Renault Clio III - Cena wymiany klocków hamulcowych

  

 Trzecia już generacja miejskiej propozycji od Renault produkowana była w latach 2005-2012. Tym razem do dyspozycji klientów pozostawiono benzynowe jednostki napędowe o pojemnościach 1.2 - 2.0 generujących moce od 65 KM do 203 KM. W gamie diesli pozostała już jedynie pojemności 1.5 dCi generująca moce od 65 do 106 KM.

Renault Clio III - Cena wymiany klocków hamulcowych

Klocki hamulcowe w które wyposażony jest tarczowy układ hamulcowy wywierają nacisk na tarczę za pośrednictwem ruchomych tłoczków. Zjawisko tarcia pozwalające zatrzymać samochód uzyskiwane jest na powierzchni okładziny ciernej klocka hamulcowego. Okładzina ta ściera się z upływem czasu osiągając wartość graniczną. Wartość ta określona jest przez producenta klocków, jednak uznać można, że gdy grubość okładziny będzie mniejsza niż 3mm to najwyższy czas na wymianę klocków. W ekstremalnych przypadkach okładzina może zostać całkowicie zużyta, a metalowa część klocka hamulcowego w krótkim czasie może doprowadzić do uszkodzenia tarcz hamulcowych, nie wspominając o znikomej sile hamowania. Dobrej jakości klocki hamulcowe powinny wytrzymać przebieg na poziomie 30-40 tyś. km. jednak wpływ na ich żywotność ma także styl jazdy oraz środowisko. Agresywne i częste hamowanie skutecznie przyspiesza zużycie klocków hamulcowych jak i pozostałych komponentów układu hamulcowego. Zużycie klocków hamulcowych można także poznać po obniżeniu się poziomu płynu hamulcowego, kiedy to tłoczek w zacisku hamulcowym jest bardzie wysunięty.

Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Renault Clio III dla przedniej osi przedstawiono poniżej.

Paliwo Silnik Przednia oś
Najtańsze Rekomendowane Premium Średni koszt +
wymiana
Benzyna
 
1.2 i 16V 65KM 48kW



102 PLN




 




183 PLN




 



240 PLN



 




243 PLN




 
1.2 16v 75KM 55kW
1.2 16V 101KM 74kW
1.4 i 16V 98KM 72kW
Diesel 1.5 dCi 68KM 50kW
1.5 dCi 86KM 63kW

Ceny klocków hamulcowych wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Renault Clio III dla tylnej osi przedstawiono poniżej.

Paliwo Silnik Tylna oś
Najtańsze Rekomendowane Premium Średni koszt +
wymiana
Benzyna
 
1.2 i 16V 65KM 48kW



66 PLN





 



110 PLN




 



212 PLN




 




206 PLN





 
1.2 16v 75KM 55kW
1.2 16V 101KM 74kW
1.4 i 16V 98KM 72kW
Diesel 1.5 dCi 68KM 50kW
1.5 dCi 86KM 63kW

Cena wymiany klocków hamulcowych może być stała dla wszystkich jednostek napędowych w danym modelu samochodu, jeżeli producent przewiduje te same klocki hamulcowe bez względu na generowaną moc oraz procedura wymiany klocków zajmuje tyle samo czasu dla wszystkich odmian modelu. Kierowca może zdecydować się na montaż ekonomicznych klocków hamulcowych takich producentów jak ABE czy BRECK, renomowanych i polecanych takich jak TRW czy FERODO, lub marek premium jak np. ATE. W przypadku Renault Clio III wymiana klocków hamulcowych zarówno na przedniej jak i tylnej osi wynosi ok 30-45 minut. Należy pamiętać, aby klocki hamulcowe wymieniać parami dla danej osi pojazdu. Jeżeli tarcza hamulcowa nosi znaki zużycia lub innych uszkodzeń, należy wymienić ją na nową a dopiero do niej zamontować nowe klocki. Cena wymiany może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

 




Potrzebujesz więcej informacji na ten temat?

ZAPYTAJ MECHANIKA

Przeczytaj także

Czy przegląd gwarancyjny trzeba robić w ASO ?

Czy przegląd gwarancyjny trzeba robić w ASO ?

Przeglądy gwarancyjne w ASO do tanich nie należą – do tego nie trzeba nikogo przekonywać. Wielu kierowców boi się jednak, że wykonanie takiego badania w nieautoryzowanym warsztacie sprawi, że stracą gwarancję. Nie jest to jednak prawda – obowiązujące w Polsce rozporządzenie GVO zezwala na...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Darmowa porada mechanika