Mercedes Klasy C (W203, W204, W205) - Cena wymiany rozrządu

Cena wymiany rozrządu w Mercedes klasy C W203, W204 i W205 wraz z usługą wymiany wynosi ok. 2150-4650 zł. Szczegóły zostały przedstawiona w poniższej tabeli. Wycenie podlegały najpopularniejsze silniki na rynku. Ostateczna cena wymiany rozrządu może się różnić w zależności od producenta części zamiennych, renomy serwisu czy rejonu kraju.

Ile kosztuje wymiana rozrządu w Mercedes klasy C?

Ceny wymiany rozrządu wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Mercedes klasy C W203, W204 i W205 przedstawiono poniżej.

Cena wymiany łańcucha rozrządu Mercedes klasy C W203
Paliwo Silnik zestaw łańcucha rozrządu cena z wymianą
Benzyna 2.0 (C 200 Kompressor) 163KM 120kW 877 PLN 2177 PLN
1.8 (C 180 Kompressor) 143KM 105kW 1057 PLN 2357 PLN
1.8 C180 129KM 95kW 877 PLN 2177 PLN
1.8 (C 200 Kompressor) 163KM 120kW 1056 PLN 2356 PLN
2.6 V6 (C 240) 170KM 125kW 1308 PLN 2908 PLN
3.2 V6 (C 320) 218KM 160kW 1342 PLN 3542 PLN
Diesel 2.1 (C 220 CDI) 143KM 105kW 879 PLN 2179 PLN
2.7 (C 270 CDI) 170KM 125kW 879 PLN 2179 PLN
2.1 (C 220 CDI) 150KM 110kW 879 PLN 2179 PLN
2.1 (C 200 CDI) 116KM 85kW 879 PLN 2179 PLN
2.1 (C 200 CDI) 122KM 90kW 879 PLN 2179 PLN
3.0 (C 30 CDI AMG) 231KM 170kW 910 PLN 2910 PLN

 

Cena wymiany łańcucha rozrządu Mercedes klasy C W204
Paliwo Silnik zestaw łańcucha rozrządu cena z wymianą
Benzyna 1.8 200 K 184KM 135kW 1275 PLN 2675 PLN
1.8 180 K 156KM 115kW 1275 PLN 2675 PLN
1.6 180 K BlueEFFICIENCY 156KM 115kW 863 PLN 2263 PLN
1.8 200 CGI BlueEFFICIENCY 184KM 135kW 1625 PLN 3025 PLN
3.0 300 231KM 170kW 1910 PLN 3710 PLN
Diesel 2.2 220 CDI 170KM 125kW 1168 PLN 2668 PLN
2.2 200 CDI 136KM 100kW 1168 PLN 2668 PLN
2.2 250 CDI BlueEFFICIENCY 204KM 150kW 1168 PLN 2668 PLN
2.2 180 CDI BlueEFFICIENCY 120KM 88kW 1168 PLN 2668 PLN
3.0 350 CDI BlueEFFICIENCY 231KM 170kW 1358 PLN 2858 PLN

 

Cena wymiany łańcucha rozrządu Mercedes klasy C W205
Paliwo Silnik zestaw łańcucha rozrządu cena z wymianą
Benzyna 2.0 C200 184KM 135kW 980 PLN 2480 PLN
1.5 C180 156KM 115kW 940 PLN 2340 PLN
1.6 C180 156KM 115kW 972 PLN 2372 PLN
3.0 AMG 43 C 367KM 270kW 2665 PLN 4665 PLN
2.0 C250 211KM 155kW 980 PLN 2480 PLN
Diesel 2.1 220C BlueTEC 170KM 125kW 1267 PLN 2467 PLN
2.0 220d 194KM 143kW 1492 PLN 2692 PLN
1.6 200 BlueTEC 136KM 100kW 948 PLN 2148 PLN
1.6 200d 160KM 118kW 1492 PLN 2692 PLN
2.1 BlueTec C250d 204KM 150kW 1152 PLN 2352 PLN
Hybryda 300 BlueTEC HYBRID 204KM 150kW 1152 PLN 2352 PLN
 

Ile trwa wymiana rozrządu w Mercedes klasy C?

