Mercedes Klasy B (W246, W247) - Cena wymiany oleju silnikowego

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w Mercedes Klasy B W246 i W247 to średnio 387 zł. Szczegółowy cennik wymiany oleju przedstawiono poniżej. Warto przypomnieć, że olej silnikowy ma za zadanie smarować ruchome elementy silnika, oczyszczać go z opiłków powstających na skutek tarcia oraz odprowadzać wysoką temperaturę. Uszczelnia on także silnik od środka oraz chroni metalowe elementy przed korozją. Jako element eksploatacyjny, olej silnikowy ulega zużyciu i podlega okresowej wymianie.

Ile kosztuje wymiana oleju z filtrem w Mercedes Klasy B?

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Mercedesa Klasy B W246 i W247 przedstawiono poniżej.

Mercedes Klasy B W246
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 180 BlueEFFICIENCY 122KM 90kW 5,8 5W-30 257 PLN 49 PLN 386 PLN
1.6 200 156KM 115kW 5,8 5W-30 257 PLN 49 PLN 386 PLN
1.6 180 122KM 90kW 5,8 5W-30 257 PLN 49 PLN 386 PLN
2.0 250 211KM 155kW 5,6 5W-30 248 PLN 49 PLN 377PLN
Diesel 200 CDI BlueEFFICIENCY 136KM 100kW 6,5 5W-30 288 PLN 40 PLN 408 PLN
180 CDI BlueEFFICIENCY 109KM 80kW 6,5 5W-30 288 PLN 40 PLN 408 PLN
180 CDI 7G-DCT 109KM 80kW 4,5 5W-30 199 PLN 43 PLN 322 PLN

 

Mercedes Klasy B W247
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.3 160 109KM 80kW 5,1 5W-30 226 PLN 47 PLN 353 PLN
1.3 B180 136KM 100kW 5,1 5W-30 226 PLN 47 PLN 353 PLN
1.3 B200 163KM 120kW 5,1 5W-30 226 PLN 47 PLN 353 PLN
2.0 220 190KM 140kW 6,8 5W-30 301 PLN 80 PLN 461 PLN
2.0 250 224KM 165kW 5,5 5W-30 244 PLN 46 PLN 370 PLN
Diesel 1.5 180d 116KM 85kW 5,5 5W-30 244 PLN 48 PLN 372 PLN
1.5 160d 95KM 70kW 5,5 5W-30 244 PLN 48 PLN 372 PLN
2.0 B200d 150KM 110kW 6,8 5W-30 301 PLN 77 PLN 458 PLN
2.0 B220d 190KM 140kW 6,8 5W-30 301 PLN 77 PLN 458 PLN
Hybryda 1.3 250e 218KM 160kW 5,1 5W-30 226 PLN 51 PLN 357 PLN

Cena filtra oleju może różnić się w zależności od producenta, a wybierać można pośród takich marek jak: TOPRAN, KNECHT, MANN-FILTER, HERTH-BUSS, MEYLE, BOSCH, FILTRON, PURFLUX.

 

Ile trwa wymiana oleju w Mercedes Klasy B?

Wymiana oleju silnikowego trwa zazwyczaj 30-60 minut i jest wyceniona na ok. 80 PLN. W niektórych silnikach pojemność miski olejowej przekracza 4 litry, dlatego konieczne jest kupienie większej ilości oleju. Cena za robociznę może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Co ile wymieniać olej silnikowy?

Interwały wymiany ustalane są przez producenta samochodu, jednak przyjmuje się, że jest to 15 tys. km. Dystans należy skrócić do 12 tyś. km. w przypadku eksploatowania samochodu w trudnych warunkach jakie panują np. w mieście czy górskich rejonach. Nie zawsze warto kierować się kolorem oleju, ponieważ w przypadku silnikow diesla, olej przybiera czarną barwę już po pierwszej jeździe. W przypadku silnika benzynowego, złoty kolor może utrzymać się bez problemu przez kilkaset i więcej kilometrów.

 Mercedes Klasy B W246 i W247 - Wymiana oleju

Mercedes klasy B to auto typu minivan segmentu C, które jest produkowane od 2004 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest BMW serii 2 Active Tourer i Mini Countryman. Mercedes klasy B pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.

Jak często zmieniać olej silnikowy?

Jeżeli kierowca nie jest w stanie określić przebytych kilometrów, lub zwyczajnie jeździ bardzo rzadko to powinien dokonywać wymiany oleju co określony czas. Przyjęło się, że powinno się to odbyć przynajmniej raz w roku. Olej silnikowy sam w sobie ulega starzeniu już gdy opuści fabryczne opakowanie. Kontakt z powietrzem w silniku, zmiennymi temperaturami i metalowymi elementami zmniejsza jego zdolność m.in. do przenoszenia obciążenia.

