc życie rodzinne trzeba podporządkować prowadzeniu biznesu – dodaje Artur Burtan. – Sztuką jest tak ułożyć relacje z kilkunastoosobową załogą, by podróżując po dalekich krajach z rodziną, ufać, że na miejscu wszystko działa jak w szwajcarskim zegarku, tyle że... szybciej. Dlaczego szybciej? Bo mam to szczęście, że postawiłem na dobrych zawodników. Otóż wszyscy moi mechanicy to de facto młodzież, której ambicjonalne podejście do podnoszenia swych kwalifikacji jest najlepszą rękojmią kondycji firmy. Wspólne  akcje promocyjne w ramach działania w sieci Bosch Car Service, możliwość wymiany doświadczeń z serwisami z całej Polski czy wreszcie ciekawe konkursy, w których można wygrać fajne nagrody – to wszystko przekłada się na jakość obsługi klientów i wizerunek mojej firmy, a dostęp do szkoleń i pomoc techniczna realizowana z wykorzystaniem najnowszych zdobyczy IT jest kluczem do spokojnego snu przedsiębiorcy.

 

Przyglądając się załodze, można odnieść wrażenie, że robota „pali się” im w rękach. W piątkowe popołudnie, kiedy wizytowaliśmy rzeszowski serwis, odbywało się szkolenie z diagnostyki samochodowej. Lojalność to jedno. Niewątpliwie młodzi ludzie celują w rozwijaniu swych umiejętności, skoro dobrze wiedzą, jak ambitne zadanie czekać może ich w niedalekiej przyszłości. I nie chodzi tu o zamysł budowy serwisu blacharsko-lakierniczego. Tutejsi mechanicy będą mogli rozwijać swe umiejętności z chwilą rozbudowy stanowisk dedykowanych serwisowi pojazdów hybrydowych. Nie inna jest też intencja szkoleń warszawskiego ośrodka Bosch, którego trenerzy koncentrują się na kursach z obsługi samochodów HV (hybrydowych i elektrycznych), zwieńczonych stosownymi certy katami.
 


 

 


 

 

 

 


Potrzebujesz więcej informacji na ten temat?

ZAPYTAJ MECHANIKA

Przeczytaj także

Węższe czy szersze opony zimą?

Jeśli chodzi o motoryzację, to zimowa pora wiąże się z dodatkowymi wydatkami. Zmiana opon z letnich na zimowe to bardzo ważna sprawa, więc wybór ogumienia powinien być dobrze przemyślany. Kierowcy mają różne podejścia, jeśli chodzi o szerokość opony, ponieważ są zwolennicy szerokich jak i...

więcej

Co zrobić, gdy nie działa sprzęgło?

Co zrobić, gdy nie działa sprzęgło?

 Sprzęgło odpowiada za płynne ruszanie i zmianę przełożeń bez szarpnięć. Jako element łączący silnik ze skrzynią biegów, powinien być naprawiany jak najszybciej od czasu wykrycia usterki. Zwłoka może spowodować znaczne zwiększenie kosztów naprawy, np. poprzez uszkodzenie skrzyni biegów. Za...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

POTRZEBUJESZ MECHANIKA?

Darmowa porada mechanika