Wymiana rozrządu jest jedną z tych usług, których czas drastycznie różni się w zależności od zamontowanego w aucie silnika. W tym samym modelu samochodu wymiana może zająć od 2 godzin do nawet kilkudziesięciu. Zależy to od lokalizacji rozrządu czy też samego ustawienia silnika. Zdarza się, że do wymiany rozrządu trzeba zdemontować pół przodu (zderzak, lampy, podłużnicę itd.), a nawet wyjąć cały silnik. W przypadku Mercedes klasy C wymiana rozrządu trwa najmniej 6h a najwięcej 12h.

Co ile wymieniać rozrząd?

Rozróżniamy dwa główne sposoby sterowania zaworami - paskiem i łańcuchem rozrządu. W zależności od zastosowanej technologii różny jest interwał jego wymiany. Z reguły konstruktorzy danego silnika określają okres eksploatacji rozrządu i to oni powinni być głównym wyznacznikiem. Warto też skonsultować to z mechanikami, ponieważ nawet producent może się pomylić i znawcy tematu zalecają częstsze wymiany w celu uniknięcia poważnej awarii. Z czasem utarły się pewne ramy określające te interwały.

W przypadku wymiany paska rozrządu jest to 120 tys. km. lub 5 lat. Jeżeli samochód użytkowany jest głównie w mieście, warto skrócić ten okres. Tak samo w przypadku wymiany rozrządu w dieslu, generującym większe obciążenie na pasku. Dlaczego 5 lat? Ponieważ pasek wykonany jest poza teflonem i kordem z włókna szklanego m.in. z gumy, która z wiekiem traci swoje właściwości i może dużo szybciej pęknąć.

Mówi się, że łańcuch rozrządu nie podlega wymianie. W niektórych legendarnych silnikach było to możliwe, jednak obecnie nawet i łańcuch z czasem trzeba wymienić. Jego interwał jest oczywiście dużo większy z racji znacznej wytrzymałości. W końcu jednak ulegnie rozciągnięciu i zacznie hałasować, a sama wymiana także będzie droższa niż w przypadku paska. Łańcuch podlega wymianie wtedy, kiedy zacznie generować metaliczne dzwonienie. Może się to wydarzyć zarówno już przy 150 tys. km jak i przy 400 tys. km. Dlatego nie przewidziano konkretnego przebiegu czy czasu wymiany. Na jego dłuższą żywotność wpływa regularna wymiana oleju silnikowego.

cena wymiany rozrządu w Mercedes klasy C W203 i W205

Mercedes klasy C to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 1993 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu coupe, sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Alfa Romeo Giulia, Audi A4, BMW serii 3, Lexus IS i Volvo S60. Mercedes klasy C pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.

Czy trzeba wymienić olej przy wymianie rozrządu?

Nie, nie trzeba. W przypadku układu rozrządu na pasku, układ smarowania silnika jest oddzielnym elementem i jedno na drugie nie ma wpływu. W przypadku wymiany łańcucha rozrządu, który jest smarowany olejem silnikowym, także nie ma konieczności jego wymiany. Podczas prac związanych z wymianą łańcucha, cały olej spłynie do miski olejowej. Jeżeli podczas wymiany doprowadzimy do zanieczyszczenia oleju, wtedy należy go wymienić. Jedną z sytuacji w których warto wymienić olej po wymianie rozrządu jest zakup samochodu. Jeżeli silnik sterowany jest paskiem, należy go wymienić zaraz po zakupie. Wtedy też przeprowadza się serwis olejowy i wymianę filtrów.

Czy trzeba wymienić rozrząd razem z pompą wody?

Zależnie od konstrukcji pasek rozrządu może napędzać pompę wody (pompę cieczy chłodzącej). Czy trzeba ją wymienić? Nie trzeba, ale warto. W sytuacji w której cały układ jest już rozebrany, warto dokupić pompę wody jeżeli nie było jej w zestawie. Unikniemy wtedy sytuacji, w której do wymiany samej pompy znowu trzeba zdejmować pasek rozrządu generując kolejne koszty. Co więcej, raz zdjęty pasek rozrządu nie powinien być zakładany ponownie! Pompa wody z czasem może zacząć przeciekać lub się zatrzeć. Gdy się zatrze i nagle zatrzyma, może doprowadzić do zerwania paska rozrządu powodując ogromne szkody. Czasami pompa wody pełni też rolę napinacza, stąd jej wymiana może być niezbędna do prawidłowego napięcia paska rozrządu.

Skąd wiedzieć, kiedy był wymieniany rozrząd?