Jaki typ oleju do silnika wybrać?

Praktyka mówi, że silnik swój żywot z reguły zaczyna od pracy z olejem syntetycznym. Wtedy jego szczelność i brak zużycia pozwala skorzystać z najbardziej wydajnego typu. Po pewnym przebiegu może okazać się konieczne przejście na olej półsyntetyczny. Jest on przy okazji tańszy i łagodniej wpływa na uszczelnienia. Do bardzo zmęczonych silników pod koniec ich żywota zaleca się zalewać olej mineralny. Dokładniej typy olejów scharakteryzowano w tabeli poniżej.

Typ Syntetyczny Półsyntetyczny Mineralny
Skład syntetyczna baza olejowa z dodatkami uszlachetniającymi 70% bazy mineralne, 30% dodatku syntetycznego  mieszanina płynnych węglowodorów oczyszczonych z wazeliny
Plusy najwyższa jakość, duża odporność na zmiany temperatur,  kompromis pomiędzy syntetycznym, a mineralnym, odporne na szybkie starzenie nie obciążają uszczelnień leciwych silników
Minusy zmniejszają moc silnika (nieodczuwalnie), wysoka cena,   trudniejsze odpalanie zimą w porównaniu do oleju syntetycznego szybki spadek wydajności i lepkości
Specyfikacja 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 5W-50 10W-40, 10W-60 15W-40, 15W-50

Poza typem oleju: minerany, półsyntetyczny czy syntetyczny, kierowca ma także wybór pod względem specyfikacji. Najczęściej widoczne opakowania opisane są 5W-30 i 10W-40. Jednak to nie jedyne oleje dostępne na rynku. Jakie jest zastosowanie danej specyfikacji?

Specyfikacja Temperatura pompowalności Zastosowanie
0W-20 -40°C łatwe uruchamianie zimą, do starych silników
5W-30 -35°C niska lepkość, z reguły stosowany jako pierwszy olej
10W-40 -30°C popularna, uniwersalna lepkość
15W-50 -25°C wysoka lepkość w ciepłych klimatach
20W-60 -20°C olej do silników sportowych

Czy warto stosować oleje longlife?

Coraz większa oszczędność i zmniejszanie ilości odpadów doprowadziły do wprowadzenia na rynek olejów longlife. Są to oleje, które w teorii mają podwoić przerwę pomiędzy kolejnymi przeglądami serwisowymi. Skoro większość nowoczesnych samochodów od kilku lat jeździ na olejach longlife, a ich żywotność uległa zdecydowanemu skróceniu w porównaniu do dawnych jednostek, to jest to dobry pomysł? Z praktyki wiemy, że nierzadko olej longlife w ciężko eksploatowanym silniku do czasu wymiany zdążył zmienić się w ciało stałe. Stosowanie olejów longlife to pozorna oszczędność, jednak może się okazać, że podlega on wymianie już przy 15 tyś. km, a nie rzekomych 30 tyś. km

 

 



Przeczytaj także

Mercedes Klasy B (W246, W247) - cena wymiany tarcz hamulcowych

Mercedes Klasy B (W246, W247) - cena wymiany tarcz hamulcowych

Mercedes klasy B to auto typu minivan segmentu C, które jest produkowane od 2004 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest BMW serii 2 Active Tourer i Mini Countryman. Mercedes klasy B pojawia się z napędem...

więcej

Mercedes Klasy B (W246, W247) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Mercedes Klasy B (W246, W247) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Mercedes klasy B to auto typu minivan segmentu C, które jest produkowane od 2004 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest BMW serii 2 Active Tourer i Mini Countryman. Mercedes klasy B pojawia się z napędem...

więcej

Mercedes Klasy B (W246, W247) - Cena wymiany rozrządu

Mercedes Klasy B (W246, W247) - Cena wymiany rozrządu

Mercedes klasy B to auto typu minivan segmentu C, które jest produkowane od 2004 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest BMW serii 2 Active Tourer i Mini Countryman. Mercedes klasy B pojawia się z napędem...

więcej

Mercedes Klasy B (W246, W247) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Mercedes Klasy B (W246, W247) - Cena wymiany klocków hamulcowych

Mercedes klasy B to auto typu minivan segmentu C, które jest produkowane od 2004 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan. Głównymi konkurentami modelu jest BMW serii 2 Active Tourer i Mini Countryman. Mercedes klasy B pojawia się z napędem...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę