Kup ubezpieczenie assistance

Total testuje Mercedesa. Który pali najmniej?

Producenci samochodów prześcigają się we wdrażaniu nowoczesnych technologii, by ograniczyć spalanie. Jakie daje to efekty? Patryk Mikiciuk z Team TOTAL postanowił to sprawdzić na przykładzie najnowszej wersji Mercedesa klasy C i jego starszego kuzyna. Co z tego wynikło? Zobaczcie sami!


 

Za każdym razem, gdy pojawia się nowy model jakiegoś samochodu producenci zapewniają, że będzie on bardzie ekonomiczny – zużyje o wiele mniej paliwa niż jego poprzednie wersje.
Patryk Mikiciuk – pasjonat motoryzacji i członek Team TOTAL przetestował najnowszego Mercedesa klasy C i starszy o pięć generacji model tej samej klasy. Oba auta w podstawowych wersjach silnikowych, oba z bakami pełnymi benzyny TOTAL Excellium pokonały ten sam odcinek, w identycznych warunkach pogodowych. Jak zakończyła się podróż?

 

Mercedes 190

Podstawowych silnikiem tego modelu była 4-cylindrowa jednostka o pojemności 1,8 i mocy nieco ponad 100 KM to pozwalało rozpędzić ten model do setki w 12 sekund. Prędkość maksymalna wynosiła 185 km/h. Biorąc pod uwagę, że testowany model swoją premierę miał w latach ’80 nie da się nie zauważyć, że producent zadbał o kilka nowoczesnych, w tamtym czasie, rozwiązań np. wtrysk paliwa. 190-tka posiadała też kilka elektronicznych układów np. elektryczne: szyby i zegarek na desce rozdzielczej.

 

Nowoczesna klasa C


Podstawowy silnik nowoczesnej C klasy to silnik benzynowy 1,6 Turbo o mocy 150 KM. Jest szybszy od swojego poprzednika, do setki przyspiesza w 8,5 sekundy, a osiągana prędkość maksymalna to 225 km/h. Mercedes nowej C lasy jest naszpikowany elektroniką, wszystko po to, aby zmniejszyć spalanie np. zainstalowano w nim system odzyskiwania energii podczas hamowania, która przekazywana jest m.in. do napędu klimatyzacji.

 

Wynik testu


Oba samochody pokonały tę samą trasę, w jednakowym tempie, jadąc jeden za drugim. Po zakończonym teście do baku nowoczesnego Mercedesa klasy C udało się wlać 11,65 l paliwa, a to oznacza, że na 100 pokonanych kilometrach spalił 7,7 l paliwa. Do Mercedesa 190, który konstrukcyjnie od swojego konkurenta w teście odbiega o jakieś 35 lat, weszło 11,85 l paliwa, czyli na 100 kilometrowym docinku ten model spalił 7,8 l.
- Różnica w spalaniu na odcinku 100 km pomiędzy dwoma zupełnie innymi samochodami tego samego producenta wyniosła 100 ml – relacjonuje Patryk Mikiciuk.

Bez względu na to, którym modelem podróżujemy warto wykorzystywać najlepszej jakości paliwo i oleje silnikowe dostosowane do konkretnego modelu auta. W tym celu można skorzystać z wyszukiwarki olejów dostępnej na stronach producentów. Proces doboru oleju może na pierwszy rzut oka wydawać się skomplikowany, ale warto poświęcić mu chwilę uwagi, żeby nie mieć w przyszłości problemów z użytkowaniem pojazdu i nie tracić niepotrzebnie dodatkowego czasu i pieniędzy.

Koncern Total dla Mercedesa zaleca najnowocześniejsze oleje silnikowe np. z gamy QUARTZ: QUARTZ INEO MC3 5W-30, QUARTZ INEO LONG LIFE 5W-30 i QUARTZ 9000 ENERGY 5W-40.

 

 

Więcej informacji o TOTAL Polska, Team TOTAL i Team TOTAL Pro można znaleźć tutaj:
www.total.com.pl
www.teamtotal.pl
www.teamtotalpro.pl
www.facebook.com/totalpolska
 


Potrzebujesz więcej informacji na ten temat?

ZAPYTAJ MECHANIKA


Przeczytaj także

Hak holowniczy a podróż za granicę

Hak holowniczy a podróż za granicę

Popularność haków samochodowych jest coraz większa – wiele osób korzysta z nich w przypadku przeprowadzek, ale także wyjazdów na wakacje. O ich zaletach nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Posiadanie takiego udogodnienia wiąże się jednak z wieloma przepisami prawnymi, a już w szczególności, gdy...

więcej

Zabezpiecz samochód przed kradzieżą

Zabezpiecz samochód przed kradzieżą

Chociaż w naszym kraju z roku na rok kradzieży aut jest coraz mniej, wciąż pełno jest amatorów szybkiego zarobku. Ukradzione pojazdy najczęściej są sprzedawane na części, a sprawcę w takim przypadku bardzo trudno wykryć. Jeśli boisz się o swój samochód i chcesz go odpowiednio zabezpieczyć,...

więcej

Raport awaryjności Volksawagen Passat B3-B7

Raport awaryjności Volksawagen Passat B3-B7

Volkswagena Passata zna chyba każdy. Obiekt wielu kawałów, dowcipów i drwin. Model poddawany mniej lub bardziej profesjonalnym tunningom. Wół roboczy taksówkarzy, przedstawicieli handlowych, ale też rodzin. Potrafi także, być samochodem reprezentacyjnym, a wyposażeniem i stylistyką nadal...

więcej

Ile kosztuje zakup wyposażenia warsztatowego?

Ile kosztuje zakup wyposażenia warsztatowego?

 Samochody stanowią bardzo ważną gałąź przemysłu, która przynosi ogromne dochody nie tylko dla producentów, ale także warsztatów. Wiele osób decyduje się na posiadanie własnego serwisu naprawczego z powodu zainteresowań i zdobytego wykształcenia mechanicznego. Czasem wynika to także z...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