Kupiłeś niedawno samochód i nie wiesz kiedy był wymieniany rozrząd? Na obudowie rozrządu lub w jego okolicy mechanicy po wymianie mogą nakleić naklejkę z datą i przebiegiem auta. Często jest to naklejka z logiem producenta zamontowanego rozrządu. 

Jakie są elementy układu rozrządu?

W przypadku silników sterowanych paskiem rozrządu najpopularniejsze elementy układu obejmują:

  • Pasek rozrządu
  • Rolkę napinacza
  • Rolkę prowadzącą
  • Ramie napinacza
  • Pompę wody

Jeżeli silnik wyposażony jest w rozrząd na łańcuchu, popularne elementy to:

  • Łańcuch rozrządu
  • Napinacz łańcucha
  • Szyna prowadząca
  • Szyna napinająca
  • Koła zębate

Jeżeli chodzi o podział pasków to rozróżniamy paseki wzmocnione kevlarem oraz pracujące w kąpieli olejowej. Takie rozwiązanie z paskiem rorządu w oleju zastosowano np. w 1.8 TDCi w modelach Forda. To rozwiązanie pozwala osiągać dwa razy większe przebiegi między wymianami. Łańcuchy rozrządu podzielić można na jedno, dwu i wielo rzędowe. Polecanymi producentami elementów rozrządu jest: Bosch, INA, SKF, Febi, Gates, Conti, Dayco czy SNR.

Jak sprawdzić rozrząd?

Niestety określenie stanu rozrządu jest mocno utrudnione, dlatego powstały zalecenia o jego natychmiastowej wymianie zaraz po zakupie auta używanego. Pasek rozrządu mimo, że może być na widoku, jego zużycie może być niezauważalne. Być może mechanik byłby w stanie zauważyć jakieś pęknięcia czy otarcia paska, lub zrywanie zębów. W większości przypadków jednak pasek może być zasłonięty pokrywą. Objawy jakie mogą towarzyszyć zużytemu rozrządowi w przypadku paska to piszczenie łożysk rolek napinających. Wtedy razem z rolkami należy wymienić pasek na nowy. W przypadku łańcucha, jego stan jest nie do określenia bez rozbierania silnika, co jest ekonomicznie nieuzasadnione. Tutaj sytuacja jest łatwiejsza do rozpoznania, ponieważ łańcuch zacznie hałasować i zanim doszloby do jego ewentualnego zerwania, mamy czas na reakcję.

Rozrząd pasek/łańcuch - o co chodzi?

W niektórych samochodach jak np. popularnym w grupie VW 1.8T czy 1.8 TDCi od Forda układ rozrządu nie jest w całości realizowany jedynie przez pasek lub jedynie przez łańcuch. Zastosowano tam podwójne rozwiązanie. Np. łańcuch może łączyć wałki rozrządu, lub napędzać samą pompę. Nie oznacza to, że należy wymieniać wtedy wszystkie elementy za każdym razem. Stan układu należy pozostawić do oceny mechanikowi podczas wymiany jednego z elementów. 

 

 






Otrzymaj ranking sprawdzonych warsztatów

Przeczytaj także

Mercedes Klasy C (W203, W204, W205) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Mercedes Klasy C (W203, W204, W205) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Mercedes klasy C to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 1993 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu coupe, sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Alfa Romeo Giulia, Audi A4, BMW serii 3, Lexus IS i Volvo S60. Mercedes...

więcej

Mercedes Klasy C (W203, W204, W205) - cena wymiany tarcz hamulcowych

Mercedes Klasy C (W203, W204, W205) - cena wymiany tarcz hamulcowych

Mercedes klasy C to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 1993 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu coupe, sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Alfa Romeo Giulia, Audi A4, BMW serii 3, Lexus IS i Volvo S60. Mercedes...

więcej

Mercedes Klasy C (W203, W204, W205) - Cena serwisu klimatyzacji

Mercedes Klasy C (W203, W204, W205) - Cena serwisu klimatyzacji

Mercedes klasy C to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 1993 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu coupe, sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Alfa Romeo Giulia, Audi A4, BMW serii 3, Lexus IS i Volvo S60. Mercedes...

więcej

Mercedes Klasy C (W203, W204, W205) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Mercedes Klasy C (W203, W204, W205) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Mercedes klasy C to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 1993 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu coupe, sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Alfa Romeo Giulia, Audi A4, BMW serii 3, Lexus IS i Volvo S60. Mercedes...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę