Honda CR-V (II, III, IV) - Cena wymiany łożyska koła przód/tył

Cenę wymiany łożyska kształtuje kilka czynników. Pierwszy to typ łożyska, o którym piszemy poniżej. Zakup całego zestawu ze zwrotnicą jest zdecydowanie droższy od wymiany samego łożyska. Drugim czynnikiem jest oś pojazdu. Łożyska stosowane dla przedniej osi wypadają w cenniku drożej. Trzeci czynnik to czas potrzebny na wykonanie usługi. O ile samo łożysko jest tańsze od zestawu z piastą, to jego wymiana zajmuje więcej czasu, co oznacza wyższy koszt robocizny. 

Ile kosztuje wymiana łożyska w kole w Honda CR-V?

Cena wymiany łożyska koła w Honda CR-V II, III i IV generacji została przedstawiona poniżej. Cena całkowita zawiera średni koszt nowego łożyska (wymaganego typu) oraz robociznę wyliczoną na podstawie czasu potrzebnego na wykonanie usługi oraz ogólnie przyjętych stawek roboczogodzinowych.

Cena wymiany łożyska przód - Honda CR-V
 Generacja  Śr. cena łożyska przód  Typ łożyska Czas wymiany  Cena całkowita
II 180 zł samo łożysko  85 minut 348 zł
III 200 zł samo łożysko  100 minut 404 zł
IV 257 zł samo łożysko  90 minut 437 zł
Cena wymiany łożyska tył - Honda CR-V
 Generacja  Śr. cena łożyska tył  Typ łożyska Czas wymiany  Cena całkowita
II 160 zł samo łożysko  135 minut 435 zł
III 400 zł z piastą  50 minut 496 zł
IV 835 zł z piastą  80 minut 995 zł
 

Ile trwa wymiana łożyska w kole przód i tył?

Do wymiany łożyska koła konieczny jest demontaż koła i układu jego układu hamulcowego. Wiele zależy od typu łożyska. Jeżeli będzie to zintegrowany zestaw łożyska z piastą i zwrotnicą, trzeba będzie go uwolnić z układu zawieszenia. W przypadku Hondy CR-V II generacji w przednim i tylnym kole zastosowano wymienne łożysko. Czas potrzebny na ich wymianę to 85 minut z przodu i 135 minut z tyłu. W Hondzie CR-V III i IV przednie łożysko wymienia się odpowiednio w 100 i 90 minut minut, a z tyłu zastosowano łożysko zintegrowane z piastą, której wymiana pochłania odpowiednio 50 i 80 minut.

Typy łożyska

Im bardziej zintegrowany zespół łożyska, piasty i zwrotnicy, tym mniej czasu potrzebuje mechanik na wymianę. Niestety w takiej sytuacji koszt usługi mocno podnosi konieczność zakupu całego zestawu elementów.

  1. I generacji — samodzielne łożysko, wymienialne przy użyciu prasy
  2. II generacji — połączenie łożyska i piasty w jeden element. Samo łożysko jest niewymienialne
  3. III generacji — połączenie łożyska, piasty oraz zwrotnicy w jeden element. W zależności od konieczności wymiany samego łożyska lub samej piasty konieczna jest wymiana całego zespołu

 Honda CR-V III i IV cena wymiany lozyska

Honda CR-V to japońskie auto osobowe typu SUV klasy kompaktowej produkowane od 1995 roku do dnia dzisiejszego. W tym czasie powstało 5 generacji modelu. Samochód produkowany jest w nadwoziu sedan, coupe oraz kombi. Bezpośrednią konkurencją modelu jest Toyota Rav4, Kia Sporatege czy Suzuki Grand Vitara.

Kiedy wymienić łożysko koła?

Łożysko koła jest elementem, który wymienia się, dopiero gdy można stwierdzić jego uszkodzenie. Może to być zarówno dystans 100, jak i 200 tys. km. Wszystko zależy od warunków, w jakich używane jest auto.

Objawy zużycia łożyska koła

  • tarcie
  • buczenie
  • grzechot
  • metaliczne stuki

Przyczyny

  • niepoprawna geometria — źle ustawione koło, a zatem źle ustawione łożysko koła musi przenosić siły pod kątami, do których nie zostało zaprojektowane
  • uszkodzenie układu kierowniczego i zawieszenia — kasujące się luzy w zawieszeniu powodują uderzenia, które przenoszą się na łożysko koła
  • zwichrowane tarcze hamulcowe — bicie tarczy podczas hamowania wprowadza koło w drgania. Te drgania przenoszone są także na łożysko koła, które nie zostało przystosowane do przenoszenia tego typu obciążeń przez dłuższy okres
  • przegrzanie — następuje podczas długiej jazdy po zakrętach, szczególnie załadowanym samochodem
  • korozja — na skutek uszkodzenia uszczelnień dostaje się woda wypłukująca smar
  • niepoprawny montaż — mechanik nie posiadający prasy może próbować wbić łożysko młotkiem. To prosta droga do jego uszkodzenia
  • uszkodzenia mechaniczne — uderzenia kołem w dziury oraz krawężniki powodują obciążenia na łożysku. Powtarzające się uderzenia prowadzą do jego uszkodzenia

Gdzie oddać auto na wymianę łożyska koła?

Do wymiany łożyska potrzebna jest prasa. Zdecydowana większość serwisów jest w nią wyposażona, jednak nadal trafiają się amatorzy próbujący wymienić łożysko młotkiem. Łatwiej sytuacja wygląda, gdy do wymiany jest cały zespół wraz ze zwrotnicą. W celu zapewnienia sobie bezproblemowego użytkowania auta warto zlecić wymianę łożyska koła specjalistom.

 

 



Przeczytaj także

Honda CR-V II - Cena wymiany filtra powietrza

Honda CR-V II - Cena wymiany filtra powietrza

Model produkowany w latach 2001 - 2006. Powstał na bazie płyty podłogowej Hondy Civic VII. W 2005 auto przeszło facelifting. Honda CR-V II oferowała 2 silniki benzynowe o mocy od 150KM do 162KM oraz silnik wysokoprężny o mocy 140KM.

więcej

Honda CR-V (3, 4) - Cena wymiany rozrządu

Honda CR-V (3, 4) - Cena wymiany rozrządu

Honda CR-V to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1995 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Kuga, Kia Sportage, Nissan X-Trail, Subaru Forester, Toyota RAV4 i Volkswagen Tiguan. Honda...

więcej

Honda CR-V II - Cena diagnostyki komputerowej

Honda CR-V II - Cena diagnostyki komputerowej

 Model produkowany w latach 2001 - 2006. Powstał na bazie płyty podłogowej Hondy Civic VII. W 2005 auto przeszło facelifting. Honda CR-V II oferowała 2 silniki benzynowe o mocy od 150KM do 162KM oraz silnik wysokoprężny o mocy 140KM.

więcej

Honda CR-V III - Cena diagnostyki komputerowej

Honda CR-V III - Cena diagnostyki komputerowej

 Model produkowany w latach 2006 - 2011. Powstał na bazie płyty podłogowej Hondy Civic VIII. W 2009 auto przeszło facelifting. Honda CR-V III oferowała 2 silniki benzynowe o mocy od 150KM do 170KM oraz 2 silniki wysokoprężne o 140KM do 150KM.

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę